Spoločnosť Meta začala medzi používateľmi testovať možnosť vytvárania komunitných četov v aplikácii Messenger. Nová funkcia umožní ľuďom v skupinách zakladať hromadné čety aj hovory a pozývať ostatných užívateľov, aby sa k skupine a jej konverzáciám pripojili.
Komunitné čety poskytnú možnosť budovať v skupinách silnejšie väzby a diskutovať o témach v rôznych formátoch - textovo, zvukovo či pomocou videa. Novinka spája to najlepšie z Messengeru a facebookových skupín, aby sa používatelia mohli spojiť kedy, kde a ako chcú.
Ľudia budú môcť vďaka novinke začať konverzáciu na určitú tému a získať odpovede v danom okamihu, namiesto toho, aby čakali, až sa ostatní vyjadria k ich príspevku. Vo facebookovej skupine bude možné čety usporiadať do kategórií, aby ostatní členovia skupiny ľahko našli to, čo ich najviac zaujíma. Napríklad skupina fanúšikov kapely môže mať kategóriu „Najnovšie správy“ s četmi venovanými vydaniu nových albumov, termínom turné a ďalším aktivitám skupiny.
Správcovia budú môcť spustiť otvorený čet s ľubovoľným členom skupiny, čet o udalostiach pre výlety alebo stretnutia, čet pre administrátorov určený iba na prezeranie a oznamovanie aktualizácií v rámci celej skupiny a čet určený iba pre administrátorov pre spoluprácu s administrátormi a moderátormi. Správcovia môžu tiež vytvárať audio kanály, aby členovia skupiny mohli zdieľať komentáre k udalosti naživo alebo získavať podporu v reálnom čase. V súčasnosti sa môže do audio kanála pripojiť naraz až 30 ľudí a účastníci majú možnosť zapnúť si video.
Napríklad správca facebookovej skupiny pre študentov chémie môže vytvoriť audio kanály pre študijné skupiny v období záverečných skúšok a účastníci si môžu zapnúť video pre živé doučovanie. Komunitné čety sú prístupné iba členom skupiny.
Vzhľadom na verejnejšiu povahu komunitných četov Meta vyvinula širokú sadu nástrojov, ktoré správcom pomáhajú ľahko spravovať čet aj audio. Patria sem možnosti moderovania, ako je blokovanie, stlmenie alebo pozastavenie členstva v skupine a odstránenie členov alebo správ, a tiež funkcia Admin Assist, ktorá správcom umožňuje nastaviť vlastné kritériá, ktoré automaticky pozastaví užívateľa, odstráni nahlásené správy a zastaví odosielanie správ od nespôsobilých autorov alebo správ s obsahom, ktorý porušuje pravidlá. Členovia komunitných četov môžu tiež kedykoľvek nahlásiť správy správcom skupiny alebo spoločnosti Meta, zablokovať používateľov alebo čet opustiť.
Ak sa chcete dozvedieť viac o tom, ako používať komunitné čety, pozrite sa na Facebook Community Blog.