Komunikačné aplikácie predstavujú bežnú súčasť hotelového biznisu. Na celý proces od počiatočného výberu zariadenia až po príchod na izbu vám dnes stačí mobil. Cez mobil si viete rezervovať izbu, zaplatiť za ňu, check-in prebehne automaticky, bez toho, aby ste museli zastaviť na recepcii po kľúč, a aj ten máte v mobile. Máte požiadavku na recepciu? Stačí napísať správu. Telefonovanie nahrádza chatovanie. Riešiť konkrétne otázky v reálnom čase je výhodné pre hosťa aj pre samotný hotel. Pomáha totiž uľahčiť proces rozhodovania klienta pri preferencii zariadenia a zároveň zvyšuje jeho dôveru k značke.
Medzinárodná hotelová sieť Starwood Hotels and Resorts siahla po multiplatformovej komunikačnej aplikácii WhatsApp. Zriadila službu #letschat, ktorá funguje v členských hoteloch po celom svete. Keď hosť niečo potrebuje, nemusí chodiť na recepciu, stačí poslať požiadavku na vopred určený telefón.
Personál recepcie je povinný reagovať do minúty, čo je ekvivalent troch zazvonení telefónu. Služba je k dispozícii 24 hodín, sedem dní v týždni. Aplikácia je najčastejšie využívaná na dodatočné rezervácie, rezervácie stola v reštaurácii, doplnenie vybavenia na izbe, kód na wifi, zobudenie na druhý deň alebo jedlo na izbu.
V bratislavskom hoteli Sheraton, ktorý je jediným z dvoch zástupcov siete na Slovensku, cez Whatsapp riešia najmä vyparkovanie auta z garáže, pomoc s batožinou, otázky na otváracie hodiny, prepravu v rámci mesta alebo informácie ohľadne spa. „Služba je u nás k dispozícii od novembra minulého roka. Hostia si na ňu pomaly začínajú zvykať. Samozrejme, najviac komunikácie prebieha telefonicky, na druhom mieste je osobná návšteva recepcie a na tretej priečke pomyselného rebríčka je Whatsapp,“ vysvetľuje Branislav Kačkovič, riaditeľ hotelov Sheraton a Grand Hotel River Park. Podľa neho však záujem hostí o túto formu komunikácie narastá. „Veríme, že má veľký potenciál do budúcnosti,“ dodáva Kačkovič.