Nová generálna riaditeľka sociálnej siete Twitter.
StoryEditor

Novou šéfkou Twitteru je Linda Yaccarinová. Zastaviť má hlavne prepad ziskov z reklamy

15.05.2023, 17:06
Autor:
redred

Mesačné príjmy od tisíc najlepších inzerentov tejto sociálnej siete sa podľa údajov od októbra do 25. januára prepadli o viac ako 60 percent, z približne 127 miliónov USD na niečo vyše 48 miliónov USD.

Novou výkonnou riaditeľkou sociálnej siete Twitter bude Linda Yaccarinová. Oznámil to v piatok miliardár a vlastník Twitteru Elon Musk po tom, ako avizoval svoj odchod z postu šéfa tejto sociálnej siete. 

"Som nadšený, že môžem privítať Lindu Yaccarinovú ako novú generálnu riaditeľku Twitteru!" Musk napísal v piatok vo svojom tweete. Povedal, že sa "zameria predovšetkým na obchodné operácie, zatiaľ čo ja sa sústredím na dizajn produktov a nové technológie."

image

Na archívnej Elon Musk a vtedy ešte šéfka mediálnej spoločnosti NBCUniversal pre reklamu Linda Yaccarinová diskutujú počas marketingovej konferencie v Miami Beach. 

TASR
Yaccarinová dosiaľ pôsobila vo vedení americkej mediálnej spoločnosti NBCUniversal ako manažérka špecializujúca sa na reklamný priemysel.

"Bolo pre mňa absolútnou cťou byť súčasťou Comcast NBCUniversal a viesť ten najúžasnejší tím," uviedla vo vyhlásení v piatok. "Transformovali sme našu spoločnosť a celé odvetvie."

Ako generálny riaditeľ bude Yaccarino čeliť dlhému zoznamu výziev, ktoré sa nahromadili pod Muskovým vlastníctvom, vrátane exodu inzerentov, prerušenia služieb, regulačnej kontroly a rastúceho zoznamu súperov. 

Aj keď Musk ustúpi z pozície generálneho riaditeľa, pravdepodobne si bude stále udržiavať významnú kontrolu nad budúcim smerovaním spoločnosti. Musk predtým povedal, že bude pôsobiť ako výkonný predseda spoločnosti a zároveň bude vlastníkom platformy.

Aké má za sebou skúsenosti?

Kým Musk sa dostal do konfliktu s mainstreamovými médiami a tiež povedal, že nenávidí reklamu, práve Yaccarinová je reprezentantkou týchto dvoch svetov. 

Yaccarinová pracovala v NBCUniversal viac ako 11 rokov. Predtým bola výkonnou viceprezidentkou pre predaj reklamy, marketingu a akvizície v Turner Broadcasting, pod ktorú v tom čase patrila aj CNN.

V NBC Universal dohliada na 2 tisíc členný globálny tím. To je mimochodom viac ľudí, ako zostalo pracovať na Twitteri po hromadnom prepúšťaní, ktoré narriadil Musk. 

image

Elon Musk. 

REUTERS
Tím predaja reklám NBCUniversal vygeneroval podľa jej profilu od jej nástupu v roku 2011 tržby z predaja reklám v hodnote 100 miliárd USD a nadviazal partnerstvá s mnohými novými mediálnymi spoločnosťami vrátane Twitteru, ako aj Apple News, Buzzfeed, Snapchat a YouTube.

Pre NBCUniversal prichádza strata Yaccarinovej v nesprávnom čase. Príjmy z reklamy klesajú v celom mediálnom priemysle, čo vedie k znižovaniu nákladov a v niektorých prípadoch k prepúšťaniu v mnohých spoločnostiach. 

Mediálne spoločnosti, vrátane NBC, majú budúci týždeň naplánované „predbežné“ prezentácie pre inzerentov v snahe získať reklamné záväzky na koniec tohto roka. 

Yaccarinová však nie je prvou a ani jedinou ženou, ktorá riadi jednu z Muskových spoločností.

Musk predtým presvedčil Gwynne Shotwellovú, aby viedla SpaceX. Stala sa prezidentkou a COO spoločnosti, zatiaľ čo on má titul CEO. Niektorí v tomto odvetví ju však považujú za kľúč k tomu, aby sa SpaceX stala najúspešnejšou komerčnou raketovou spoločnosťou na svete.

Ďalšou je Robyn Denholmová, ktorá pôsobí ako predseda predstavenstva spoločnosti Tesla. Túto úlohu prevzala od Muska, keď musel túto pozíciu opustiť, keď využil zavádzajúci tweet na sociálnej sieti, aby zamával akcami svojej spoločnosti.

Exodus inzerentov 

Výber Yaccarinovej môže naznačovať, že Musk si uvedomuje obmedzenia svojho úsilia, aby bol Twitter menej závislý od reklamy. Predaj reklám predstavoval viac ako 90 percent príjmov spoločnosti predtým, ako ju Musk v októbri kúpil. Teraz je už situácia ale úplne iná. 

image

Linda Yaccarinová úplne v pravo. 

via REUTERS
Začiatkom tohto roka spoločnosť Pathmatics by Sensor Tower, ktorá sa zaoberá analýzou digitálneho marketingu, oznámila, že 625 z 1 000 najlepších inzerentov na Twitteri, vrátane veľkých značiek ako Coca-Cola, Unilever, Jeep, Wells Fargo a Merck, vyčerpalo svoje reklamné budgety na základe údajov do 25. januára. Mesačné príjmy od týchto 1 000 najlepších inzerentov sa podľa údajov od októbra do 25. januára prepadli o viac ako 60 percent, z približne 127 miliónov USD na niečo vyše 48 miliónov USD.

Mnoho inzerentov bolo znepokojených Muskovým vážnym znižovaním počtu zamestnancov, zjavným nárastom nenávistných prejavov a kontroverznými politickými rozhodnutiami navrátiť späť na Twitter tých, ktorí predtým sociálna sieť stopla.

General Motors uviedol, že pozastaví platenie za reklamu na Twitteri, kým sa nevyhodnotí „nové smerovanie“ platformy. 

Musk sa s obmedzeným úspechom pokúsil získať ďalšie zdroje spoplatňovaním účtov, ktoré overujú identitu používateľa. 

Tlak na nájdenie nového CEO 

Odkedy Musk prvýkrát prejavil záujem o kúpu Twitteru, cena akcií Tesly utrpela. Investori sa obávajú, že jeho fascinácia touto sociálnou sieťou odvádza jeho pozornosť od výziev, ktorým čelí výrobca elektrických automobilov.

Je preto viac ako jasné, prečo musk oznámil meno novej generálnej riaditeľky krátko pred výročným stretnutím akcionárov spoločnosti Tesla.

Akcie spoločnosti Tesla vo štvrtok uzavreli pokles o 55 percent v porovnaní s pred 13 mesiacmi, keď bola zverejnená jeho počiatočná kúpa 9 percent podielu v Twitteri. 

Môže to byť tiež vítaná správa pre používateľov Twitteru. Musk sľúbil, že nájde nového generálneho riaditeľa, ktorý bude spravovať Twitter minulú jeseň po tom, čo 57 percent z tých, ktorí sa zúčastnili na prieskume na Twitteri, ktorý zverejnil, hlasovalo, že by sa mal tejto práce vzdať. V decembri sľúbil, že vymenuje náhradu, „hneď ako nájdem niekoho dosť hlúpeho, aby túto prácu prijal!" napísal vtedy. 

Musk kúpil sociálnu sieť Twitter vlani v októbri za zhruba 44 miliárd dolárov a odvtedy stojí na jej čele. Opakovane však zdôrazňoval, že riaditeľom nezostane natrvalo. V decembri uviedol, že z postu odstúpi, len čo za seba nájde náhradu. Vo februári tohto roka následne avizoval, že nového šéfa chce nájsť "zrejme do konca roka".

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 10:43