Skupina Markíza, do ktorej patria stanice Markíza, Doma, Dajto a Markíza International, sa oddnes (10.08.2022) vizuálne mení. Ikonické logo televízie Markíza prešlo refreshom a symbol „M“ sa stal jednotiacim prvkom ako súčasť log a grafických vizuálov naprieč všetkými stanicami skupiny Markíza, uvádza sa v tlačovej správe. Zmenou prejdú všetky stanice a s nimi súvisiace online platformy.
Skupina sa tak predstaví v úplnom novom šate. Televízie Markíza, Doma, Dajto a Markíza International dostali ešte atraktívnejší a modernejší grafický obal, vrátane nových log a jinglov. Predzvesťou týchto zmien bol 6. júna 2022 štart najmladšej stanice Markíza KRIMI, ktorá sa v novej vizuálnej identite odprezentovala ako prvá.
Pozrite sa, ako budú stanice vyzerať po vizuálnej stránke.
Varianty loga stanice Dajto:
Ukážky využiteľnosti loga stanice Doma:
Ukážky nových jinglov so známymi tvárami. Takto nás budú sprevádzať na obrazovkách v novom prevedení:
Takto budú stanice vyzerať v našich televíznych prijímačoch v novom redizajne:
Markíza bude čistá, svieža a moderná
Ako najsledovanejšia rodinná televízia prináša TV Markíza celý rad špičkového zábavného obsahu, spolu s rešpektovaným spravodajstvom a vždy aktuálnou publicistikou. Redizajn zahŕňal aktualizáciu loga Markízy s cieľom zachovať ho ako „stred vesmíru“ a symbol stability, píše sa v tlačovej správe.
„Logo si muselo zachovať existujúce dedičstvo značky, zostať rozpoznateľné a fungovať na viacerých platformách. Na dosiahnutie tohto cieľa bolo logo TV Markíza zjednodušené, aby sa zvýšila jeho funkčnosť. Teraz sa ľahšie používa a ikonickému „M“ sa dostalo oveľa väčšieho významu,“ vysvetľuj Jana Vavreková, vedúca kreatívneho oddelenia v rámci Centra marketingu skupiny Markíza.
Kruhová ikona Markízy sprevádza diváka vysielaním stanice a dynamickým, štýlovým a elegantným spôsobom odhaľuje jej obsah. Rad bohatých prémiových modrých odtieňov, použitých so žiarivou žltou farbou, vytvára osobitý vzhľad, ktorý, aj keď je veľmi výrazný, stále stavia na dobre zavedenom dedičstve Markízy ako „modro-žltej televízie“.
„Súčasťou grafického vizuálu je tiež úplne nové písmo a tento čistý, moderný a príjemný font dodáva Markíze ešte sviežejší vzhľad. Všetky grafické elementy prúdia v staničnej grafike vďaka plynulému a organickému štýlu pohybu. Celkovým efektom je nový svieži vzhľad Markízy, ktorý je nielen na prvý pohľad známy a príjemný, ale aj moderný a čistý, no stále vzrušujúci,“ dodala Vavreková.
Nový dizajn Doma má odrážať emocionálny náboj stanice
„Rebranding stanice Doma využíva symboliku kvetov na zachytenie emocionálneho jadra obsahu stanice. Zdôrazňujeme tak dôležitosť vzťahov, ľudského kontaktu a emócií v našom živote. Kvety sú v novej vizuálnej identite vždy prítomné a vytvárajú výraznú estetiku. Grafické elementy kvetov sa pohybujú s ľahkosťou a eleganciou. Používame okvetné lístky kvetov, aby sme diváka previedli naprieč obsahom stanice,“ približuje Vavreková.
Z Dajto má byť superfanúšik
Nový dizajn Doma má odrážať emocionálny náboj stanice.
„Rebranding stanice Doma využíva symboliku kvetov na zachytenie emocionálneho jadra obsahu stanice. Zdôrazňujeme tak dôležitosť vzťahov, ľudského kontaktu a emócií v našom živote. Kvety sú v novej vizuálnej identite vždy prítomné a vytvárajú výraznú estetiku. Grafické elementy kvetov sa pohybujú s ľahkosťou a eleganciou. Používame okvetné lístky kvetov, aby sme diváka previedli naprieč obsahom stanice,“ približuje Vavreková.
„Markíza je už viac než štvrťstoročie líder televízneho trhu, chceme byť stále o krok vpred a udávať trendy. Túto ambíciu potvrdzuje aj naozaj moderný a progresívny grafický vizuál, ktorý dnešným dňom dostali všetky naše televízne stanice a s nimi súvisiace online platformy. Považujeme to za prvý darček pre našich divákov k blížiacim sa 26. narodeninám Markízy, priamo na 31. augusta 2022 však máme pripravené aj ďalšie veľké prekvapenie,“ povedal Michal Borec, riaditeľ Centra marketingu skupiny Markíza.
Prekvapením je celovečerný film ako zakončenie seriálu Oteckovia, ktorý televízia vysielala podvečer počas pracovného týždňa a to od začiatku roka 2018. Seriál sa stal doslova diváckym hitom, keď dokázal lákať ku obrazovkám státisíce divákov a v najlepšom období sa dostával až k hranici 45 percentnému trhovému podielu.
Konkurečné stanice dlho nevedeli násť program, ktorým by vedeli divákov od Oteckov prilákať k sebe. Až minulý rok našla recept TV Joj, ktorá stavila karty na licencovaný formát Bez servítky. Ten, hlavne tento rok, dosahoval čoraz vyšší podiel na trhu, až začal seriál v sledovanosti porážať.
Televízia zo Záhorskej Bystrice sa tak rozhodla ukončiť seriál po dlhých 5 rokoch 10. júna tohto roku. A práve teraz počas svojho výročia 31. augusta odvysiela Markíza celovečerný film Oteckovia, čím érú úspešného seriálu úplne zakončí.
Vizuálom spája svoje stanice
Podobne ako v prípade Markíza KRIMI sa tak vďaka novým logám už aj televízie Doma a Dajto jasne hlásia k svojej príslušnosti v markizáckej rodine.
Novú vizuálnu identitu skupiny Markíza vytvorila kreatívna a dizajnérska agentúra Red Bee Creative so sídlom v Londýne, v spolupráci s interným tímom Centra marketingu TV Markíza. Red Bee Creative nedávno dokončila aj veľké projekty vizuálnej identity pre pobočky skupiny CME v Českej republike (TV Nova) a Rumunsku (Pro TV).
„Na redizajne našich staníc sme intenzívne pracovali niekoľko mesiacov a s výsledkom sme mimoriadne spokojní. Verím, že rovnako pozitívne ho prijmú aj naši diváci a prinesie im ešte príjemnejší a kvalitnejší zážitok zo sledovania našej naozaj bohatej a pestrej jesennej programovej ponuky,“ povedala Silvia Majeská, programová riaditeľka skupiny Markíza.