StoryEditor

Týždeň sociálnych médií: Meta čoraz viac kopíruje TikTok, Snapchat spomalil rast príjmu, LinkedIn zefektívňuje správu viacerých účtov a Reddit už myslí na Vianoce

26.07.2022, 13:12

Vo svete sociálnych sietí aj tento týždeň pribudlo množstvo zaujímavých noviniek.

Meta čoraz viac kopíruje Facebookom TikTok

Nadiskutovanejšia sociálna sieť Facebook dostáva aktualizáciu, ktorá by aspoň teoreticky mohla uľahčiť vyhľadávanie obsahu od priateľov a rodiny a zároveň umožniť Meta, aby zobrazovala viac odporúčaného obsahu so zameraním na videopríspevky.

Ako zverejnil generálny riaditeľ spoločnosti Meta Mark Zuckerberg, hlavné používateľské rozhranie Facebooku sa teraz rozdelí na informačný kanál Domov, ktorý sa bude primárne zameriavať na odporúčaný obsah kvôli zábave a potom nové Karty Feeds, kde si budete môcť prezerať najnovšie príspevky v rôznych kategóriách, vrátane Obľúbené, Priatelia, Skupiny a podobne.

image

Bude Facebook ako TikTok?

Tento krok posúva zážitok z Facebooku viac do súladu s TikTokom. Jeho hlavný informačný kanál „For You“ nasáva ten najlepší a najpútavejší obsah z celej aplikácie, ktorý je v súlade s vašimi záujmami. To z neho robí oveľa pútavejší stream, pretože ho neobmedzujú vaše prepojenia ani váš vlastný sociálny graf. Meta sa to teraz snaží skopírovať. Otázkou však je, či naozaj chcú používatelia Facebooku zážitok s obsahom Facebooku v štýle TikTok?

Aktualizácia je dostupná pre iOS aj Android.

Instagram bude všetky nahrané videá dávať do Reels

Dnes spoločnosť Meta oznámila, že prakticky všetky nahrávané videá sa teraz stanú aj Reels, či už chcete alebo nie. A zároveň pridala rad nových kreatívnych nástrojov pre Reels, pretože preferencie formátu krátkeho videa sa zdvojnásobujú až strojnásobujú.

image

Kedy prinesie nejaké nové vlastné vylepšenie?

Keďže Reels ponúkajú pôsobivejší a zábavnejší spôsob sledovania a vytvárania videí na Instagrame, prinášame zážitok z celej obrazovky aj do vašich videopríspevkov. V najbližších týždňoch sa budú nové videopríspevky kratšie ako 15 minút zdieľať ako Reels. Videá uverejnené pred touto zmenou zostanú ako videá a nestanú sa Reels,“ vysvetlila sociálna sieť.

V niektorých ohľadoch to dáva zmysel. Reels je najrýchlejšie rastúci formát obsahu v aplikácii a širšia popularita TikToku viedla k obvyklým zmenám v spotrebiteľskom správaní. To znamená, že používatelia teraz viac inklinujú prispôsobení formátu.

Okrem toho Instagram pridáva aj rad nových kreatívnych nástrojov pre klipy Reels. A to remix pre fotografie, rozšírené rozloženia remixov, rovnako prístup k možnosti šablón Reels a zároveň pridáva nový režim duálneho fotoaparátu, aby ste mohli...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
02. august 2022 10:36