StoryEditor

Mama na prenájom pokračuje vo víťaznom ťažení. Opäť porazila aj večerné programy

25.01.2023, 14:09
Autor:
michmich

Podľa sledovanosti to vyzerá tak, že Markíza konečne našla náhradu za svoj kedysi veľký fenomón, seriál Oteckovia?

Podvečerný nový rodinný seriál TV Markíza je na obrazovkám len tretí týždeň, ale už sa udomácnil na prvých priečkach rebríčkov najsledovanejších programov dňa.

Opäť sa stal dokonca v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 najsledovanejším nespravodajským programom dňa, keď uhral rating 7,6 percenta a trhový podiel 28,8 percenta. Za sebou nechal aj hlavné večerné programy komerčných staníc.

A práve tu sedí porekadlo, že kde sa dvaja bijú, vyhráva tretí. Komerčné stanice sa pijú o každého jedného diváka v prime time so svojimi najväčšími ťahákmi – Jojka s osvedčenou Nemocnicou a Markíza s novým dobovým seriálom Dunaj, k vašim službám a pritom ich ľahko porazí seriál z podvečernéhp slotu.

image

Mama na prenájom.

Aj priama konkurencia sa novému romantickému seriálu Mama na prenájom musí pozerať na chrbát. Kuchársko-zábavná šou Bez servítky uhrala podiel na trhu 22,7 percenta a súťažno-zábavná šou Traf to! na Jednotke len 5,1 percenta.

V univerzálnom publiku sledovalo Mamu na prenájom 414 tisíc divákov, Bez servítky uprednostnilo 358 tisíc a Traf to! 182 tisíc divákov starších ako 12 rokov. Vyzerá to tak, že súťažno-zábavná novinka RTVS našla síce nízke, ale zato stabilné publikum. Už niekoľko dní sa drží presne na úrovni 182 alebo 183 tisíc divákov.  

image

Bez servítky.

Ruka v ruke

Oba prime-timeové programy v komerčnej cieľovke nie len že skončili za seriálom Mama na prenájom, ale ich boj dopadá tak, že si v rebríčku najsledovanejších programov dňa kráčajú ruka v ruke popri sebe. Nemocnica včera dosiahla na rating 6,5 percenta a zabezpečila si trhový podiel rovných 21 percent a Dunaj, k vašim službám uhral podobný rating 6,4 percenta a podielom na trhu mu išiel na 20,5 percenta.

image

Nemocnica.

V univerzálnej cieľovke všetkých divákov nad 12 rokov bol medzi nimi už výraznejší rozdiel. Viac divákov prilákala ku obrazovkám Nemocnica, keď si ju zaplo 453 tisíc sledujúcich a Dunaj k vašim službám spadol pod hranicu 400 tisíc. Sledovalo ho 390 tisíc divákov.

Markíza sa však pochválila, že jej dobový seriál si veľa ľudí pozrie ešte zo záznamu.

Dobová sága Dunaj, k vašim službám si v cieľovej skupine 12-54 s prvými štyrmi epizódami po zarátaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla priemerný rating 8,7 percenta a trhový podiel 24,7 percenta. Nemocnica v rovnakej cieľovej skupine zaznamenala nižší priemerný podiel na trhu 21,2 percenta.

Oproti výkonu iba v rámci živého vysielania si tak Dunaj, k vašim službám z hľadiska ratingu polepšil o 2,6 percentuálneho bodu a teda o takmer 44 percent divákov, ktorí seriál sledovali nelineárnym spôsobom. Trhový podiel si vylepšil o 2,9 percentuálneho bodu.

image

Dunaj, k vašim službám.

Prvá štyri diely Dunaj, k vašim službám aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti sledovalo v priemere 497-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Oproti živému vysielaniu si polepšil priemerne o ďalších 144-tisíc divákov, čo predstavuje nárast o 40,8 percent.

Nám z toho vychádzajú dva fakty. Prvým je to, že ak sa Nemocnica v komerčnej cieľovke divákov medzi 12 až 54 rokmi drzí spolu s Dunajom na rovnakej úrovni a v univerzálnej cieľovke im dokáže odskočiť o 60 tisíc divákov, tak ku obrazovkám láka hlavne staršie publikum. 

A druhý fakt je ten, že ak Dunaj dokáže nabrať také množstvo divákov, ktorí seriál sledujú nelineárnym spôsobom, teda nie priamo počas vysielanie v televízii, ale si ho pozrú napríklad so záznamu, tak nie je pre divákov prvou voľbou a radšej si naživo pozrú lekársky seriál TV Joj.

Celkovo najsledovanejším programom dňa z ponuky celého programu boli v oboch cieľových skupinách Televízne noviny na Markíze. Tie u komerčného publika získali rating 8,3 percenta a podiel na trhu 27,9 percenta. Hodinové spravodajstvo sledovalo 533 tisíc divákov nad 12 rokov. Zároveň to bol jediný program dňa, ktorý dokázal prilákať ku obrazovkám viac ako pol milióna divákov.

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 13:55