Včerajší súboj seriálov znovu vyhral Dunaj, k vašim službám, ale Nemocnica sa naň doťahuje.
StoryEditor

Dunaj, k vašim službám opäť najsledovanejší, no na päty mu šliape Nemocnica

13.01.2023, 13:41

Aj vo štvrtok rozpútali komerčné stanice silný boj o každého jedného diváka, RTVS im však vôbec nestíhala.

Včera sa znovu odohral po druhýkrát silný prime-timeový súboj s vlajkovými loďami oboch komerčných televízií. Markíza vysielala druhý diel svojej dobovej novinky Dunaj, k vašim službám s úchvatnými kostýmami a samými A-čkovými hercami, Jojka ponúkla nový diel svojho hitu Nemocnica.

Seriály, už nejaký čas várazne podporené silnou mediálnou kampaňou, zažili prvý súboj v utorok v prime time, kedy komerčné televízie ponúkli v tomto roku ich prvé diely. Prvou voľbou divákov sa vtedy stala novinka Markízy. 

Dunaj, k vašim službám bol najsledovanejším programom dňa v oboch najpodstatnejších cieľových skupinách, ale rozhodne to nebolo víťazstvo výrazne zdrvujúce.

image

Znovu sa stal najsledovanejším nespravodajským programom dňa.

Komečné stanice sa bijú, RTVS sa trápi

V utorok odštartovala markizácka novinka v obchodne podstatnej komerčnej cieľovke 12 – 54 s ratingom 7,8 percenta a podiel na trhu 22 percent. Nemocnica uhrala rating 6,7 percenta, čo jej zabezpečilo trhový podiel 19,4 percenta. V univerzálnej cieľovke všetkých divákov nad 12 rokov prilákal Dunaj, k vašim službám ku obrazovkám 454 tisícové publikum a Nemocnica ich mala o 28 tisíc menej, teda pozrelo si ju 426 tisíc divákov.

A včerajší prime time zopakoval utorkový večer ako cez kopirák, len s jediným rozdielom. Oba seriály neatakoval športový kanál RTVS, ktorý v utorok vysielal nočný slalom s našou Petrou Vlhovou.

Včerajší prime time si líderstvo v oboch cieľových skupinách v nespravodajských programoch znovu udržal Dunaj, k vašim službám. V komerčnej cieľovke 12-54 dosiahol rating 7,4 percenta a podiel na trhu 22,8 percenta. Nemocnica za ním zaostala o 0,8 percentuálneho bodu, keď si pripísala rating 6,6 percenta. Dosiahla tak podiel na trhu 20,3 percenta.

Bol predpoklad, že včerajšie časti oboch seriálov sa výraznejšie nadýchnu bez vysielania nočných pretekov s Vlhovou vo rakúskom Flachau (387 tisíc divákov). No nestalo sa tak.

image

Včera sledovalo seriál 454 tisíc divákov.

Aj keď oba seriály prilákali ku obrazovkám včera viac divákov, nemôžeme hovoriť o žiadnom výraznom náraste sledovanosti. V univerzálnom publiku všetkých divákov nad 12 rokov mal Dunaj, k vašim službám pri obrazovkám o 8 tisíc divákov viac, keď si ho včera zaplo 462 tisíc sledujúcich. Nemocnici pribudlo 28 tisíc divákov, keď ju včera sledovalo 454 tisíc divákov.

Rozdiel v obchodne menej podstatnejšom univerzálnej cieľovke bol medzi oboma tahákmi komerčných staníc teda len 6 tisíc divákov.  

Včera rozhodne nemala svoj deň verejnoprávna RTVS. Proti obom seriálom komerčných staníc postavila druhý diel svojej novej zábavnej šou Hit roka. Ten však dokázal získať u komerčného publika len veľmi nízky podiel na trhu 7,1 percenta a v univerzálnej cieľovke prilákal ku obrazovkám 218 tisíc divákov starších ako 12 rokov.  

image

Novinka RTVS na komerčné stanice nestíha.

Podvečer stále patrí Mame na prenájom

image

Mama na prenájom je lídrom podvečerného vysielania.

Podvečer sa zatiaľ darí ďalšej novinke televízneho lídra, podvečernej Mame na prenájom. Včera dosiahla v komerčnej cieľovej skupine rating rovných 7 percent a podiel na trhu 26,2 percenta. Preskočila tak v tejto cieľovke dokonca večernú Nemocnicu.

Jej priama konkurencia, populárna kuchársko-zábavná šou Bez servítky uhrala o 1,2 percentuálneho bodu nižší rating a to 5,8 percenta. Tým si zabezpečila podiel na trhu 21,9 percenta.

V univerzálnej cieľovej skupine sledovalo Mamu na prenájom 401 tisíc divákov, Bez servítky si zaplo 382 tisíc divákov.

Ich konkurencia na hlavnej stanici RTVS – zábavno-súťažná novinka Traf To!, ktorá po 15 rokoch nahradila zrušené 5 proti 5, sa začína výrazne trápiť. V komerčnej cieľovej skupine divákov medzi 12 až 54 rokov dokázala získať len 5,7 percentný podiel na trhu a v univerzálnom publiku si ho pozrelo len 192 tisíc divákov.

image

Nová zábavno-súťažná šou sa začína trápiť.

Zaujímavé je, že program, ktorý Jednotka vysiala pred touto novu šou – vedomostný kvíz Deul, dosiahol v komerčnej cieľovke dvojnásobný výkon a v univerzálnom publiku ho sledovalo o 100 tisíc divákov viac. Duel sa dokonca stal najsledovanejším programom dňa verejnoprávnej televízie.  

Spravodstvo znovu naj

Celkovo najsledovanejším programom dňa sa vo štvrtok v oboch hlavných cieľových skupinách stala hlavná spravodajská relácia TV Markíza Televízne noviny. V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 zaznamenali rating 9,2 percenta a vysoko trhový podiel 30,7 percenta. Súhrn najdôležitejších udalostí z domova i zo sveta si nenechalo ujsť 585-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Druhé miesto obsadila taktiež v oboch hlavných cieľových skupinách nasledujúca relácia Počasie (rating 8,3 percenta / podiel an trhu 27,4 percenta v cieľovke 12-54), ktorú si pozrelo 537-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Na treťom mieste skončil Dunaj, k vašim službám.

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 04:50