Výdavky do programatickej, teda presne zacielenej, internetovej reklamy v budúcom roku vzrastú o 31 percent. Porastú tak rýchlejšie, než všetky ostatné spôsoby digitálnej reklamy vrátane inzercie na sociálnych sieťach alebo on-line videa. Tento rok sa celosvetové výdavky na programatickú reklamu zvýšili o 71 percent na 39 miliárd dolárov, vyplýva to zo štúdie agentúry Zenith.
Programatický nákup sa stane tento rok hlavnou metódou obchodovania s digitálnou display reklamou a pripadne na neho 51 percent výdavkov. V roku 2017 jeho podiel na výdavkoch stúpne na 58 percent.
Programatický marketing bol spočiatku často používaný na to, aby bolo čo najlacnejšie zasiahnuté kľúčové publikum, s malým ohľadom na kvalitu stránok, na ktorých sa reklama objavovala. V súčasnosti programatickým alebo automatizovaným nákupom cielia na jedinca inteligentným a kreatívnym spôsobom. Automatizovaným nákupom identifikujete tých, u ktorých je najväčšia pravdepodobnosť, že ochotne prijmú správu od značky a priebežne ich povzbudzuje ku kúpe, často v prémiovom prostredí.
Najväčší trh s programatickou reklamou je USA s objemom 24 miliárd USD, čo predstavuje 62 percent celosvetových výdavkov. Na druhom mieste sa s odstupom nachádza Spojené kráľovstvo s hodnotou 3,3 miliardy USD a na treťom mieste Čína s hodnotou 2,6 miliardy USD.
Na Slovensku sa podiel výdavkov na kampane realizované prostredníctvom programatického nákupu pohybujú okolo piatich percent. Očakáva sa, že budúci rok toto percento porastie.