Podvečerný seriál Mama na prenájom si podmanil divákov televízie Markíza aj v utorok 31. januára 2023. V hlavnej, obchodne najdôležitejšej cieľovej skupine 12-54 sa stal najsledovanejším nespravodajským programom dňa a zároveň aj divácky najúspešnejším seriálom v rámci včerajšej ponuky všetkých slovenských staníc.
Nový romantický seriál dosiahol v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 včera od svojho štartu tretí najvyšší rating 7,2 percenta a štvrtý najlepší trhový podiel 27,8 percenta. Televízia Markíza sa pochválila, že je romantická podvečerná novinka najviac boduje medzi mladými diváčkami vo veku od 15 do 24 rokov, kde si v čase vysielania seriál zabezpečil podiel na trhu až 45,8 percent.
A ako dopadla priama konkurencia tohto seriálu? Zábavno-kuchárska šou Bez servítky dosiahla v komerčnej cieľovke trhový podiel 21,9 percenta a zábavno-súťažná šou na Jednotke Traf to! si pripísal podiel na trhu len 4,8 percenta.
Mamu na prenájom si v utorok vychutnalo celkovo 391-tisíc divákov starších ako 12 rokov, šou Bez servítky si zaplo v unvierzálnej cieľovke 378 tisíc divákov a Traf to! sledovalo 176 tisícové publikum.
Večerný program v prime time bol oveľa viac vyrovnanejší, a hlavné ťaháky komerčných staníc išli doslova plece popri pleci. Kým rodinná sága Dunaj, k vašim službám v cieľovej skupine 12-54 tesne zdolala Nemocnicu, tá jej to zas tesným víťazstvom vrátila v univerzálnej cieľovke všetkých divákov nad 12 rokov (zohľadnuje pri obrazovkách aj staršie publikum ako 54 rokov).
V komerčnej cieľovke 12-54 si siedma premiérová epizóda dobového seriálu TV Markíza zapísala rating 6,7 percenta a trhový podiel 21,2 percenta. Lekársky seriál Nemocnica na TV Joj uhral o 0,3 percentuálneho bodu nižší rating, teda 6,4 percenta a podiel na trhu mu išiel na 20,1 percenta.
Dunaj pritiahol k obrazovkám celkovo 405-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, v porovnaní s predchádzajúcou epizódou získal na svoju stranu ďalších 5-tisíc divákov. Nemocnica zdolala v univerzálnej cieľovke Dunaj o 14 tísíc divákov, keď si ju zaplo 419 tisícové publikum.
No kým Dunaj sledovalo oproti predchádzajúcej časti o 5 tisíc divákov viac, tak Nemocncia stratila desatinu divákov. Oproti predchádzajúcej epizóde stratila až 46 tisíc divákov.
Celkovo najsledovanejšími programami dňa v cieľovej skupine 12-54 sa v utorok so zhodným ratingom stali večerné spravodajské relácie Televízne noviny (rating 8,8 percenta/podiel na trhu 29,6 percenta) a Počasie (rating 8,8 percenta/trhový podiel 28,3 percennta). V univerzálnej cieľovej skupine 12+ patrilo prvenstvo aktuálnemu Počasiu s 535-tisíc divákmi.
Súhrn najdôležitejších udalostí z domova i zo sveta si v Televíznych novinách nenechalo ujsť 531-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Zároveň to boli jediné dva programy z ponuky celého dňa, ktoré dokázali prilákať ku obrazovkám viac ako polmiliónové publikum.
Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA