Zaujímavé výsledky zaznamenal včera podvečer nový denný rodinný seriál Mama na prenájom. Táto novinka sa v hlavnej, komerčne najdôležitejšej cieľovej skupine 12-54 stala druhým najsledovanejším nespravodajským programom dňa a v rebríčku sledovanosti predstihla akékoľvek štvrtkové programy konkurencie. Prekonať ju pokázal len nový dobový seriál domovskej televízie Dunaj, k vašim službám.
Včerajšia deviata premiérová epizóda Mama na prenájom v cieľovej skupine 12-54 dorovnala svoj doposiaľ najvyšší rating 7,1 percenta a zaznamenala rekordný trhový podiel 28,3 percenta. Denný romantický seriál sa tak čoraz viac vzďaluje konkurencii. Kuchárska šou Bez servítky uhrala v komerčnej cieľovke ratingom 4,7 percenta s podielom na trhu 19,4 percenta v komerčnej cieľovke.
Ďalšie príbehy sympatických hlavných hrdinov si vychutnalo celkovo 403-tisíc divákov, čo je nateraz druhý najlepší výkon tohto seriálu. Bez servítky si pozrelo o 100 tisíc divákov menej, keď kuchársku šou si zaplo 304-tisíc divákov.
V prime time sa darilo aj štvrtej časti rodinnej ságe Dunaj, k vašim službám. Prvý dobový seriál TV Markíza sa po 20:30 hodine stal prvou diváckou voľbou, keď dorovnal z obchodného hľadiska v najdôležitejšej cieľovej skupine 12-54 svoj doposiaľ najvyšší rating 7,6 percenta z minulotýždňového štartu a zároveň dosiahol trhový podiel 24,3 percenta.
V porovnaní s utorkovou epizódou stúpol Dunaj z hľadiska ratingu o 0,7 percentuálneho bodu a podiel na trhu mu vtrástol o 2,1 percentuálneho bodu. Dunaj, k vašim službám tak v komerčnej ciešovke udržal líderstvo v prime time a prekonal tak seriál Nemocnica na TV Joj, ako aj šou Hit roka na Jednotke RTVS.
Nemocnica stúpla v komerčnej cieľovke o približne pol ratingového bodu na rating 7,1 percenta a dosiahla trhový podiel 22 percent. Po prvýkrát sa v tento sezóna seriál z lekárskeho prostrdie ratingovo prehupol nad sedempercentnú hranicu.
Celkovo včera Dunaj, k vašim službám pritiahol k obrazovkám 435-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom v porovnaní s utorkom získal na svoju stranu ďalších 44-tisíc divákov. V univerzálnej cieľovke 12+ mala však Nemocnica divákov pred obrazovkami viac. Včerajšiu časť priemerne sledovalo 461-tisíc divákov, čím tiež oproti utorku stúpla o 21-tisíc divákov.
Celkovo najsledovanejším programom dňa sa vo štvrtok v oboch hlavných cieľových skupinách stala hlavná spravodajská relácia TV Markíza Televízne noviny. V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 zaznamenali rating 9,7 percenta a výrazný tohtoročný trhový podiel 33,6 percenta.
Súhrn najdôležitejších udalostí z domova i zo sveta si nenechalo ujsť 556-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Konkurenčné Noviny Joj zaostali o 134 tisíc divákmi, keď si ich pozrelo 422-tisíc sledujúcich. Správy RTVS si zaplo 297-tisíc divákov.
Druhé miesto v rebríčku najsledovanejších programov dňa obsadila taktiež v oboch hlavných cieľových skupinách nasledujúca relácia Počasie (rating 8,3 percenta a trhový podiel 27,5 percenta v cieľovke 12-54), ktorú si pozrelo 517-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA