StoryEditor

JOJ si udžala pozíciu lídra. Diváci uprednostnili komédiu Dedo pred Chart Show

05.01.2017, 08:47
Autor:
hrnhrn
JOJ zvíťazila celodenne i v prime time, prvenstvo dosiahla aj v spravodajstve.

Hlavný večerný program bol v stredu 4. januára zaujímavý. Každá televízia mala v programovej ponuke silné kombo. Markíza odvysielala zábavnú Chart Show s Adelou Banášou a satirickú skeč-šou Kredenc, JOJ premiéru českej komédie Dedo  a krimiseriál Vtierka Castle a Jednotka dva filmy za sebou - Jobsa s A. Kutcherom a Terminál s Tomom Hanksom.

Najviac divákov uprednostnilo rodinný film Dedo na JOJ. Pozrelo si ho takmer 11% divákov starších než 12 rokov a s podielom nad 24% sa stala česká komédia najsledovanejším nespravodajským programom dňa. Prekvapením bola nízka sledovanosť premiéry Chart Show na Markíze, ktorá nedosiahla ani 17% podiel. Jobs na Jednotke mal podiel necelých 10%.

JOJ si udržala pozíciu jednotky aj v hlavnom večernom spravodajstve. Najsledovanejšou reláciou bolo Najlepšie počasie, ktoré zaznamenalo 33,6% podiel v skupine divákov 12+, nasledovali Noviny TV JOJ s takmer 33% a štvoricu najsledovanejších programov uzatvára Šport (26,9%) a Krimi (28,1%).

Hlavné spravodajské relácie Markízy neprekročili 25% podiel. Televízne noviny dosiahli 24,6%, Počasie o dve desatiny bodu menej a Športové noviny necelých 19%.

Najvýraznejší rozdiel medzi stanicami bol v prime time. JOJ dosiahla 27,2% podiel, Markíza si pripísala 18,5% a Jednotka 12,8%. V celodennom priemernom podiele mala JOJ necelých 19%, Markíza tesne nad 14% a Jednotka 13%.

Vývoj podielu TV JOJ, Markízy a Jednotky v prime time (cieľová skupina divákov 12+):

PMT/TNS SK

Vývoj celodenného podielu TV JOJ, Markízy a Jednotky (cieľová skupina divákov 12+):

PMT/TNS SK

​​Na hodnotenie situácie po odchode Markízy z terestriálneho vysielania je ešte priskoro. Aj keď je pokles sledovanosti na začiatku roka je väčší, ako sa očakávalo, dôležitý bude dlhodobý vývoj. Slovenský televízny trh je veľmi konkurenčný a televízie musia dokazovať denne svoju pozíciu na trhu. A uspieť dlhodobo, nielen v horizonte niekoľkých dní. Predpovedať úspech či neúspech televízie len na základe niekoľkých (nevydarených) dní nie je korektné, hoci informovať je potrebné. Objektívne zhodnotiť situáciu budeme môcť na konci januára.

Zdroj údajov: PMT/TNS Slovakia, cieľová skupina divákov 12+

01 - Modified: 2022-05-13 06:49:24 - Feat.: - Title: Televízny apríl: Prime time ťahali Druhá šanca, Nemocnica a Let‘s Dance 02 - Modified: 2022-05-05 05:56:29 - Feat.: - Title: Druhá šanca sa s divákmi rozlúčila. Finále sledovalo takmer 600-tisíc divákov 03 - Modified: 2022-05-04 06:58:36 - Feat.: - Title: Druhá šanca čoskoro skončí. Pokračovať bude už na jeseň 04 - Modified: 2022-04-12 08:44:15 - Feat.: - Title: Týždenná sledovanosť: Let's Dance láme rekordy, vystrelilo Na telo s Ficom 05 - Modified: 2022-04-06 10:30:51 - Feat.: - Title: Televízny marec: Druhá šanca prekonala aj spravodajstvo. Ako sa darilo jarným novinkám?
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
28. apríl 2024 15:08