StoryEditor

September v televíziách: Markízu vytiahla Horná Dolná, TV JOJ mala sledovanejšie správy

05.10.2016, 10:42
Nové projekty neuspeli, k výkonom prispeli menšie stanice. Z hľadiska celodenných podielov na trhu rástla Markíza a RTVS, JOJka klesla.

Komerčné televízie prišli v septembri s novou vysielacou štruktúrou, v rámci ktorej vsadili na niekoľko osvedčených ale aj nových projektov. K televíznym highlightom v septembri patrili talentové šou Tvoja tvár znie povedome (Markíza), Česko Slovensko má talent (TV JOJ), ako aj reality šou Ostrov (Markíza) a Návštevníci (TV JOJ). Televízia Markíza predstavila aj nový projekt Atletiko Cvernofka. To všetko preto, aby prilákali čo najviac divákov k obrazovkám. Ako sa im vydaril september?

​Z hľadiska podielov na trhu sa v septembri viac darilo skupine Markíza (t.j. TV Markíza, Doma a Dajto). Celodenne si medziročne polepšila o 2,51 percenta, z 31,8 na 32,6 %. V prime time (19:00 - 23:00) dosiahla celá skupina nárast z 33,3 na 33,6 percenta. Stanica Markíza však voči minulému septembru zaznamenala pokles v prime time z 24,8 na 23,5 percenta v strategickej cieľovej skupine 12-54.

Jednoznačne najsledovanejším programom v septembri bola úvodná epizóda štvrtej série komediálneho seriálu Horná Dolná. Premiérová časť s názvom Stratená dosiahla sledovanosť 15,5 percenta a podiel 43,3 percenta. Pozrelo si takmer pol milióna divákov v cieľovej skupine 12-54.

Na stanici Dajto v uplynulom mesiaci boli najsledovanejšie prenosy zo Svetového pohára v hokeji. Najsledovanejším zápasom bola záverečná tretina zápasu medzi Švédskom a tímom Európy, ktorá dosiahla sledovanosť 8,2 percenta a podiel takmer 20 percent.

Televízia JOJ uzavrela september ako televízia s najsledovanejším spravodajstvom. Noviny TV JOJ dosiahli v septembri najvyšší priemerný rating, a to 7,1 percenta v cieľovej skupine 12-54. Najvyššiu sledovanosť, 8,9 percenta, dosiahli Noviny v nedeľu 18. septembra.

TV JOJ v septembri 2016 voči minulému roku znížila svoj podiel na trhu v obidvoch parametroch. Celodenný share poklesol medziročne z 18,3 na 15,5 percenta, podiel v prime time (19:00 - 22:00) poklesol z 22,4 na 20 percent v cieľovej skupine 12-54. Medzimesačne si však televízia v prime time polepšila, jej výkon vzrástol o 1,9 percenta na rovných 20 percent.

Najsledovanejšou reláciou verejnoprávnej televízie je piatková šou Milujem Slovensko. Najvyšší výkon mala časť z 23. septembra. Dosiahla sledovanosť 9,1 percenta a podiel 27,2 percenta v cieľovej skupine 12-54. Výkon RTVS sa medziročne zvýšil v obidvoch parametroch. Celodenný share v univerzálnej cieľovej skupine sa zvýšil z 11,4 na 12,5 percenta, v prime time o takmer 14 percent, z 13,6 na 15,5 percenta.

TOP 20 relácií za september 2016:

PMT/TNS SK

01 - Modified: 2022-05-13 06:49:24 - Feat.: - Title: Televízny apríl: Prime time ťahali Druhá šanca, Nemocnica a Let‘s Dance 02 - Modified: 2022-05-05 05:56:29 - Feat.: - Title: Druhá šanca sa s divákmi rozlúčila. Finále sledovalo takmer 600-tisíc divákov 03 - Modified: 2022-05-04 06:58:36 - Feat.: - Title: Druhá šanca čoskoro skončí. Pokračovať bude už na jeseň 04 - Modified: 2022-04-12 08:44:15 - Feat.: - Title: Týždenná sledovanosť: Let's Dance láme rekordy, vystrelilo Na telo s Ficom 05 - Modified: 2022-04-06 10:30:51 - Feat.: - Title: Televízny marec: Druhá šanca prekonala aj spravodajstvo. Ako sa darilo jarným novinkám?
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. júl 2025 09:37