StoryEditor

Naj programom dňa Dunaj. Dobový seriál naberá na sile a včera trhol rekord

08.03.2023, 13:19

Jediné dva programy dňa, ktoré dokázali získať nad pol milióna divákov pri obrazovkách, sú Televízne noviny a Počasie na Markíze.

Celkovo najviac divákov v oboch hlavných cieľových skupinách si pozrelo večernú spravodajskú reláciu Televízne noviny. Tá dosiahla rating až 8,1 percenta a trhovým podielom smerovala ku 30 percentám, konkrétne skočila podielom na 28,3 percenta v komerčnom publiku.

V univerzálnej cieľovke všetkých divákov nad 12 rokov sledovalo aktuálne spravodajské informácie 550 tisíc publikum. Spolu s Počasím, ktoré skončilo v dennom rebríčku naj programov na treťom mieste, boli zároveň jediné dva programy dňa, ktoré dokázali pokoriť pol miliónovú hranicu sledovanosti.

image

Dunaj, k vašim službám.

Titul najsledovanejšieho nespravodajského programu dňa v komerčne najdôležitejšej cieľovej skupine 12-54 s dosiahnutým vysokým ratingom 7,8 percenta a trhovým podielom 24,7 percenta si uchmatol pre seba dobový seriál Dunaj, k vašim službám. Po tom, ako sa mu zadarilo aj vo štvrtok, tak je to už druhý nadštandardný výkon tejto večernej novinky Markízy po sebe.

Konkurenčný seriál Nemocnica na TV Joj zaostal za Dunajom ratingom o 0,9 percentuálneho bodu, keď si pripísal 6,9 percenta a podiel na trhu dosiahol 21,3 percenta. V univerzálnom publiku všetkých divákov nad 12 rokov prilákal Dunaj, k vašim službám ku obrazovkám 458 tisícové publikum.

image

Nemocnica.

Je to doposiaľ druhý najlepší výsledok. Jeho rekord bol zatiaľ 462 tisíc v prvý týždeň vysielania. Nemocnica mu bola včera v absolútnom závese, keď ju sledovalo len o 2 tisíc divákov menej (456 tisíc divákov).

Štvrtú priečku dennej sledovanosti obsadila znovu Markíza so svojím podvečerným rodinným seriálom Mama na prenájom. Denný seriál uhral v cieľovke 12-54 rating 7,1 percenta a trhový podiel mu išiel, podobne ako Dunaju, taktiež ku magickej hranici 30 percent. Pripísal si 28,4 percenta.

image

Mama na prenájom.

Priama konkurencia Mamy na prenájom, kuchársko-zábavná šou Bez servítky, získala rating 6,1 percenta a podiel na trhu 24,6 percenta. Celkovo si pozrelo Mamu na prenájom 439 tisíc divákov starších ako 12 rokov a Bez servítky sledovalo 415 tisícové publikum.

Je zaujímavé sledovať, že sa vie výrazne v podvečernom čase dariť aj dvom programom konkurencie naraz. Posledné roky sme boli skôr svedkami toho, že podvečer valcovala Markíza Oteckami a minulý rok štafetu zas prebrala Jojka so šou Bez servítky.

Tá najskôr zatlačila kedysi populárnych Oteckov, až ich Markíza ukončila, no dokázala si výrazne poradiť aj s náhradami seriálu, najskôr so súťažnou šou Na love a potom s Rodinnými prípadmi.

image

Berz servítky.

V prípade Oteckov, alebo neskôr Bez servítky, sme boli práve svedkami toho, že ich dominancia bola tak výrazná, že konkurenčné programy tlačili do absolútneho minima. Teraz sa stretli pri obrazovkách dva programy, ktoré sa síce bijú o každého jedného diváka, ale ani pri jednom nemôžeme hovoriť tak o úplnej dominancii, alebo ako o prepadáku.

Skôr sa zdá, že podvečerných divákov, vďaka týmto televznym počinom, pri obrazokách pribudlo. 

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 06:59