Denný rodinný seriál Mama na prenájom na obrazovkách televízie Markíza opäť potvrdil svoju silu. V pondelok 30. januára 2023 sa v oboch hlavných cieľových skupinách stal najsledovanejším nespravodajským programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc.
Nový podvečerný divácky hit dosiahol v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 víťazný rating 6,7 percenta aj trhový podiel 25,5 percenta. Jej priama konkurencia, a dokonca aj programy z prime timu zostali až za ňou. Bez servítky uhralo rating 5,5 percenta a podiel na trhu jej vyskočil na 21 percent. Nová zábavná šou Traf to, stále pokračuje vo vlažných výkonoch, keď dosiahla podiel na trhu len 4,8 percenta.
V rebríčku sledovanosti patrila Mame na prenájom tretia priečka a predstihla tak akékoľvek pondelkové programy konkurencie. Obzvlášť zabodovala medzi mladými diváčkami vo veku od 15 do 24 rokov, ktoré Markíze v čase vysielania seriálu zabezpečili podiel na trhu až 41,8 percenta.Ďalšie príbehy sympatických hlavných hrdinov v Mame na prenájom si v pondelok vychutnalo celkovo 400-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Bez servítky uprednostnilo 368 tisíc divákov a Traf to! si pozrelo 171 tisíc divákov.
V tejto univerzálnej cieľovej skupine porazila Mama na prenájom dokonca aj seriál Hranica na TV Joj, ktorý najviac zaujal v prime-time.
Hranica dosiahla v komerčnom publiku rovnaký rating ako Bez servítky, teda 5,5 percenta a podielom na trhu sa dostala na úroveň 18,6 percenta. Menej sa darilo akčnej komédii Taxi 5 na Markíze a aj dráme Nech je svetlo na Jednotke. Taxi 5 uhral podiel na trhu 12,1 percenta a Nech je svetlo dosiahol 8,6 percenta.
V univerzálnej cieľovke sledovalo Hranicu 366 tisíc divákov, Taxi 5 si zaplo 139 tisíc divákov a Nech je svetlo uprednostnilo 184 tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Celkovo najsledovanejšími programami dňa boli v pondelok večerné spravodajské relácie Počasie (rating 8,4 percenta/podiel na trhue 27,7 percenta v CS 12-54) a Televízne noviny (rating 8,2 percenta/trhový podiel 28,2 percenta v CS 12-54).
V univerzálnej cieľovej skupine 12+ patrilo prvenstvo Televíznym novinám, nenechalo si ich ujsť celkovo 527-tisíc divákov a aktuálne informácie o počasí si na Markíze pozrelo 526-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Tieto dva programy boli zároveň jediné z celého dňa, ktoré sa dokázali prehupnúť cez pol miliónové publikum pri obrazovkách.
Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA