StoryEditor

Let´s Dance víťazí aj so stratou divákov, v piatok zabralo Bez servítky, v sobotu Záhady tela

27.03.2023, 17:45

Len tri nedeľné relácie - Televízne noviny, Počasie a Na telo na Markíze dokázali počas celého víkendu zaujať viac ako polmiliónové publikum.

V piatok sa stala najsledovanejším nespravodajským programom dňa v obchodne podstatnej cieľovej skupine divákov medzi 12-54 rokov nový podvečerná kuchárska šou Bez servítky. Tá celý týždeň podávala priemerné výsledky, ale podarilo sa jej zabodovať práve piatkovou epizódou. V druhej, univerzálnej cieľovej skupine jej však titul najsledovanejšieho nespravodajského programu dňa dokázala uchmatnúť premiéra zábavnej šou Milujem Slovensko, ktorý v prime time vysiela prvý kanál RTVS.

image

Bez servítky.

Bez servítky dosiahla u komerčného publika rating rovných 6 percent a podiel na trhu 27,7 percenta. Dovákom zaujala najkontroverznejšia časť celého týždňa, keď varila umelkyňa Ivona, ktorá liezla na nervy svojim súperom a oni jej to poriadne v piatok vrátili. Došlo až ku vyhrotenému slovnému konfliktu, kedy Ivona vyhadzovala spolusúťažiacich z bytu.

Jej priama konkurencia za ňou zaostala, keď denný romantický seriál Mama na prenájom prišiel o divákov. Po týždni sa zopakoval presne ten istý scenár. Podvečerný seriál si drží celý týždeň štandardne vysoké výkony, ale v piatok ich znovu dokázal výraznejšie podliezť. Štandardne sa hýbe okolo ratingu 7 percent, pričom už viackrát vyskočil ešte vyššie, no znovu v piatok uhral rating len 5,3 percenta a trhový podiel mu išiel na 24,1 percenta.

image

Mama na prenájom.

Prekvapivo počet divákov klesol Mame na prenájom aj v univerzálnom publiku. Seriál bežne dokáže prilákať ku obrazovkám okolo 400 tisíc divákov nad 12 rokov, no v piatok pocítil odliv až 50 tisíc sledujúcich. Túto časť pozeralo len 352 tisícové publikum. Bez servítky si udržala priemer divákov pri obrazovkám z celého týždňa, no aj to jej stačilo, aby zdolala Mamu na prenájom. Kuchársku šou sledovalo v piatok 377 tisíc divákov.

Deň v univerzálnej cieľovej skupine vyhralo RTVS so šou Milujem Slovensko na Jednotke. Táto zábavná relácia dosiahla v obchodne podstatnej cieľovke rating rovných 6 percent a pripísala si 21,4 percentný podiel na trhu. Markíza s romantickou šou Ruža pre nevestu zaostala, keď získala rating 4,4 percenta a podielom na trhu išla na 17,5 percenta. Ešte menej sa darilo americkej komédii Manžel na skúšku na TV Joj. S ratingom 3,5 percenta dosiahla podiel na trhu len 14,1 percenta.

V univerzálnom publiku všetkých divákov nad 12 rokov sledovalo Milujem Slovensko 399 tisíc divákov, Ružu pre nevestu 233 tisíc a Dámsku jazdu 181 tisícové publikum.

image

Milujem Slovensko.

Najsledovanejším spravodajským programom dňa sa vo štvrtok v komerčnej cieľovej skupine boli Televízne noviny a Počasie na Markíze. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenal súhrn najdôležitejších udalostí z domova i zo sveta rating 6,6 percenta a podielom išiel na 25,8 percenta a predpoveď počasia rating 6,5 percenta a trhový podiel rovných 25 percent.

V univerzálnom publiku nedokázal prilákať ku obrazovkám ani jeden program pol miliónové publikum, dokonca len 3 programy dňa vyskočili nad hranicu 400 tisíc. Televízne noviny sledovalo 434 tisíc divákov nad 12 rokov, Počasie si pozrelo 409 tisícové publikum a a tretím programom boli Noviny Joj, ktoré si pozrelo 401 tisíc divákov nad 12 rokov.

Záhadné sobotné 

Sobotný večerný prime time mimo spravodajstva v komerčnom publiku vyhral zábavný program Záhady tela na Jednotke. Dosiahol rating 6,2 percenta a podiel na trhu 20,3 percenta. Nasledujúca relácia - talkšou Petra Marcina Neskoro večer uhrala rating rovno 4,6 percenta a podiel na trhu dosiahla na úrovni rovných 18 percent.

image

Záhady tela.

Markíza s filmom Bloodshot: Supervojak sa celkom držala, Akčný film dosiahol rating 4,8 percenta a dosiahol podiel na trhu 17,5 percenta. Film Na nože na Jojke už výraznejšie zaostal, keď uhral rating 3,3 percenta a trhový podiel 12,8 percenta.

V univerzálnom publiku večerný program RTVS konkurencii ešte výraznejšie odskočil. Záhady tela sledovalo 468 tisíc divákov nad 12 rokov, Neskoro večer si pozrelo 357 tisíc divákov, film Bloodshot: Supervojak uprednostnilo 207 tisíc sledujúcich a film Na nože zaujal 161 tisíc divákov nad 12 rokov.

image

Neskoro večer.

Aj v sobotu sa zo všetkých programov dňa titul najsledovanejšieho programu dňa striedali Televízne noviny a Počasím Markízy. Informácie o počasí si pripísali u komerčného publiku rating 6,2 percenta, podiel na trhu rovných 22 percent a v univerzálnej skupine ho sledovalo 403 tisíc divákov nad 12 rokov.

Hlavná spravodajská relácia dosiahla rating 7,3 percenta a podiel na trhu 27,7 percenta a v celkovo si ich pozrelo 459 tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Výrazne sa v sobotu darilo aj premiére podvečernej relácie s Erikou Judínyovou. Smotánka dosiahla v komerčnom publiku rating rovných 4,8 percenta a podielom na trhu išla 22,4 percenta. V univerzálnom publiku bolo na novinky zo šoubiznisu zvedavých 316 tisíc divákov.

image

Smotánka.

Nedeľu vyhrala politika a tanec

Nedeľa patrila štvrtému tohtoročnému priamemu prenosu veľkolepej tanečnej šou Let‘s Dance, ktorý sa tak po roku vrátil na obrazovky televízie Markíza. Tretí vyraďovací priamy prenos ôsmeho ročníka sa v nedeľu 26. marca v oboch najdôležitejších cieľových skupinách stal najsledovanejším nespravodajským programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc.

Celosvetovo populárny formát dosiahol v hlavnej, komerčne podstatnej cieľovej skupine 12-54 ratingových 6,6 percent a trhový podiel 23,9 percenta. Oproti minulotýždňovému kolu zaznamenala pokles ratingom o 0,7 percentuálneho bodu a podielom tiež klesla o 5,6 percentuálneho bodu.

image

Let´s Dance.

Odliv divákov od obrazoviek teda pocítila aj táto populárna šou. Hlavné príčiny poklesu boli okrem teplejšiemu jarnému počasiu, aj kvalifikačný zápas Slovenska proti Bosne a Hercegovine o postup na Majstrovstvá Európy, ktorý vysiela na športovej stanici RTVS, ale aj extrémna dĺžka celého Let´s Dance, ktorú ťahá Markíza až ku polnoci.  

Televízna sledovanosť výkonov súťažnej 10-tky tanečných párov, zložených zo známych osobností a profesionálnych tanečníc a tanečníkov, po prvýkrát klesla pod polmiliónové publikum. Včerajšiu šou pozrelo celkovo 491 tisíc divákov starších ako 12 rokov. Oproti predchádzajúcej časti ide o pokles divákov o 19 tisíc a oproti úvodnej časti o stratu až 124 tisícového publika.  

Tanečnej šou konkurovala Jojka piatym dielom nového krimi-komediálneho seriálu Einstein. V komerčnej cieľovke dosiahol rating 5,7 percenta a podiel na trhu 16,5 percenta. Oproti predchádzajúcemu dielu stúpol ratingom o 0,7 percentuálneho bodu a podiel na trhu mu stúpol o 1,3 percentuálneho bodu. Piatu epizódu včera sledovalo 260 tisíc divákov nad 12 rokov, čo oproti epizóde pred 7 dňami nárast o o 24 tisíc divákov, no proti prvému dielu ide o pokles vyše 200 tisíc divákov.     

image

Einstein.

No v nedeľnej sledovanosti máme aj iných adeptov, ktorí sa postarali o zaujímavé čísla sledovanosti. Darilo sa podvečernému Novému bývaniu na TV Joj. V komerčnej cieľovke uhrala relácia rating 5,8 percenta a podiel na trhu 22,6 percenta. V univerzálnom publiku si reláciu o hľadaní nehnuteľnosti pozrelo až 377 tisíc divákov nad 12 rokov. 

Úspech zažil aj trojlístok nedeľných politických diskusií. V komerčnom publiku sa najlepšie z nich darilo poslednej z nich, relácii Na telo s Michalom Kovačičom.

Tradične najsledovanejšou politickou diskusiou na trhu sa stala relácia Na telo, ktorá v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala skvelý rating 6,4 percenta a trhový podiel 30,8 percenta. Debata moderátora Michala Kovačiča s Borisom Kollárom a Robertom Ficom pritiahla k obrazovkám až 507-tisíc divákov nad 12 rokov.

image

Na telo.

Výrazne zabodovala aj prvá nedeľná politická relácia na TA3. Relácia, v ktorej moderátor Rastislav Iliev diskutoval s Veronikou Remišovou a Richardom Takáčom. Relácia dosiahla v komerčnom publiku o 11:00 hodine rating 2,2 percenta a podiel na trhu 12,9 percenta.

Na ňu nadviazala verejnoprávna Jednotka s diskusiou O 5 minúť 12 s hosťami Michalom Šipošom a Jurajom Blanárom. Tento politický duel dosiahol v komerčnej cieľovke rating 4,6 percenta a podiel na trhu 23,3 percenta.

V univerzálnom publiku sledovalo V politike 202 tisíc divákov a O 5 minúť 12 si pozrelo 388 tisícové publikum nad 12 rokov.

V nedeľu sa zo všetkých programov dňa titul najsledovanejšieho programu dňa stali Televízne noviny a Počasie Markízy. Informácie o počasí si pripísali u komerčného publiku rating 8,6 percenta, podiel na trhu rovných 25,9 percent a v univerzálnej skupine ho sledovalo 504 tisíc divákov nad 12 rokov. Hlavná spravodajská relácia dosiahla rating 8,4 percenta a podiel na trhu 27,3 percenta a v celkovo si ich pozrelo 509 tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Tieto dve relácie spolu s popoludňajším Na telo boli jediné tri programy víkendu, ktoré dokázali zaujať viac ako polmiliónové publikum.  

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
08. október 2024 14:22