Podvečerný nový rodinný seriál TV Markíza je na obrazovkám len tretí týždeň, ale už sa udomácnil na prvých priečkach rebríčkov najsledovanejších programov dňa.
Opäť sa stal dokonca v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 najsledovanejším nespravodajským programom dňa, keď uhral rating 7,6 percenta a trhový podiel 28,8 percenta. Za sebou nechal aj hlavné večerné programy komerčných staníc.
A práve tu sedí porekadlo, že kde sa dvaja bijú, vyhráva tretí. Komerčné stanice sa pijú o každého jedného diváka v prime time so svojimi najväčšími ťahákmi – Jojka s osvedčenou Nemocnicou a Markíza s novým dobovým seriálom Dunaj, k vašim službám a pritom ich ľahko porazí seriál z podvečernéhp slotu.
Aj priama konkurencia sa novému romantickému seriálu Mama na prenájom musí pozerať na chrbát. Kuchársko-zábavná šou Bez servítky uhrala podiel na trhu 22,7 percenta a súťažno-zábavná šou Traf to! na Jednotke len 5,1 percenta.
V univerzálnom publiku sledovalo Mamu na prenájom 414 tisíc divákov, Bez servítky uprednostnilo 358 tisíc a Traf to! 182 tisíc divákov starších ako 12 rokov. Vyzerá to tak, že súťažno-zábavná novinka RTVS našla síce nízke, ale zato stabilné publikum. Už niekoľko dní sa drží presne na úrovni 182 alebo 183 tisíc divákov.
Ruka v ruke
Oba prime-timeové programy v komerčnej cieľovke nie len že skončili za seriálom Mama na prenájom, ale ich boj dopadá tak, že si v rebríčku najsledovanejších programov dňa kráčajú ruka v ruke popri sebe. Nemocnica včera dosiahla na rating 6,5 percenta a zabezpečila si trhový podiel rovných 21 percent a Dunaj, k vašim službám uhral podobný rating 6,4 percenta a podielom na trhu mu išiel na 20,5 percenta.
V univerzálnej cieľovke všetkých divákov nad 12 rokov bol medzi nimi už výraznejší rozdiel. Viac divákov prilákala ku obrazovkám Nemocnica, keď si ju zaplo 453 tisíc sledujúcich a Dunaj k vašim službám spadol pod hranicu 400 tisíc. Sledovalo ho 390 tisíc divákov.
Markíza sa však pochválila, že jej dobový seriál si veľa ľudí pozrie ešte zo záznamu.
Dobová sága Dunaj, k vašim službám si v cieľovej skupine 12-54 s prvými štyrmi epizódami po zarátaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla priemerný rating 8,7 percenta a trhový podiel 24,7 percenta. Nemocnica v rovnakej cieľovej skupine zaznamenala nižší priemerný podiel na trhu 21,2 percenta.
Oproti výkonu iba v rámci živého vysielania si tak Dunaj, k vašim službám z hľadiska ratingu polepšil o 2,6 percentuálneho bodu a teda o takmer 44 percent divákov, ktorí seriál sledovali nelineárnym spôsobom. Trhový podiel si vylepšil o 2,9 percentuálneho bodu.
Prvá štyri diely Dunaj, k vašim službám aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti sledovalo v priemere 497-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Oproti živému vysielaniu si polepšil priemerne o ďalších 144-tisíc divákov, čo predstavuje nárast o 40,8 percent.
Nám z toho vychádzajú dva fakty. Prvým je to, že ak sa Nemocnica v komerčnej cieľovke divákov medzi 12 až 54 rokmi drzí spolu s Dunajom na rovnakej úrovni a v univerzálnej cieľovke im dokáže odskočiť o 60 tisíc divákov, tak ku obrazovkám láka hlavne staršie publikum.
A druhý fakt je ten, že ak Dunaj dokáže nabrať také množstvo divákov, ktorí seriál sledujú nelineárnym spôsobom, teda nie priamo počas vysielanie v televízii, ale si ho pozrú napríklad so záznamu, tak nie je pre divákov prvou voľbou a radšej si naživo pozrú lekársky seriál TV Joj.
Celkovo najsledovanejším programom dňa z ponuky celého programu boli v oboch cieľových skupinách Televízne noviny na Markíze. Tie u komerčného publika získali rating 8,3 percenta a podiel na trhu 27,9 percenta. Hodinové spravodajstvo sledovalo 533 tisíc divákov nad 12 rokov. Zároveň to bol jediný program dňa, ktorý dokázal prilákať ku obrazovkám viac ako pol milióna divákov.