V stredu 24. mája vyhrala deň novinka televíznej dvojky, komediálny seriál Tomáš a Diana. Po intenzívnej mediálnej kampani v televízii aj na sociálnych sieťach boli diváci na seriál, ktorý vznikol podľa zahraničnej predlohy, výrazne zvedaví.
Divákov neudržal
TV Joj odvysielala dve polhodinové epizódy po sebe. Prvý diel vystrelil na čelo rebríčka v oboch hlavných, obchodne podstatných cieľových skupinách a stal sa tak nejsledovanejším nespravodajským programom dňa. No počas vysielania oboch dielov zažila Jojka výrazný odliv divákov.
Nie je isté, či diváci očakávali od seriálu viac, alebo prepínali ku konkurenici, ktorá odvysielala doteraz nepublikovanú premiéru dvoch posledných dielov legendárneho seriálu Horná Dolná. Ten jej sledovanosti totiž výrazne šliapal na päty.Kým prvý diel Tomáša a Diany sa dostal na prvú priečku rebríčka sledovanosti v komerčnom publiku divákov medzi 12 až 54 rokov s ratingom 8,1 percenta a podielom na trhu 26,8 percenta. Druhý diel už klesol na piatu priečku stredajšieho rebríčka. Táto epizóda, ktorú začala Jojka vysielať o 21:00, uhrala rating 6,6 percenta a podiel na trhu si udržala na úrovni 22,7 percenta.
Novému komediálnemu seriálu mala pôvodne Markíza konkurovať reprízou šou 2 na 1, ale kvoli včerajšiemu nečakanému a šokujúcemu úmrtiu mladého herca Dana Heribana upravil televízny líder svoje vysielanie a ponúkol divákom doteraz neodvysielané posledné dva diely niekdajšieho seriálového fanoménu Horná Dolná. Tieto dva diely sa umestnili na treťom a štvrtom mieste rebríčka najsledovanejších televíznych relácií dňa.Prvá z dvojice nových častí s názvom Rapidečka dosiahla v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 rovnako vysoký rating 7,9 percenta a trhový podiel až rovných 27 percent. Nasledujúca definitívne záverečná časť s názvom Lackov sen v čase vysielania už prebrala status jednotky na trhu. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenala rating 7 percent a nadpriemerný trhový podiel 33,6 percenta.
Rozlúška s rapidečkouV univerzálnej cieľovej skupine všetkých divákov nad 12 rokov sledovalo prvý polhodinový diel Tomáša a Diany 435 tisíc divákov. Druhý diel stratil oproti prvému až 115 tisícové publikum, keď si ho pozrelo 320 tisíc divákov.
Prvý diel Hornej Dolnej, v ktorom sa legendárna postava Ďura Brmbalíka, ktorú nenapodobiteľným spôsobom stvárňoval práve Dano Heriban, symbolicky rozlúčila so svojou milovanou červenou rapidečkou, si na obrazovkách TV Markíza pozrelo 404-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Druhá epizóda tiež stratila divákov, pozrelo si ju 317-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Podvečer si drží jasné líderstvo rodinný seriálový hit Mama na prenájom. Stredajšia premiérová epizóda zabodovala s ratingom 5,9 percenta a doposiaľ štvrtým najlepším podielom na trhu 32,6 percenta. Jej priama konkurencia, kuchárska šou Bez servítky uhrala rating 4,5 percenta a podiel na trhu si udržala na zaujímavých 25,6 percenta. Ďalšie príbehy hrdinov Mamy na prenájom si včera pozrelo 378-tisíc divákov starších ako 12 rokov a súboj amatérskych kuchárov v šou Bez servítky sledovalo 270 tisícové publikum. Najsledovanejším spravodajským programom dňa sa v stredu v cieľovej skupine 12-54 stala hlavná spravodajská relácia Televízne noviny, ktorá sa dosiahla rating rovných 8 percent a nadpriemerným trhovým podielom 35,3 percenta. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ patrilo Televíznym novinám celkové stredajšie prvenstvo, keď pritiahli k obrazovkám trhového lídra rovných 500-tisíc divákov starších ako 12 rokov.