Hokejové majstrovstvá lákajú k televíznym obrazovkám RTVS státisíce divákov. Najväčším diváckym ťahákom sú zápasy slovenskej reprezentácie. Vo štvrtok 18. mája si duel Slovenska so Švajčiarskom, ktorý sme nakoniec prehrali 2:4, pozrelo na:Športe až 919 tisíc divákov a stal sa celkovo najsledovanejším televíznym programom dňa. Na webe rtvs.sk dosiahol zápas vyše 330 tisíc pozretí.
V cieľovej skupine 12-54 dosiahol športový prenos priemerný rating všetkých troch tretín extrémnych 20,2 percenta a podiel na trhu až vyletel až na úroveň 56,6 percenta. Stal sa tak najsledovanejším televíznym programom dňa.Najsledovanejšou sa stala druhá tretina, ktorú RTVS vysielala v primaom prenose od 20:10 do 20:53 hodiny. Túto tretinu sledovovalo celkovo až 978 tisíc divákov starších ako 12 rokov. V komerčnom publiku si pripísala vynikajúci rating 21,7 percenta a trhový podiel sa jej usadil až na úrovni 58,1 percenta.
Popoludňajší hokejový duel Českej republiky so Slovinskom si pozrelo 219 tisíc divákov.
Markíza a Jojka sa vopred vzdali
Komerčné stanice už vopred vedeli, že nasadiť svoje obľúbené seriály Dunaj, k vašim službám a Nemocnicu s tak atraktívnym hokejovým zápasom je pre nich vopred prehratý boj. Tak sa rozhodli upraviť svoje večerné vysielanie.
Markíza nasadila do prime timu už niekoľkokrát reprízovaný film Všetko alebo Nič z pera spisovateľky Evity Twardzik a Jojka zaradila reprízu akčného filmu s Markom Wahlbergom More v plameňoch.
Jedine RTVS na svojom hlavnom okruhu neupravila program, ale vysielala na Jednotke svoju zabehnutú glosátorskú reláciu Hit roka. Možno to bolo práve tým, že sa s touto reláciou celkovo trápi a aj pri bežnom vysielaní s ňou dosahuje veľmi nízke čísla.Všetky tri stanice sa k sebe dostali veľmi blízko a prečkali hokejový duel ruka v ruke zatlačené takmer na dno.
Slovensko-český film Všetko alebo nič dosiahol v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 12 - 54 rating len 2,1 percenta a podeil na trhu zalostných 6,8 percenta. JOjka s akčným filmom More v plameňoch uhrala rating rovné 2 percentá a extra nízky trhový podiel 6,1 percenta. Hit roka na Jednotke si pripísal rating len 1,6 percenta a podielom na trhu išiel len na 4,2 percenta.
Celkovo si film Veštko alebo nič pozrelo 125 divákov starších ako 12 rokov, Akčný film na Jojke sledovalo 105 tisícové publikum a relácia Hit roka skončila v tejto univerzálnej cieľovke najlepšie, keď prilákala ku obrazovkám 187 tisíc divákov nad 12 rokov.Podvečer s útlmom, ale držal sa viac
Podvečerné vysielanie tiež zažilo útlm, ale rozhodne nie tak dramatický ako to bolo v prime-time. Markíza vysielala ďalší diel seriálu Mama na prenájom, s ktorým v komerčnom publiku divákov medzi 12 až 54 rokov dosiahla rating 5,5 percenta a podiel na trhu 25,1 percenta.
Kuchárska šou Bez servítky na Jojke v rovnakej cieľovke uhrala rating 4,1 percenta a trhový podiel 18,9 percenta.Mama na prenájom sa tak, aj pri poklese, stala vo štvrtok 18. mája najsledovanejším nešportovým programom dňa v oboch hlavných cieľových skupinách. Jediná relácia, ktorá ju v širšom publiku, teda v cieľovke všetkých divákov nad 12 rokov, dokázala dorovnať bola spravodajská relácia Krimi na TV Joj.
V univerzálnej cieľovej skupine 12+ teda sledovalo 93. diel Mamy na prenájom 369 tisíc divákov a presne rovnaký počet divákov si zaplo aj reláciu Krimi na Jojke. Bez servítky prilákala podvečer ku obrazovkám 277 tisíc divákov starších ako 12 rokov.Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA