Vyostrený boj komerčných staníc sa, hlavne v utorky a štvrtky, presúva z prime timu už aj do podvečerného vysielania. Dôkazom sú aj výsledky včerajšej sledovanosti. Televízie bojujú doslova o každého diváka.
Podvečeru v jesennej vysielacej štruktúre kraľovala kuchárska šou, keď Rodinné prípady na Markíze uhrávali niektoré dni až polovičný výkon ako Bez servítky. No od nového roku prišla Markíza s novinkou – denným seriálom Mama na prenájom.
Romantický seriál, v ktorom sa pri hlavnej dejovej linke inšpirovali tureckou telenovelou, sa od začiatku roka darí. Prebrala titul najsledovanejšieho titulu podvečera najskôr v obchodnej cieľovej skupine, na ktorú predávajú komerčné stanice reklamu, no neskôr začala šou Bez servítky zdolávať sledovanosťou aj v univerzálnej cieľovke všetkých divákov nad 12 rokov.
Aj keď sa nedalo hovoriť o zdrvujúcom náskoku, Jojka to nechcela nechať len tak. Tento týždeň do kuchárskej podvečernej šou takmer po roku znovu povolala súťažiť kontroverznú Noru Kabrhelovú. Touto voľbou išli doslova na istotu, lebo Nora je už dlhé roky zárukou diváckeho záujmu. Tým, že si nedáva servítku pre ústa, v každej relácii na seba dokáže naviazať silnú divácku základňu.
Ako na hojdačke
Že to bol správny ťah, dokázal hneď podelok. Bez servítky v komerčnej cieľovke zaostalo za Mamou na prenájom ratingom len o 0,3 percentuálne body a podielom na trhu zaostala len o 1,1 percentuálneho bodu. V univerzálnom publiku však už Mamu na prenájom zdolala, keď kuchársko-zábavná šou mala pri obrazovkách o 12 tisíc divákov viac.
Včera bol podvečerný boj znovu vyrovnaný, ale nakoniec si víťazstvo pripísal romantický seriál a to v oboch cieľovkách. V komerčnom publiku divákov medzi 12 až 54 rokov dosiahla Mama na prenájom rating 6,9 percenta a podiel na trhu 25,8 percenta. Týmto výkonom si pripísala titul najsledovanejšieho nespravodajského programu dňa u mladšieho diváka.
Bez servítky uhralo rating 6,1 percenta a podielom na trhu išlo na úroveň 23,2 percenta. Traf to! za týmito dvoma programami nestíha, uhralo podiel na trhu len 4,5 percenta.
Kým v pondelok malo Bez servítky v univerzálnej cieľovke pri obrazovkách viac divákov ako Mama na prenájom, včera sa situácia otočila. Denný seriál na Markíze si pozrelo 408 tisíc divákov nad 12 rokov, Bez servítky uprednostnilo 388 tisíc a Traf to! zaujalo len 163 tisíc divákov.
Dunaj vs. Nemocnica
Aj večer pokračoval vyostrený televízny súboj, keď sa proti sebe postavili dobový seriál Markízy a seriál z lekárskeho prostredia na Jojke. Kým v komerčnom publiku sa viac darilo Dunaju, k vašim službám, tak v univerzálnej cieľovke všetkých divákov nad 12 rokov (teda aj staršie publikum ako 54 rokov) sledovalo viac divákov Nemocnicu.
Dunaj, k vašim službám uhral v komerčnej cieľovke rating 6,8 percenta a podiel na trhu 21,6 percenta a Nemocnica dosiahla rating 6,5 percenta a trhový podiel 20,3 percenta.
V univerzálnom publiku bolo medzi týmito dvoma seriálmi rozdiel 25 tisíc divákov. Kým Nemocnica sledovalo 445 tisíc divákov nad 12 rokov, tak Nemocnicu si zaplo 420 tisíc divákov. Nemocnica s tak včera stala najsledovanejším nespravodajským programom dňa u starších divákov, v univerzálnej cieľovej skupine všetkých divákov nad 12 rokov.
Celkovo najsledovanejším programom dňa sa vo štvrtok v oboch hlavných cieľových skupinách stala hlavná spravodajská relácia TV Markíza Televízne noviny. V reklamne podstatnej cieľovej skupine 12-54 zaznamenali rating 7,9 percenta a vysoký trhový podiel 27,4 percenta. Súhrn najdôležitejších udalostí z domova i zo sveta si nenechalo ujsť 499-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Druhé miesto obsadila v cieľovej skupine 12-54 nasledujúca relácia Počasie s ratingom 7,1 percenta a podielom na trhu 25,2 percenta. Informácie o počasí si pozrelo 484-tisíc divákov starších ako 12 rokov.