Poslucháči a fanúšikovia Dobrého rádia si ho budú môcť už o niekoľko dní naladiť konečne aj na bratislavskej frekvencii 107,0 MHz.
Prevádzkové povolenie dostal vysielateľ tesne pred koncom roka 2022. Dobré rádio pokračuje vo svojej povesti rekordne rýchleho uvedenia pridelených frekvencií do prevádzky.
„V súčasnosti finišujeme práce technického charakteru, aby sme našim poslucháčom mohli poskytnúť kvalitný príjem a zvuk aj v hlavnom meste. Teším sa, že už nebudeme jedinou rozhlasovou stanicou na svete, ktorá vysiela z mesta, v ktorom nemá pokrytie. Práce prebiehajú aj na ďalších pridelených frekvenciách, takže v tomto roku potvrdíme svoju pozíciu plnohodnotnej multiregionálnej rozhlasovej stanice dostupnej pre väčšinu Slovenska,“ hovorí Róbert Sedlák, CEO Dobrých médií.
Len dobré správy
Rozhlasová stanica si kladie za cieľ prinášať svojim poslucháčom najmä kvalitné a objektívne spravodajstvo so zreteľom na to dobré, čo sa u nás a vo svete deje. Dobré rádio je akýmsi mediátorom vo veľmi polarizovanej spoločnosti. Spravodajstvo vedie v rádiu skúsený rozhlasový a televízny moderátor Pavol Michalka, ktorý zároveň v tomto období rozširuje aj spravodajský tím stanice. Novými hlasmi sú Lucia Páchniková a Barbora Repková. „Každá z nich má dlhoročné skúsenosti s rozhlasovým éterom. Lucia k nám prišla z prostredia verejnoprávneho média, Barbora z toho komerčného, no obe si veľmi rýchlo osvojili našu filozofiu a pri príprave i moderovaní dobrých správ vykazujú maximálnu profesionalitu,“ teší sa Pavol Michalka.
Jedinečnosť Dobrého rádia vníma Barbora Repková takto: „Šíriť dobré správy sa v dnešnej dobe veľmi cení. Je to síce iný formát, na aký som zvyknutá, no naučila som sa nájsť v spravodajstve aj tie pekné veci, ktoré svietia a ktoré ľudia potrebujú počuť.“ Prínos rádia vnímajú nielen poslucháči, ale aj jeho samotné hlasy. „Pripravovať aktuálne spravodajstvo, ktoré zároveň nie je pre poslucháča náložou ľudského nešťastia a tragédií, je výzvou aj potešením zároveň. Na Slovensku a vo svete sa stále deje aj veľa dobrého a som rada, že vzniklo odvážne médium, ktoré si to všíma. V médiách som sa stretla s vyhorenými a deprimovanými ľuďmi, no v Dobrom rádiu od prvej chvíle cítim len to dobré,“ hovorí o svojej skúsenosti s novou prácou Lucia Páchniková
Najnovšie hity hrajú ako prví
Po hudobnej stránke Dobré rádio ešte viac upevňuje svoj hudobný formát CHR - Contemporary Hit Radio, novinky od tých najväčších hviezd nasadzuje do vysielania najrýchlejšie a tak sa z nich jeho poslucháči tešia skôr než u konkurenčných staníc.
„Teší nás, že sa naše Dobré rádio stáva čoraz obľúbenejším spoločníkom v rannom zhone, v zamestnaní a aj po práci, na ceste domov. Neustále dôsledne vyhodnocujeme naše programové prvky a do vysielania sme v týchto dňoch nasadili niekoľko nových, s ktorými sa poslucháči postupne stretnú prierezovo počas celého denného vysielania. Tešiť sa môžu z nových zábavných či informačných rubrík, ale aj nových súťažných formátov. Naším cieľom je, aby sme dobrú náladu, zábavu a kvalitný informačný servis ponúkali v súlade s našou primárnou filozofiou. V súčasnosti sme začali pracovať na tom, aby naši moderátori neboli len akýmsi hlasom z rádia, ale aj osobnosťami, ktoré si budú vedieť poslucháči spájať s tvárou a povahovými črtami. Pre viac konkrétností odporúčam naladiť si nás na niektorej z pridelených frekvencií, prípadne online,“ dopĺňa zmeny v rádiu Adam Bačkor, jeho programový riaditeľ.
Dobré rádio na Slovensku začalo vysielať symbolicky 17. novembra 2021 o sedemnástej hodine večer. V tom čase bola sprevádzkovaná len jedna frekvencia, a to v najstaršom slovenskom meste – v Nitre. Zakrátko však boli do plnej prevádzky spustené ďalšie vysielače. Dnes má rádio pridelených 20 frekvencií po celom Slovenku, po roku sa tak Dobré rádio stalo multiregionálnou rozhlasovou stanicou dostupnou pre väčšinu Slovenska. Predchodcom stanice bolo rovnomenné rádio, ktoré vysielalo na internete, no so súčasnou podobou Dobrého rádia nemá veľa spoločného. Prešlo totiž viacerými zmenami, okrem prechodu do FM pásma a úplnej technologickej prestavby zmenilo svoj hudobný formát, kompletne obmenilo moderátorské obsadenie a aj logo. Dobré rádio je súčasťou mediálneho domu Dobré médiá. Ten ponúka synergiu troch médií – spravodajského portálu Dobré noviny, najčítanejšieho hobby magazínu To je nápad! a Dobrého rádia.