StoryEditor

Dunaj potvrdzuje titul aktuálne najsledovanejšieho seriálu na Slovensku

10.05.2023, 13:49
Autor:
michmich

Dobová rodinná sága včera spolu s Televíznymi novinami a Počasím na TV Markíza boli jediné tri programy dňa, ktoré prilákali ku obrazovkám nad 400 tisíc divákov.

Zdá sa, že sa TV Markíza svojou jarnou televíznou ponukou takmer 100 percentne trafila do vkusu diváka a preto po nie až tak presvedčivých predchádzajúcich sezónach, tentoraz žne jeden úspech za druhým. Jasným dôkazom je aj jej tohtoročná novinka, s ktorou zariskovala a prineisla seriálový formát, aký ešte nikdy nepripravovala. A to dobový romantický seriál Dunaj, k vašim službám.

image

Dunaj, k vašim službám.

Ten sa v utorok a vo štvrtok na obrazovkách televízie Markíza začína neohrozene usádzať na pocícii lídra dennej sledovanosti. Po nie až tak presvedčivom úvode vysielania dobovej drámy, mu diváci postupne pribúdali a nakoniec dokázal zatlačiť vyše dva roky trvajúcu dominanciu Nemocnice na TV Joj.

Svoju úspech podčiarkol aj utorkovým dielom (9. mája), keď sa v oboch hlavných cieľových skupinách stal najsledovanejším nespravodajským programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc. 

image

Nemocnica.

Včerajšia pätnásta premiérová epizóda 2. série Dunaja v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla rating 7,3 percenta a podiel na trhu rovných 26 percent. Nemocnica zaznamenala na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine rating 5,7 percenta a trhový podiel 20,1 percenta. Verejnoprávna Jednotka odvysielala ďalší diel talianskeho seriálu Komisár Montalbano, s ktorým uhrala len 4,4 percentný trhový podiel.

Rodinná sága, odohrávajúca sa v krušnom roku 1939, včera pritiahla k obrazovkám 455 tisíc divákov starších ako 12 rokov a predbehla tak Nemocnicu o 67 tisíc divákov, keďže seriál TV Joj sledovalo 381 tisíc divákov. Komisára Montalbana si pozrelo 181 tisíc divákov nad 12 rokov. 

image

Komisár Montalbano.

Silnou jednotkou na trhu v čase vysielania bol aj český kriminálny seriál Policie Modrava, ktorý sa dsotal do vysielania po Dunaji. Desiata epizóda 1. série si pripísala rating 3,9 percenta a trhový podiel 23,4 percenta v cieľovej skupine 12-54. Konkurenčná TV Joj v tom čase vysielala seriál Transplant, s ktorým pokorila trhový podiel na úrovni 9,6 percenta v CS 12-54. 

Podvečer v zmanení romantiky

Darí sa aj podvečernému seriálu Mama na prenájom, ktorý si v utorok pripísal víťazný rating 6,3 percenta a doposiaľ druhý najlepší trhový podiel 34,1 percenta v cieľovej skupine 12-54. Konkurenčná kuchárska šou Bez servítky s ratingom 3,9 percenta dosiahla na trhový podiel 22,1 percenta.

image

Mama na prenájom.

Zábavno vedomostná šou Traf to! sa stále drží na svojich žalostných výkonoch, keď aj včerajšou epizódou dokázala uhrať trhový podiel len na úrovni 4,8 percenta. 

Ďalšie príbehy hrdinov Mamy na prenájom síce včera podliezli 400 tisícové hranicu, ale aj tak si ich pozrelo 385 tisíc divákov starších ako 12 rokov, Bez servítky sa druhý deň po sebe dostala dokonca pod hranicu 300 tisíc divákov, keď si ju včera sledovalo 261 tisícové publikum a Traf to! zaujalo len 127 tisíc divákov nad 12 rokov. 

image

Bez servítky.

Celkovo najsledovanejším programom dňa sa v utorok v komerčnej cieľovej skupine stali Televízne noviny na Markíze. V cieľovej skupine 12-54 si pripísali rovnaký rating ako dobový seriál a teda 7,3 percenta, ale podielom na trhu vyskočili až na 32,3 percenta. Aktuálne informácie z domova a zo sveta sledovalo 448 tisíc divákov.

V univerzálnej skupine 12+ si líderstvo pre seba uchmatlo Počasie televízneho lídra, ktoré dokázalo predvehnúť Dunaj k vašim službám o tisíc divákov (456 tisíc). 

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. apríl 2024 10:13