Justičný palác, justícia, súdy, súd, súdnictvo, sudcovia, právo, spravodlivosť
StoryEditor

Asociácia mediálnych agentúr verzus Pavol Mačinga: Súd dal bodku za dlhoročným sporom

16.01.2023, 10:29
Autor:
redred

Okresný súd Bratislava II zamietol žalobu v plnom rozsahu.

 

AMA sa sporila s mediálnym konzultantom Pavlom Mačingom a jeho spoločnosťou Macinga.com  kvôli tvrdeniam na adresu mediálnych agentúr uverejneným na jeho blogu. 

Súd rozhodol, že žalobu zamieta v plnom rozsahu. "AMA rešpektuje rozsudok, ktorý bol doručený začiatkom decembra 2022, ako aj jeho odôvodnenie. Mediálne agentúry pôsobiace na slovenskom trhu a združené v AMA rozhodli, že AMA sa voči rozsudku nebude odvolávať. Jedným z dôvodov tohto rozhodnutia je aj skutočnosť, že odôvodnenie rozsudku uvádza, že formálne mal žalobu podávať iný subjekt, napríklad jednotlivé mediálne agentúry, a nie ich asociácia," píše asociácia v tlačovej správe. 

"Asociácia mediálnych agentúr sa rozhodla dať za týmto sporom bodku aj z dôvodu, že táto téma bola už v čase uskutočňovania pojednávaní, ktoré začali prebiehať až tri roky po podaní žaloby, neaktuálna."

 

K vyjadreniu AMA pripájame aj reakciu druhej strany. Pavol Mačinga má k záverom sporu odlišný postoj: "AMA odmietla môj návrh na spoločné prehlásenie k súdnemu rozhodnutiu, kde súd zamietol dvojnásobnú žalobu zo strany AMA. Asociácia mediálnych agentúr prehrala spor s fyzickou osobou Pavlom Mačingom, ako mediálnym blogerom a ďalej s právnickou osobou Macinga.com, s.r.o., ako mediálnym audítorom.  AMA nekorektne tvrdí, že ukončila spor. AMA žiaden spor neukončila. AMA sa rozhodla, že sa neodvolá na rozhodnutie súdu. Jeden z dôvodov, ktorý uvádza, že žalobu mali podať jednotlivé mediálne agentúry je nepravdivé. V prípade AMA sa skôr konštatuje, že AMA sa nerovná mediálne agentúry. Na Slovensku tu sú a boli ďalšie mediálne agentúry. Niektoré sú obratom dokonca väčšie, ako niektorí členovia AMA."

 

Asociácia mediálnych agentúr vyjadrila presvedčenie, že spolupráca mediálnych konzultantov, audítorov a mediálnych agentúr bude ďalej férovo pokračovať v záujme klientov, médií a trhu celkovo. "Metodológia meraní a prieskumov konzumácie médií bola a je štandardná a rovnaká ako v zahraničí. Je v maximálnej miere pre klientov transparentná a štandardizovaná v medzinárodnom meradle. Spoločné štandardy poskytujú objektívny a spravodlivý spôsob, ako porovnávať údaje získané z rôznych zdrojov a zabezpečiť, aby boli výsledky presné, spoľahlivé a relevantné. Štandardy tiež pomáhajú zabezpečiť, aby boli údaje z týchto prieskumov získané bezpečne, ako aj obozretne a v súlade s právnymi predpismi o ochrane osobných údajov."

 

Mačinga je presvedčený, že samotný spor o úpravu metodiky vôbec nie je ukončený. Skôr naopak. "Spor o úpravu metodiky o výpočet hostí s retroaktívnou aplikáciou tu stále ostáva. Píplmetrové meranie nebolo spochybňované. Spochybňovaná bola retroaktívna zmena počítania obchodnej meny, kde došlo k retroaktívnej zmene a zadávatelia televíznej reklamy prakticky platili za vysielanie tv reklamy o cca 4% viac počas roku 2017."

 

 

 

 

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 15:50