Tento víkend zažili všetky televízie výrazný odliv divákov od obrazoviek. Dá sa povedať, že v priemere ubudlo reláciám až 100 tisíc divákov. Počas víkendu len 22 programov dokázalo vyskočiť len nad 300 tisíc divákov, a len štyri programy z toho dokázali pokoriť hranicu 400 tisíc divákov. Zdá sa že príjemné počasie vytiahlo ľudí von a televízie už môžu o pol miliónovom publiku len snívať. Dokonca aj nedeľné Let´s Dance.
Piatok znovu prvenstvo pre MamuV piatok sa stal najsledovanejším programom dňa v obchodne podstatnej cieľovej skupine divákov medzi 12-54 rokov podvečerný rodinný seriál Mama na prenájom. V druhej univerzálnej cieľovej skupine mu titul najsledovanejšieho nespravodajského programu dňa dokázala uchmatnúť premiéra zábavnej šou Milujem Slovensko, ktorú v prime time vysiela prvý kanál RTVS.
Mama na prenájom klesla v piatok aj ratingom. Bežne dosahuje 6,5 percenta, pričom niektorými epizódami vyskakuje aj nad 7 percent. No v piatok to dotiahla len na rovných 5 percent. Podielom na trhu si ale rodinný seriál udržal zaujímavé čisla, vyskočil mu na 27,5 percenta.Ešte výraznejšie klesol jej priamy konkurent kuchárska šou Bez servítky na Jojke. V komerčnom publiku dosiahol rating 2,6 percenta a podiel na trhu len 15,2 percenta. Traf to! sa stále motá len okolo 5 percentného trhového podielu. V piatok uhralo 4,4 percenta.
Odliv divákov bolo cítiť hlavne v univerzálnej cieľovke všetkých divákov nad 12 rokov. Mamu na prenájom bežne sleduje okolo 400 tisíc divákov, v piatok to bolo len 328 tisíc, Bez servítky s priemerkou okolo 360 tisíc divákov kleslo piatkový dielom len na 223 tisíc divákov. Jediný program, ktorý si divákov udržal, bol kvíz Traf to! na Jednotke. No sledovalo ho len 121 tisíc divákov. Večer v prime-time vyhrala deň v univerzálnej cieľovej skupine RTVS so šou Milujem Slovensko na Jednotke. Táto zábavná relácia dosiahla v obchodne podstatnej cieľovke rating 4,9 percenta a pripísalo si 19,2 percentný podiel na trhu. Markíza s romantickou šou Ruža pre nevestu zaostala, keď získala rating 3,9 percenta a podielom na trhu išla na rovných 17 percent. Ešte menej sa darilo komédii Môj kamoš špión na TV Joj. S ratingom 2,6 percenta dosiahla podiel na trhu len 15,2 percenta.V univerzálnom publiku všetkých divákov nad 12 rokov sledovalo Milujem Slovensko 359 tisíc divákov, Ružu pre nevestu 232 tisíc (romantická reality šou si divákov udržala aj po odlive sledujúcich od obrazoviek) a Môj kamoš špión pozeralo 131 tisícové publikum.
Nevýrazná sobotaSobotný večerný prime time mimo spravodajstva v komerčnom publiku 12-54 rokov tesne vyhral akčný film na Markíze Supervulkán. Zábavný program Záhady tela na Jednotke si ukoristil víťazstvo dňa v univerzálnej cieľovke všetkých divákov nad 12 rokov.
Supervulkán dosiahol rating 4,5 percenta a podiel na trhu 18,8 percenta. Prenasledovaný bol talkšou Petra Marcina Neskoro večer. Tá uhrala rating rovno 4,4 percenta a podiel na trhu dosiahla 18,9 percenta. Jej predchodca zábavný formát Záhady tela uhrali 4,2 percenta, čím si zabezpečili 17,6 percentný podiel na trhu. Jojka s filmom Ford vs. Ferrari vyskočil len na 2,9 percenta a trhový podiel 14,4 percenta.Záhady tela sledovalo celkovo 397 tisíc divákov nad 12 rokov, Neskoro večer si pozrelo 359 tisíc divákov, film Supervulkán uprednostnilo 237 tisíc sledujúcich a film Ford vs. Ferrari zaujal len 121 tisíc divákov nad 12 rokov.
Nedeľa znovu patrila tanečnému parketuNedeľa patrila ôsmemu tohtoročnému priamemu prenosu veľkolepej tanečnej šou Let‘s Dance na obrazovkách televízie Markíza. Ďalší priamy prenos ôsmeho ročníka nedejnej šou bol síce 23. apríla najsledovanejším programom dňa v univerzálnom publiku všetkých divákov nad 12 rokov, ale v komerčnom publiku ho dokázal zdolať český film Pánsky klub na Jojke.
Let´s Dance dosiahol v hlavnej, komerčne podstatnej cieľovej skupine 12-54 ratingových 6,6 percent. Film Pánsky klub ho predbehol o 0,2 percentuálneho bodu, keď si pripísal rating 6,3 percenta. No podielom na trhu už český film tanečnej šou nestíhal.Priamy prenos Let´s Dance, ktorý naťahovala Markíza aj s vyraďovaním takmer do pol noci, dosiahol trhový podiel 25,9 percenta a Pánsky klub rovných 21 percent. Zo všetkých nedeľných programov, v ktorých sú zaradené aj spravodajské relácie, zvíťazilo v komerčnom publiku markizácke Počasie. Uhralo rating 7,3 percenta a zaznamenalo trhový podiel 23,6 percenta.
V univerzálnej cieľovke sledovalo Let´s Dance celkovo 469 tisícové publikum všetkých divákov nad 12 rokov, Pánsky klub na Jojke pozeralo 290 tisíc divákov a Počasie na Markíze 434 tisíc divákov. Let´s Dance spolu s Počasím boli zároveň jediné dva programy dňa, ktoré mali pri obrazovkách viac ako 400 tisíc divákov. No menej sledujúcich pocítili aj oni. Ešte minulý týždeň sledvoalo tanečné šou cez pol milióna divákov.No v nedeľnej sledovanosti máme aj iných adeptov, ktorí sa postarali o zaujímavé čísla sledovanosti aj počas odlivu divákov od obrazoviek. Darilo sa podvečernému Novému bývaniu na TV Joj. V komerčnej cieľovke uhrala relácia rating 5,2 percenta a podiel na trhu 21,1 percenta. V univerzálnom publiku aj táto relácia pocítila úbytok sledujúcich, keď si ju pozrelo 315 tisíc divákov nad 12 rokov. Nové bývanie bežne sleduje cez 400 tisícové publikum.
A ako sa darilo trojlístku nedeľných politických diskusií, ktoré bežne vedia počtom divákov konkurovať aj večerným reláciám?Tradične najsledovanejšou politickou diskusiou na trhu sa stala relácia Na telo, ktorá v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala skvelý rating 5,2 percenta a trhový podiel 30,5 percenta. Debata moderátora Michala Kovačiča s Igorom Matovičom a Michalom Šimečkom pritiahla k obrazovkám až 380 tisíc divákov nad 12 rokov.
Prvá nedeľná politická relácia na TA3 V politike, v ktorej moderátor Richard Dírer debatoval Petrom Pellegrinim a Borisom Kollárom. Diskusia dosiahla v komerčnom publiku o 11:00 hodine rating rovné 2 percentá a podiel na trhu 14,6 percenta.
Na ňu nadviazala verejnoprávna Jednotka s diskusiou O 5 minúť 12 s hosťami Branislavom Gröhlingom a Veronikou Remišovou. Tento politický duel uhral v komerčnej cieľovke rating 2,7 percenta a podiel na trhu 16,3 percenta.V univerzálnom publiku sledovalo V politike 231 tisíc divákov a O 5 minúť 12 si pozrelo 289 tisícové publikum nad 12 rokov.