Televízia Markíza v pondelok 20. februára úspešne odštartovala už svoju tretiu tohtoročnú seriálovú novinku. Strhujúci dramatický seriál Klamstvo sa uviedol ako jednoznačný víťaz pondelkového večera a v oboch hlavných cieľových skupinách sa stal najsledovanejším nespravodajským programom dňa.
V hlavnej, obchodne najdôležitejšej cieľovej skupine 12-54 dosiahla prvá epizóda Klamstva vynikajúci rating 8,2 percenta a nadpriemerný trhový podiel 25,9 percenta. Konkurenčný seriál Hranica na TV Joj výrazne zaostal s podielom na trhu 17,2 percenta v rovnakej cieľovej skupine.
Herecké výkony Tomáša Maštalíra a Moniky Horváthovej pritiahli k obrazovkám celkovo 506-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Hranicu si pozrelo 340 tisíc divákov.
"Navyše seriál má na konte už aj niekoľko mimoriadne pozitívnych novinárskych recenzií a fantastickej odozve sa teší aj v komentároch na sociálnych sieťach," informoval PR manažér TV Markíza Lukáš Kočíšek.
Druhým divácky najúspešnejším programom mimo spravodajstva sa v pondelok v cieľovej skupine 12-54 stal podvečerný seriál Mama na prenájom.
Na konto si pripísal rating 6,8 percenta a trhový podiel 26,9 percenta, v rebríčku sledovanosti v komerčnom publiku síce predbehol konkurenčnú šou Bez servítky, ale výrazný rozdiel medzi nimi nebol. Kuchárska šou uhrala rating 6,5 percenta a podielom na trhu išla na úroveň 25,8 percenta.
Mamu na prenájom si v úvode tohto týždňa pozrelo 392-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, Bez servítky dokonca 400 tisícovú hranicu divákov nad 12 rokov preliezla, celkovo ju včera sledovalo 404 tisíc divákov. O 12 tisíc divákov tak v univerzálnej cieľovke predbehla denný seriál Markízy. Nárast divákov v kuchárskej šou dopomohla aj účasť kontroverznej Nory Kabrhelovej, ktorú do šou povolali znovu po roku.
Celkovo najsledovanejšími pondelkovými programami sa v cieľovej skupine 12-54 stali večerné spravodajské relácie TV Markíza - Počasie v komerčnom publiku rating 8,3 percenta a podiel na trhu 27 percent a Televízne noviny rating 8,3 percenta a trhový podiel 27,7 percenta.
V univerzálnej cieľovej skupine 12+ patrilo prvenstvo Televíznym novinám, ktoré si nenechalo ujsť 509-tisíc divákov, pričom zasiahli dokonca až 794-tisíc divákov. Aktuálne informácie o počasí sprostredkovala Markíza 496-tisíc divákom.
Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Reach je uvedený s podmienkou tri minúty a viac. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA