Na Nový rok 1. januára sa najsledovanejším nespravodajským programom dňa stala českéá komédia Jak dostať tatínka do polepšovny, ktorú odvysielala v hlavnom vysielacom čase o pol deviatej večer TV Joj.
Celkovo skončilo voľné pokračovanie českého filmu Jak vytrhnúť veľrybe stoličku na treťom mieste, keďže prvé dve priečky obsadili Televízne noviny a Počasie na Markíze.
Oba spravodajské programy dosiahli v komerčnom publiku totožný, vysoký rating 10,6 percenta, pričom Televízne noviny si pripísali podiel na trhu na úrovni 28,2 percenta a Počasie 27,4 percenta.
V univerzálnej cieľovej skupine sledovalo hlavné spravodajské reláciu televízneho lídra 582 tisíc divákov a Počasie zaujalo ešte o tisíc divákov viac.
Film Jak dostať tatínka do polepšovny dosiahol v komerčnej cieľovke 12 až 54 ročných divákov rating 8,1 percenta a podiel na trhu 22,4 percenta.
Markíza v prime time priniesla premiéru českej rozprávky Tajemství starej bambitky 2 a RTVS na svojom hlavnom okruhu, Jednotke, film Jánošík. Oba programy však nedokázali výraznejšie zabodovať u divákov.
Tajemství starej bambitky 2 skončilo v rebríčku najsledvovanejším programov dňa na 13. mieste s trhovým podielom u komerčného publika 15,5 percenta a Jánošík na 14. mieste s podielom na trhu rovných 13 percent.
V univerzálnej cieľovke všetkých divákov nad 12 rokov pozeralo film Jak dostať tatínka do polešovny 414 tisíc sledujúcich, Tajemství starej bambitky 2 si zaplo 272 tisíc divákov a Jánošíka sledovalo 318 tisíc divákov.
Príjemným prekvapením dňa sa stala rozprávka Sedem zhavranelých bratov, ktorú vysielala RTVS popoludní od 15:20 hodiny. Česká rozprávka skončila v zozname TOP programov dňa na 7. mieste.
Tým výrazne predbehla program v hlavnom vysielacom čase na Markíze aj RTVS a dokonca dýchala na krk počtom divákov aj českej komédii Jak dostať tatínka do polepšovny na Jojke.
Sedem zhavranelých bratov uhralo v komerčnom publiku rating 7,2 percenta, podiel na trhu 26,4 percenta a v univerzálnom publiku sledovalo rozprávku takmer 400 tisíc divákov. Konkrétne si ju zaplo 398 tisíc sledujúcich.
Spravodstvo nikoho medzi seba nepustilo
V druhý deň roku 2023 výrazne bodovali hlavne spravodajské programy. Markizácke Televízne noviny a Počasie skončili znovu na vrchole rebríčka TOP programov dňa a znovu boli jediné dva programy, ktoré dokázali prilákať ku obrazovkám viac ako pol miliónové publikum.
Televízne noviny v univerzálnom publiku sledovalo 549 tisíc divákov a Počasie 520 tisíc. Zaujímavé je, že aj ďalších 5 top priečok si pre sebe ukoristili iba spravodajské programy. Tretie boli Noviny Joj a štvrté Krimi noviny. Priate boli Športové noviny na Markíze a šieste a siedme miesto obsadili relácie Šport a Najlepšie počasie na Jojke.
Na ôsmom mieste sa ale objavila dosť nečakane podvečerná publicistická markizácka relácia Reflex. Tá vysielala špeciál z 30. výročia samostatného Slovenského štátu. Relácia dosiahla v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 rating 5,3 percenta a podiel na trhu 21,2 percenta. V univerzálnom publiku ju sledovalo takmer 300 tisíc divákov.
Až za Reflexom skončili programy z hlavného vysielacieho času. Znovu najlepšie dopadil film, ktorý odvysielala Jojka. Francúzska komédia Rodinu si nevyberieš dosiahla v komerčnom publiku podiel na trhu 16 percent, Nedotknuteľní na RTVS uhrali podiel na trhu 15,3 percenta a už niekoľkokrát reprízovaný film Stážista s Robertom DeNirom na Markíze dosiahol trhový podiel 14,3 percenta.
V univerzálnej cieľovej skupine 12+ sledovalo Rodinu si nevyberieš 301 tisíc divákov, Nedotknuteľní na RTVS pozeralo 317 tisíc a Stážistu si vybralo sledovať 214 tisíc divákov.