StoryEditor

Let´s Dance víťaz Veľkej noci, Pečie celé Slovensko vybuchlo, vyletelo Inkognito

11.04.2023, 16:43

Veľkonočné sviatky priali kupačom, ale televíziám moc nie. Počas štyrich sviatočných dní len dva programy dokázali prilákať ku obrazovkám viac ako pol milióna divákov. Veľa programov malo problém prekroriť dokonca aj hranicu 300 tisíc.

Okrem dvoch programov Veľkej noci, ktoré dokázali prilákať ku obrazovkám cez pol milióna divákov, to bolo len 21 programov, ktoré si pozrelo nad 400 tisíc sledujúcich. Ak zoberieme fakt, že televízie na svojich staniciach priniesli počas štyroch dní cez 500 programov v upravenom sviatočnom programe, tak 21 programov nad 400 tisícové publikum je naozaj žalostne málo.  

Dunaju priplávalo prvenstvo

Štvrtkový program ešte televízie neupravovali program a išli v zabehnutom vysielaní. Znovu sa očakávam súboj seriálov Nemocnica na TV Joj a Dunaj, k vašim službám na Markíze. Víťazne z toho súboja vyšiel televízny líder. Nemocnica začína čoraz častejšie pociťovať, po štyroch veľmi úspešných rokoch, stratu záujmu divákov.  

image

Dunaj, k vašim službám.

Dobový počin televízneho lídra sa stal znovu vo štvrtok najsledovanejším nespravodajským programom celého dňa a to v oboch hlavných dieľových skupinách. V komerčnom publiku 12-54 uhral Dunaj rating 7,1 percenta a podiel na trhu si zabezpečil na úrovni 22,2 percenta. Celkovo si ho pozrelo 425 tisíc divákov nad 12 rokov.

Stal sa jediným zo štyroch nespravodajským programom dňa, ktoré sledovalo nad 400 tisícové publikum. Okrem Dunaja to dokázali v univerzálnej cieľovke 12+ tri spravodajské programy. A to Počasie (467 tisíc) a Televízne noviny (438 tisíc) na Markíze a Najlepšie počasie na TV Joj (401 tisíc). Počasie sa stalo zároveň celkovo najsledovanejším programov dňa z celej ponuky slovenských televíznych staníc. 

Nemocnica popri Dunaju uhrala v cieľovke 12-54 rating 5,6 percenta a trhový podiel 17,4 percenta. V celkovom publiku jej klesla sledovanosť pod hranicu 4000 tisíc, keď štvtrkový diel videlo len 368 tisíc divákov nad 12 rokov. Verejnoprávna Jednotka vysielala zábavnú šou Hit roka, s ktorou uhrala v komerčnom publiku podiel na trhu len 9,6 percenta a celkovo ju sledovalo 206 tisíc divákov starších ako 12 rokov. 

image

Nemocnica.

Podvečer vyhral rodinný seriál Mama na pranájom pred kuchárskou šou Bez servítky. Rodinný seriál dosiahol v cieľovej skupine 12-54 rating 5,5 percenta a podiel na trhu 23,1 percenta. Bez servítky získala rating 5,1 percenta a trhový podiel 21,6 percenta. V univerzálnej cieľovke 12+ sledovalo Mamu na prenájom 352 tisíc divákov a kuchrásku šou 317 tisíc divákov.  

Piatkový reprízovaný Návrh

Piatok 7. apríla sa sa darilo TV Joj. Titul najsledovanejšieho nespravodajského pragramu dňa v komernčej cieľovke divákov od 12 do 54 rokov jej získala už niekoľkokrát reprízovaná komédia Návrh so Sandrou Bullockovou a Ryanom Reynoldsom. V univerzálnom publiku všetkých divákov nad 12 rokov zas zabrala podvečerná kuchárska šou Bez servítky. Tá sa mohla bez vysielania Mamy na prenájom nadýchnuť, ale rozhodne to nebol nádych na plné plúca. Bez servítky uhralo len svoj priemer, ale s odlivom divákov od obrazoviek počas sviatkov jej aj to stačilo, aby nenašla v piatok v univerzálnom publiku premožiteľa. 

image

Bez servítky.

Film Návrh v komerčnej cieľovke uhral rating 6,3 percenta a trhový podiel 22,4 percenta a šou Bez servítky si zabezpečil rating rovných 6 percent a podiel na trhu 22,2 percenta. V uníverzálnom publiku sledovalo Návrh 311 tisíc divákov starších ako 12 rokov a Bez servítky si podvečer pozrelo 358 tisíc. 

Markíza vysielala, ako konkurenciu komédii Návrh, animák Pripojení: Rodina na baterky. Ten dosiahol rating len 4,3 percenta a podiel na trhu rovných 14 percent. Jednotka vysielala film Krištof, ktorý zaznamenal trhový podiel len 4,7 percenta. Celkovo si animák na Markíze pozrelo 155 tisíc divákov nad 12 rokov a film Krištof sledovalo 134 tisícové publikum. 

Celkovo najsledovanejším piatkovým programom sa stali Televízne noviny na Markíze, ktoré v cieľovke 12-54 dosiahli rating 6,8 percenta a trhový podiel 22,4 percenta. Sledovalo ich 412 tisíc divákov vo veku and 12 rokov. 

Ani vo štvtok, ani v piatok žiadny program nedokázal zaujal nad 500 tisícové publikum. 

image

V lete ti poviem, ako sa mám.

Najhoršie výkony padali v sobotu

Sobota 8. apríla sa môže pochváliť žalostným počtom divákov pri obrazovkám. Najsledovanejším programom dňa v cieľovej skupine 12-54 sa stala premiéra romantickej komédie V lete ti poviem, ako sa mám, natočenej podľa rovnomenného bestselleru spisovateľky a scenáristky Evity Twardzik. Sobotné víťazstvo jej patrilo aj vďaka názkemu ratingu 6,5 percenta a trhovému podielu 22,1 percent.

Bola prenasledovaná premiérou fantasy amerického filmu Dollittle na Jojke, ktorý uhral rating 5,5 percenta a trhovým podielom išiel na rovných 18 percent. Veľký prepad zažili Záhady tela, ktoré medzitýždnne stratili takmer polovicu divákov. V komerčnom publiku dosiahli rating len 3,1 percenta a podielom na trhu išli len na 9,7 percenta. Výrazne menej sa oproti primerom relácie darilo aj nesledovníkovi - talk šou Neskoro večer. Tá dosiahla rating len 3,1 percenta a podiel na trhu len na 11,3 percenta.

image

Neskoro večer.

V univerzálneom publiku sledovalo film V lete ti poviem, ako sa mám 297 tisíc divákov nad 12 rokov, film Dolittle si pozrelo 235 tisíc, Záhady tela zaujali len 270 tisíc divákov (posledné týždne dosahovali v priemere cez 400 tisíc) a Neskoro veťer si zaplo 286 tisíc divákov nad 12 rokov. 

V sobotu len 4 programy celého dňa dokázali vyskočiť nad 300 tisícovú sledovanosť, pričom ani jeden z programov nedosiahol hranicu 350 tisíc. Išlo o Televízne noviny na Markíze a tri spravodajské relácie TV Joj - Noviny Joj, Krimi a Najlepšie počasie.   

image

Let´s Dance.

Roztancovaná Veľkonočná nedeľa  

Tanečná šou Let‘s Dance si v nedeľu 9. apríla opäť podmanila divákov televízie Markíza a v porovnaní s predchádzajúcim týždňom si vylepšila svoju sledovanosť. Šiesty priamy prenos sa v oboch hlavných cieľových skupinách stal v rámci ponuky všetkých slovenských staníc nielen suverénne najsledovanejším programom dňa, ale dokonca aj celého uplynulého týždňa.

Celosvetovo úspešný formát v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 doposiaľ druhý najvyšší rating 8,5 percenta a trhový podiel rovných 26 percent. Medzitýždenne si tak šou z hľadiska ratingu polepšila o 0,1 percentuálneho bodu. Aj keď sa čakal v nedeľu vyostrený súboj všetkých troch televízií, nestalo sa tak.

image

Pečie celé Slovensko.

Konkurenčné programy za tanečnou šou výrazne zaostali. Seriál Einstein zaznamenal na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine rating 6,3 percenta a podiel na trhu 16,5 percenta a veľmi očakávaný veľkonočný špeciál šou Pečie celé Slovensko na Jednotke RTVS vybudol, keď dosiahol rating 4,1 percenta a trhový podiel len 10,7 percenta.

Súťažné výkony zostavy tanečných párov v Let´s Dance si pozrelo celkovo 537-tisíc divákov starších ako 12 rokov, krimi seriál na Jojke sledovalo 271 tisíc divákov a a Pečie celé Slovensko si zaplo o 5 tisíc divákov viac ako Einsteina.  Aj v univerzálnej cieľovej skupine sa Let‘s Dance stal absolútne najsledovanejším programom celého uplynulého týždňa.

image

Mama na prenájom.

Podnelkové Inkognito naháňala Mama na prenájom 

Druhým programom okrem nedeľného Let´s Dance, ktorý sledovalo cez pol milióna divákov boli pondelkové Televízne noviny na Markíze. Tie dosiahli v komerčnej cieľovej skupine 12-54  rating 8,3 percenta a podiel na trhu 22,9 percenta. Celkovo si ich pozrelo 509 tisíc divákov starších ako 12 rokov. 

No najsledovanejším nespravodajským programom veľkonočného pondelkového programu v cieľovke 12-54 sa stal podvečerný seriál Mama na prenájom. Včerajšia epizóda si pripísala rating 7,4 percenta a trhový podiel 22,3 percenta. V rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+ ju sledovalo celkovo 396-tisíc divákov.

Podvečerná kuchárska šou Bez servítky včera za rodinným seriálom zaostala s ratingom rovných 5 percent a podielom na trhu 15,3 percenta. Tento diel dokonca klesol v univerzálnej cieľovke pod hranicu 300 tisícového publika, keď ho sledovalo len 281 tisíc divákov nad 12 rokov. 

image

Inkognito.

Pondelkový večerný program sa podmanila špeciálna veľkonočná epizóda relácie Inkognito. Tá dosiahla v komerčnej cieľovke rating 7,1 percenta a podiel na trhu išlo na 20,8 percenta. Konkurovala jej americká fantasy komédia na Markíze. Jumanji II.: Ďalší level dosiahla rating rovných 6 percent, ale takmer rovnaký trhový podiel ako Inkognito. Jumanji uhral rovných 20 percent. Jednotka vysiela film Stačí malá lož. Tým si zabezpečila podiel na trhu len 8,2 percenta.

V celkovom publiku všetkých divákov si Inkognito získalo 496 tisícové publikum, Jumanji prilákal ku obrazovkám 225 tisíc divákov a Stačí malá lož sledovalo 210 tisíc divákov nad 12 rokov.

Výrazne sa darilo aj športovej stanici RTVS, ktorá podvečer a začiatkom prime timu vysielala Tipos extraligový zápas - play off medzi Michalovcami a Košicami. Tretia tretina, ktorú vysielali od 19:50 do 20:30 dosiahla rating 7,2 percenta a podiel na trhu uhrala 19,8 percenta. V celkovom publiku sledovalo tretiu tretinu 337 tisíc divákov nad 12 rokov.  

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Reach je uvedený s podmienkou tri minúty a viac. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
09. október 2024 07:58