Ktoré programy dokázali hokejové majstrovstvá najviac zatlačiť?
StoryEditor

Včera vyhrala dráma! Najsledovanejší bol hokej našich s Kanadou a záver Klamstva

16.05.2023, 12:53

Zápasy Slovákov na MS v hokeji 2023 držia pri obrazovkách výrazné množstvo divákov a programy komerčných staníc so štandardne dobrou sledovanosťou zatláčajú do výrazných podpriemerov.

Včerajší podvečerný hokejový duel Slovákov s Kanadou, so všetkými tromi tretinami, predĺžením, samostatnými nájazdmi, ale aj spolu so športovými štúdiami pomedzi tretiny obsadili prvých 7 priečok včerajšej sledovanosti.

Všetky tri tretiny včera, vysielané od popoludia až do podvečeru, dosiahli v obchodne podstatnej cieľovej skupoine 12-54 v priemerný rating 14,3 percenta a extrémne vysoký priemerný trhový podiel až 62,7 percenta. Celkovo všetky tri tretiny aj s predlžením a nájazdmi sledovalo 748 tisíc starších ako 12 rokov a na webe dosiahol zápas až 478 570 pozretí. Najsledovanejším bol samozrejme záver zápasu, kedy sedelo pred obrazovkami až 860 tisíc divákov.     

image

Slovenskí hokejisti po prehre 1:2 po samostatných nájzdoch v zápase Slovensko - Kanada na MS v lotyšskej Rige. 

TASR
Zápas, ktorý sa trval takmer do pol siedmej podvečer, poriadne zamiešal kartami a komerčné stanice výrazne zatlačil. Dotklo sa to tak podvečerného rodinného seriálu Mama na prenájom na Markíze, ako aj kuchárskej šou Bez servítky na Jojke.

Kým Mama na prenájom bola takmer celý minulý týždeň na výraznej vlne a uhrávala jednotlivými časťami podiely na trhu nad 30 percent, včera sa musela uskromniť a skončila pod dvadsiatimi percentami. Ešte hrošie dopadla šou Bez servítky.  

image

Mama na prenájom.

Mama na prenájom uhrala v komerčnom publiku 12-54 rating 5,2 percenta, ale podiel na trhu len 18,5 percenta a šou Bez servítky rating len 3,5 percenta a trhovým podielom išla len na úroveň 12,3 percenta. Stratu divákov pocítili aj v univerzálnej cieľovke, kde započítavajú všetkých divákov nad 12 rokov, teda aj starších ako 54 rokov. Mamu na prenájom sledovalo 345 tisíc divákov a kuchársku šou na Jojke mala len 222 tisícové publikum.

image

Bez servítky.

Aj večerný program v prime time ovplyvnil zápas na hokejových majstrovstvách. Večerný hokejový duel Českej republiky s domácim Lotyšskom si pozrelo 247 tisíc divákov v univerzálnej cieľovej skupine a preto sa komerčné stanice znovu museli zmieriť s nižším počtom divákov pri ich obrazovkách.

image

Klamstvo.

Ktovie ako by sa rozlúčil s divákmi seriál Klamstvo so svojou poslednou a najdramatickejšou epizódou, ak by hokejové majstrovstvá neboli. Každopádne v aktuálnej situácii síce žiadny rekord nepriniesol, ale udržal si aspoň zaujímavé čísla sledovanosti. V komerčnej skupine 12-54 sa stal dramatický seriál najsledovanejším nešportových a nespravodajských programom dňa s ratingom 6,7 percenta a podielom na trhu 22 percent.

Hranica výrazne zaostala, keď si pripísala takmer polovičný rating a to 3,6 percenta, čím si zabezpečila trhový podiel len 11,8 percenta. RTVS na svojej hlavnej stanici Jednotke vysielala film Plan A, s ktorým dosiahla len 5 percentný podiel na trhu.

image

Hranica.

V univerzálnej cieľovke 12 + sledovalo Klamstvo 415 tisíc divákov, Hranicu 260 tisíc a film Plán A len 89 tisíc divákov.      

Celkovo najsledovanejším programom dňa sa v oboch hlavných cieľových skupinách stali večerné spravodajské relácie Televízne noviny a Počasie na Markíze. Televízne noviny dosiahli u komerčného publika rating 6,6 percenta a podiel na trhu 24,8 percenta a Počasie 6,4 percenta s trhovým podielom 23,8 percenta. V širšej cieľovej skupine 12+ si aktuálne správy z domova a zo sveta nenechalo ujsť 437 tisíc divákov. Počasie nakoniec sledovalo ešte o 8 tisíc divákov viac.

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 14:18