StoryEditor

Ivete ubúdajú diváci, ale stále si drží líderstvo. V sobotu sa darilo RTVS

13.02.2023, 18:28

V piatok Mama na prenájom sledovanejšia ako prime-time, v sobotu sa darí RTVS s jeje večernými reláciamir a v nedeľu znovu lákal politický duel premiéra a expremiéra.

V piatok sa stal najsledovanejším nespravodajským programom dňa v obchodne podstatnej cieľovej skupine divákov medzi 12-54 rokov nový podvečerný denný seriál Mama na prenájom. Dokázali ho predbehnúť len Televízne noviny, ktoré vysiala Markíza hneď po ňom.

V univerzálnej cieľovej skupine mu titul najsledovanejšieho nespravodajského programu dňa dokázal uchmatnúť premiéra zábavnej šou Milujem Slovensko, ktorú v prime time vysielal prvý kanál RTVS.

Mama na prenájom dosiahla u komerčného publika rating 6,9 percenta a podiel na trhu 26,5 percenta. Jej priama konkurencia za ňou výraznejšie zaostala, keď kuchársko-zábavná šou Bez servítky na Jojke uhrala trhový podiel rovných 19,9 percenta a zábavno-súťažná šou na RTVS Traf to! získala žalostný 3,9 percentný podiel na trhu.  

image

Mama na prenájom.

 

Mamu na prenájom v univerzálnom publiku sledovalo 408 tisíc divákov, Bez servítky si zaplo 350 tisíc divákov a Traf to! uprednostnilo len 145 tisíc sledujúcich. Tento súťažno-zábavný formát, ktorý vystriedal ukončené 5 proti 5, podáva výkon, s ktorým RTVS nemôže byť vôbec spokojná.

Večer v prime-time vyhrala v oboch cieľových skupinách RTVS so šou Milujem Slovensko na Jednotke. Táto zábavná relácia dosiahla v obchodne podstatnej cieľovke rating 6,1 percenta a pripísalo si 19,9 percentný podiel na trhu. Markíza s filmom Harry Potter a polovičný princ získala nepresvedčivý rating 4,4 percenta a podiel na trhu 18,5 percenta.

Jojka skončila ešte horšie, keď jej francúzsky film Čo sme komu urobili uhral rating 4,3 percenta a podiel na trhu len 15,1 percenta. Milujem Slovensko sledovalo 432 tisíc divákov nad 12 rokov, šiesty diel Harryho Pottera 164 tisíc a film Čo sme komu urobili si zaplo 244 tisíc divákov nad 12 rokov.   

Ak budeme brať do úvahy všetky programy odvysielané v daný deň, tak titul najsledovanejšieho programu dňa si pripísali Televízne noviny Markízy, ktoré dosiahli rating 8,1 percenta a podiel na trhu sa zastavil na úrovni 28,7 percenta. Celkovo ich sledovalo 522 tisíc divákov nad 12 rokov.  

Nevýrazná sobota

Sobotný večerný prime time mimo spravodajstva v komerčnom publiku tesne vyhral film Mechanik Zabijak 2 na TV Joj. Dosiahol rating 5,8 percenta a podiel na trhu 19,9 percenta. Prenasledovali ho sobotné večerné relácie RTVS Záhady tela a talkšou Petra Marcina Neskoro večer.

Záhady tela si pripísali rating 5,4 percenta a trhovým podielom išli 17,2 percenta a nasledované Neskoro večer uhralo rating rovno 5 percent a podiel na trhu dosiahli na úrovni 17,9 percenta. Markíza s filmom Láska cez apku za týmito reláciami zaostala, keď s ratingom 3,5 percenta dosiahla podiel na trhu len 13,4 percenta.

image

Neskoro večer.

Večerný program RTVS už v univerzálnom publiku konkurencii výrazne odskočil. Záhady tela sledovalo 480 tisíc divákov nad 12 rokov, Neskoro večer si pozrelo 388 tisíc divákov, film Mechanik Zabiják 2 na Jojke uprednostnilo 324 tisíc sledujúcich a film Láska cez apku na Markíze zaujala len 155 tisíc divákov nad 12 rokov. 

Aj v sobotu sa zo všetkých programov dňa stali najsledovanejším programom Televízne noviny, nasledované Počasím Markízy. Hlavná spravodajská relácia dosiahla rating 7,2 percenta a podiel na trhu 6,4 percenta a v celkovo si ich pozrelo 472 tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Sobotný odliv divákov od obrazoviek pocítili všetky stanice. Tento deň ani jeden program nedokázal prilákať ku obrazovkám viac ako polmiliónové publikum.

Iveta stále vedie

V nedeľu znovu hrala prvé husle televízna dvojka svojou siedmou časťou kontroverznej minisérie Iveta. Aj keď každým dielom tomuto seriálu klesá počet divákov, stále zostáva programom s nadpriemerným výkonom. No už len tesne vyskakuje nad pol miliónové publikum. Oproti prvej časti stratil seriál 274 tisíc divákov.

Iveta včera nenašla u komerčného publika premožiteľa, no v univerzálnom publiku už nemôžeme hovoriť o výraznom valci celého týždňa. Seriál včera v univerzálnom publiku prekonali Televízne noviny aj Počasie na TV Markíza.

image

Iveta.

 

Navyše Ivete včera po prvýkrát počas dosiaľ odvysielaných siedmych dielov klesol rating v komerčnom publiku pod 10 percent, keď uhrala 9,7 percenta a podielom na trhu išla na úroveň 27,2 percenta. Oproti prvému dielu je to pokles o o 4,3 percentuálne body a oproti minulotýždňovému dielu ide o pokles o 0,9 percentuálneho bodu.

Rovnako ubúda Ivete divákov aj v univerzálnom publiku všetkých divákov nad 12 rokov. Kým prvý diel prilákal ku obrazovkám 799 tisíc divákov, tak včerajší diel sledovalo 525 tisíc divákov.

No v nedeľnej sledovanosti máme aj iných adeptov, ktorí sa postarali o zaujímavé čísla sledovanosti. A to bol trojlístok politických nedeľných politických diskusií. Najlepšie z nich sa darilo poslednej z nich, relácii Na telo s Michalom Kovačičom.

Ako prvá odštartovala politická relácia na TA3. Relácia dosiahla v komerčnom publiku o 11:00 hodine rating 1,9 percenta percenta a podiel na trhu 10,2 percenta.

image

Na telo.

Na ňu nadviazala verejnoprávna Jednotka s diskusiou O 5 minúť 12 s hosťami Ruchardom Takáčom, Jurajom Krúpom a Petrom Pčolinským. Tá dosiahla rating 3,9 percenta a podiel na trhu 18,6 percenta. Poslednou z nich o 13:00 dosiahla diskusia Na telo rating rovných 7 percent a podiel na trhu 30,2 percenta.

V univerzálnom publiku sledovalo V politike 208 tisíc divákov, O 5 minúť 12 si pozrelo 342 tisíc divákov a Na telo, v ktorom Michal Kovačič diskutoval premiérom Eduardom Hegerom a expremiérom Petrom Pellegrinim, sledovalo 487 tisícové publikum. 

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
08. október 2024 14:18