Po skončení sviatočného upraveného programu odštartovali včera všetky tri plnoformátové televízie svoj novoročný televízny program. Dve vyšli podvečer s úplnými novinkami, s ktorými hodili rukavice do ringu pre už dve sezóny divácky atraktívnu kuchársko zábavnú reláciu Bez servítky.
Verejnoprávna Jednotka ponúkla nový súťažno zábavný formát Traf To!, ktorý nahradil po vyše 15 rokoch ukončené 5 proti 5, a Markíza vyšla s novým denným seriálom Mama na prenájom, ktorý by mal byť pre nich náhradou za kedysi extrémne populárnych a sledovaných Oteckov.
Novinka so silnou kampaňou zabrala
Tvrdý boj o diváka vyhrala jednoznačne Markíza. No ako sa jej darilo v porovnaní s jej predchodcom - seriálom Oteckovia?
Tí odštartovali na Nový rok v roku 2018 s 637-tisíc divákmi vo veku nad 12 rokov. V obchodnej podstatnej cieľovej skupine 12–54 si pripísali prvou časťou nadštandardnú sledovanosť 12,9 percenta a podiel až 30,5 percenta.
Aj včerajšia novinka zaujala televíznych divákov a stala sa jednoznačne najsledovanejším nespravodajským programom dňa v oboch hlavných cieľových skupinách. A podarilo sa jej tak zatlačiť doteraz najsledovanejší podvečerná program TV Joj Bez servítky.
Nový denný seriál s Adamom Bardym a Marinou Zábranskou v hlavných úlohách, prilákal prvou časťou ku obrazovkám 417 tisíc divákov starších ako 12 rokov. Aj keď to bolo síce jednoznačné líderstvo včerajšieho dňa, na čísla hovoria jasnou rečou. Na už spomínaný prvý diel Oteckov sa to rozhodne nechytá.
Víťazom dňa sa stala Mama na prenájom aj u obchodne podstatnejšieho komerčného publika vo veku 12 až 54 rokov, keď dosiahla rating 7,1 percenta a podiel na trhu 26,1 percenta.
Provnávaniu so seriálom Oteckovia sa nevyhne
Počas prvého roka Oteckov sledovalo v priemere 469-tisíc divákov, v ďalšom roku ich bolo o 20-tisíc menej a v treťom roku im ubudlo v priemerne ďalších 20-tisíc sledujúcich. Stále si však seriál pozrelo v priemere 422-tisíc divákov, čím patril k jednému z najdôležitejších pilierov Markízy so stabilnou diváckou základňou a pripravoval tak silný nábeh na hlavnú spravodajskú reláciu Televízne noviny.
Aj keď je 417 tisícové publikum pri prvej epizóde Mamy na prenájom rozhodne menej, Markíza s takouto sledovanosťou môže byť spokojná. Teda ak sa jej podarí aj ďalšími dielmi udrzať divákov pri obrazovkách.
Televízny líder sľubuje, že má rozpracovaných niekoľko dejových línií hlavných aj vedľajších postáv a že sa diváci majú na čo tešiť. Tak uvidíme, ako sa bude seriálu ďalej dariť.
Zatlačená konkurencia
Včerajší prvý diel Bez servítky, v ktorom Jojka ako lákadlo pre divákov vytiahla súťažiť už predchádzajúcich víťazov niekdajších týždňov, uhralo v komerčnej cieľovke rating rovných 5 percent a podiel na trhu 18,1 percenta a v univerzálnej cieľovej skupine ich sledovalo 316 tisíc divákov.
Novinka na Jednotke Traf to! na konkurenciu veru nestačila, ale pre RTVS sa to javí ako dobrá voľba, lebo prilákala ku obrazovkám oveľa väčšie publikum, ako dokázal zaujať už vyčerpaný formát 5 proti 5.
V komerčnej cieľovke si naozaj silnej konkurencii súťažno-zábavnú šou pripísala rating 2,5 percenta a podiel na trhu 8,8 percenta. V univerzálnom publiku si ju reláciu pozrelo 257 tisíc divákov, čím dorovnala reláciu Duel (258 tisíc divákov), ktorú vysielajú pred ňou. Práve táto relácia dokázala po minulé roky v sledovanosti predbiehať stále viac slabnúce 5 proti 5.
Spravodajstvo znovu kraľovalo
Celkovo najsledovanejším programom dňa sa v pondelok v oboch hlavných cieľových skupinách stala hlavná spravodajská relácia TV Markíza Televízne noviny. V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 zaznamenali rating 8,7 percenta a vysoko nadpriemerný trhový podiel 28,5 percenta.
Súhrn najdôležitejších udalostí z domova i zo sveta si nenechalo ujsť 534-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Druhé miesto obsadila taktiež v oboch hlavných cieľových skupinách nasledujúca relácia Počasie (rating 8,5 percenta a podiel na trhu 26,7 percenta v cieľovke 12-54), ktorú si pozrelo 515-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Večer mali televízie slabší
Zaujímavosťou je, že všetky tri plnoformátové televízie dokázali silným podvečerným súbojom prilákať ku obrazovkám o 200 tisíc divákov viac ako tým čo ponúkli v prime time. Kým podvečer všetky tri stanice v univerzálnom publiku sledovalo dokopy 990 tisíc divákov, v prime time ich bolo dokopy len 787 tisíc.
V hlavnom vysielacom čase dokázal najviac zaujať prvý diel novej série komediálneho seriálu Hranica na TV Joj. V komerčnej cieľovej skupine dosiahol rating 5,5 percenta, čo mu zabezpečilo trhový podiel na rovni 17,8 percenta.
Markíza ponúkla už niekoľkokrát odvysielanú americkú komédiu Dospeláci a Jednotke reprízu slovenskej klasiky ... kone na betóne. Dospeláci uhrali rating 4,9 percenta a pripísali si rovnaký podiel na trhu ako Hranica (17,9 percenta) a ... kone na betóne získali rating 3,5 percenta a podiel na trhu 11,6 percenta.
V univerzálnom publiku 12+ sledovalo hranicu 369 tisíc divákov, Dospelákov si zaplo 188 tisíc divákov a ... kone na betóne uprednostilo 230 tisíc sledujúcich.