Pre Markízu sa stala Druhá šanca seriálovým megahitom.
StoryEditor

Druhá šanca nedala konkurencii žiadnu šancu, dosiahla rekordný trhový podiel

13.09.2022, 13:39
Autor:
michmich
  • Druhá šanca bodovala v oboch hlavných cieľových skupinách a stala najsledovanejším programom dňa a doposiaľ aj celej jesennej sezóny.
  • Seriálový hit Markízy dáva dobrý nábeh aj Farme, ktorú vysielajú po nej. Tá tiež nenašla premožitela.
  • Podvečer však komerčné stanice vedú s Rodinnými prípadmi a Bez servítky dramaticky vyrovanný súboj. 

Druhá šanca si aj s druhou epizódou 2. série doslova podmanila divákov a pripísala si na konto ďalší rekord. V oboch hlavných cieľových skupinách sa v pondelok 12. septembra 2022 stala suverénne najsledovanejším programom dňa a doposiaľ aj celej jesennej sezóny v rámci ponuky všetkých slovenských staníc.

Damatický seriál z lekárskeho prostredia dosiahol včera v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 excelentný rating 10,5 percenta a rekordný trhový podiel 34,5 percenta. Svoje doterajšie podielové maximum tak vylepšil až o takmer štyri percentuálne body.

image

Seriál láme rekordy sledovanosti.

Konkurenčné pondelkové programy na seriálový hit Markízy nestačili. Seriál Hranica zaznamenal na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine podiel na trhu iba 16,4 percenta, ale sledovanému hitu televízneho lídra zatiaľ konkuruje so cťou. Film Teroristka na Jednotke RTVS dosiahla trhový podiel 6,9 percenta.

image

Hranica si drží svojich divákov.

Druhá šanca obzvlášť oslovila mladé diváčky vo veku od 15 do 24 rokov, ktoré Markíze v čase vysielania seriálu zabezpečili trhový podiel až 48,0 percent. Zjednodušene povedané, každá druhá diváčka, v tejto vekovej hranici, sediaca pred televíznou obrazovkou uprednostila sledovanie Druhej šance. 

Seriál s Jánom Koleníkom v hlavnej úlohe včera prilákal k obrazovkám 539-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a aj v tejto širšej cieľovej skupine mu patril post najsledovanejšieho programu dňa a aj celej doterajšej jesennej televíznej sezóny. Konkurenčný seriál TV Joj Hranicu sledovalo v rovnakom čase 294 tisíc divákov.

image

Účastníci Farmy 14.

Aj keď seriál Druhá šanca láme rekordy sledovanosti, cítiť aj pri ňom celkový odliv divákov od obrazoviek. Počas vysielania jarných častí seriál dokázal napríklad siedmou epizódou prvej série prilákať ku obrazovkám až 641 tisíc divákov.  

Markíza môže byť spokojná aj nasledne vysielanou reality šou Farma. V cieľovej skupine 12-54 bola v pondelok počas vysielania rovnako jednotkou na trhu s ratingom 4,5 percent a rhovým podielom 25,0 percent. Konkurenčná TV Joj zaznamenala s reality šou Láska na chate v rovnakej cieľovej skupine trhový podiel iba 9,0 percent a so šou Inkognito ešte nižší podiel na trhu 8,9 percenta. Lásku na Chate v univerzálnom publiku sledovalo 109 tisíc divákov. Bude zaujímavé sledovať, čo urobí Jojka so zoznamovacou šou, lebo určite čakala od programu výrazne vyšší záujem divákov. Dianie na statku pritiahlo k obrazovkám TV Markíza 269-tisíc divákov starších ako 12 rokov. 

image

Čo urobí TV JOj s jej nízkou sledovanosťou?

Ďalšie tri najvyššie priečky v pondelkovom rebríčku sledovanosti obsadili za Druhou šancou večerné spravodajské relácie televízie Markíza Počasie (rating 7,0 percenta/share 26,1 percenta v cieľovke 12-54), Televízne noviny (rating 6,8 percenta/share 27,7 percenta) a Športové noviny (rating 6,1 percenta/share 21,8 percenta). Piatu priečku si pripísal komediálny seriál Hranica. 

Celkovo najsledovanejším spravodajským programom pondelka sa v rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+ stala relácia Počasie, ktorú si nenechalo ujsť 539-tisíc divákov. Televízne noviny sledovalo 447-tisíc divákov. Konkurenčné Počasie na TV Joj si pozrelo 375 tisíc divákov a Noviny TV JOJ mali pri obrazovkách 404 tisíc divákov.

image

Ide v sledovanosti so Susedskými prípadmi ruka v ruke.

Vyrovnaný boj stále vedú komerčné televízie aj podvečer. Premiérová epizóda Rodinných prípadov dosiahla rating 4 percentá a podiel na trhu 22,2 percenta (v cieľovej skupine 12-54). Kuchársko zábavná šou Bez servítky uhrala v rovnakej cieľovej skupine podiel na trhu 18,6 percenta.

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 13:32