Televízia Markíza včera, 8. februára, odštartovala svoju novú reality šou Na nože. V nej sa renomovaný šéfkuchár Martin Novák snažiť podať pomocnú ruku reštaurácii v Šamoríne, ktorá sa ocitla v problémoch. V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 sa novinka stala prvou diváckou voľbou v čase po 20:30 hodine.
V tejto cieľovej skupine, v ktorej komerčné televízie predávajú reklamu, síce porazila konkurenciu, ale výhra to nebola výrazná.
Stratégie vám prinášajú aj rozhovor s hlavnou hviezdou kuchárskej šou Na nože!
Konkurenčný seriál Hranica na TV Joj novej kuchárskej šou zas ukázal chrbát v univerzálnej cieľovke všetkých divákov nad 12 rokov, teda v cieľovke kde sa zaratáva aj staršie publikum divákov (nad 54 rokov).
V komerčne relevantnej cieľovej skupine dosiahla prvá epizóda Na nože rating rovných 6 percent a trhový podiel 19,7 percenta. Komediálny seriál Hranica uhral rating 5,1 percenta a podielom na trhu išiel len na 16,5 percenta.
V čase vysielania sledovalo novú kuchársku šou 306 tisíc divákov divákov nad 12 rokov. Hranica šou Na nože predbehla o 19 tisíc divákov, keď si ju zaplo 325 tisíc divákov.
Najsledovanejším nespravodajským programom dňa v rámci celého trhu sa v oboch hlavných cieľových skupinách stal podvečerný seriálový hit Mama na prenájom. Dokazuje tak svoje výrazné postavenie, kedy za sebou často necháva aj večerné prime-timové programy.
V cieľovej skupine 12-54 si pripísal doposiaľ štvrtý najvyšší rating 7,3 percenta a trhový podiel 25,4 percenta. Konkurenčná šou Bez servítky na TV Joj zaostala o 1,3 percentuálneho bodu, keď si pripísala rating rovných 6 percent a podiel na trhu 21,4 percenta.
Traf to po včerajšom pozitívnom dni znovu spadlo do podpriemeru, keď podielom na trhu išlo len na 4,4 percenta a sledovalo ho len 162 tisíc divákov nad 12 rokov. Deň predtým sa mohli pritom pochváliť, že mali pri obrazovkách o 50 tisíc divákov viac.
Včerajšiu epizódu Mama na prenájom si vychutnalo celkovo 414-tisíc divákov starších ako 12 rokov a Bez servítky uprednostnilo 360 tisíc divákov.
Celkovo najviac divákov v oboch hlavných cieľových skupinách si v stredu pozrelo hlavnú spravodajskú reláciu TV Markíza Televízne noviny. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenali rating 7,6 percenta a trhový podiel 24,8 percenta. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta si nenechalo ujsť 492-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.