Boj o diváka medzi Pánom Profesorom a Nemocnicou.
StoryEditor

Pán profesor boduje u mladých, Nemocnica je voľbou číslo jedna staršieho publika

14.09.2022, 19:01
Autor:
michmich
  • Markíza aj Jojka sa radi pochvália, že mali v prechádzajúci deň najsledovanejší program na trhu.
  • Každá z nich sa ale pochváli výsledkami sledovanosti v inej cieľovej skupine.

Boj o televízneho diváka rozpútali televízie už od konca augusta, keď spustili novú jesennú vysielacu štruktúru. A teraz spustili medzi sebou ďalší boj pri posielaní tlačových správ do médií. Markíza aj Jojka sa radi pochvália, že mali v prechádzajúci deň najsledovanejší program na trhu.

Rovnako tomu nebolo ani včera. Televízia Markíza informovala, že najsledovanejším programom dňa bol rodinný seriál Pán profesor a TV Joj, že jej Nemocnica bola najsledovanejšia. Každá z nich prakticky udáva reálne výsledky, len každá si zvolila prezentovať výsledky sledovanosti v inej cieľovej skupine.

Kým Markíza udáva, že viedla v komerčnej cieľovej skupiny 12-54 rokov, tak Jojka zas v univerzálnej cieľovej skupine všetkých divákov nad 12 rokov. V tejto cieľovke sú zarátaní aj starší diváci, ktorí sú pre reklamných partnerov menej zaujímavá cieľové skupina.

Obe televízie majú teda svoj vlastný program, ktorý je najsledovanejší na trhu. Takže zjavne môžu byť s výsledkami spokojné. 

Poďme sa teda pozrieť, ako sa darilo najsledovanejším programom televízií v jednotlivých cieľovkách.

Mladých si získal Pán Profesor

Rodinný komediálny seriál Pán profesor na obrazovkách televízie Markíza svojou treťou premiérovou epizódou 4. série sa stal v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc.

Včerajšia časť dosiahla v tejto komerčne dôležitej cieľovej skupine rating 7,3 percenta a trhový podiel 23,7 percenta. Seriál Nemocnica zaznamenal na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine podiel na trhu 19,5 percenta a seriál Ordinácia s výhľadom na more na Jednotke RTVS podiel na trhu 7,2 percenta.

Seriál s Tomášom Maštalírom a Gabrielou Marcinkovou v hlavných úlohách v utorok prilákal k obrazovkám 325-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom v čase vysielania mal dosah až na 447-tisíc divákov.

Jednotkou na trhu bola v čase vysielania aj nasledujúca úspešná reality šou Farma, utorková premiérová epizóda si v cieľovej skupine 12-54 pripísala rating 3,9 percenta a trhový podiel 20,1 percenta. Konkurenčná TV Joj značne zaostala so šou Láska na chate (share 12,3 percenta v cieľovke 12-54) aj s nasledujúcim programom Geissenovci - Ťažký život milionárov (share 10 percent v rovnakej cieľovke).

Nemocnica sledovanejšia v univerzálnom publiku

V univerzálnej cieľovej skupine 12+ sa najsledovanejším programom dňa stala večerná relácia Počasie, ktorú si nenechalo ujsť 443-tisíc divákov. Najsledovanejším nespravodajským programom v tejto cieľovej skupine sa stal lekársky seriál TV Joj Nemocnica.

Sledovalo ju 404 tisíc divákov starších ako 12 rokov, pritom v čase vysielanie mal dosah až na 545-tisíc divákov. Šiesta premiérová epizóda tejto sezóny mala dosiaľ druhú najvyššiu sledovanosť, a to až 8,8 percenta rating a 21,4 percentný podiel. Seriál Pán profesor na Markíze zaznamenal v tejto univerzálnej cieľovej skupine 17,2 percentný podiel.

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
29. september 2022 06:31