Víkendovú sledovanosť ovplyvnilo pekné počasie.
StoryEditor

Víťazom víkendu je finále MS v hokeji, zabrala Mama na prenájom a Neskoro večer

29.05.2023, 14:16
Autor:
michmich

Teplé počasie ubralo televíziám množstvo sledujúcich. Len tri relácie mimo spravodajstva a hokeja dokázali prilákať ku obrazovkám cez 300 tisíc divákov.

Počas troch dní aktuálne skončeného víkendu pocítili všetky slovenské televízie stratu divákov. Tí radšej využívali pekné počasie rôznymi aktivitami mimo domu. Niektoré programy hlavných staníc spadli tak hlboko, že sa prepadli nižšie ako podiely malých staníc.

Počas aktuálne skončených troch dní sa len jediný program dokázal prehupnúť cez hranicu 400 tisíc divákov a to finálový zápas MS sveta v hokeji medzi Kanadou a Nemeckom. A len 20 programov malo viac ako 300 tisíc divákov. Okrem finálového hokeja, televíznych štúdií pomedzi tretiny a spravodajských programov to dokázali len tri nespravodajské relácie. A to piatková Mama na prenájom na Markíze a sobotné večerné šou na Jednotke Záhady tela a Neskoro večer.

image

Mama na prenájom.

Romantický piatok 

V piatok sa stal najsledovanejším nespravodajským programom dňa v oboch podstatných cieľových skupinách seriál Mama na prenájom. Aj pri podvečernom seriálovom hite cítiť odliv divákov od obrazoviek, ano stále dokáže generovať nadštandardný podiel na trhu.

Seriál ešte nedávno pri horšom počasí nemal problém dosiahnúť rating aj nad 7 percent, no v piatok si pripísal u komerčného publika rating len 4,8 percenta. No aj to mu dokázalo zabezpečiť podiel na trhu až 30,2 percenta. Celkovo ho sledovalo 323 tisíc divákov nad 12 rokov. Pekné počasie mu odobralo za pár dní takmer 100 tisícové publikum. Bez servítky sa v piatok držala v komerčnom publiku na ratingu 3,3 percenta, trhovým podielom 21,9 percenta a celkovo si ju pozrelo 218 tisíc divákov nad 12 rokov.

image

Milujem Slovnesko.

V univerzálnej cieľovej skupine vyhrala deň RTVS so šou Milujem Slovensko na Jednotke, i keď dosiahla takmer len na polovičné výkony oproti epizódam odvysielaným pred mesiacom. RTVS už odvysielala všetky premiéry tejto zábavnej šou a preto už druhý týždeň po sebe púšťa epizódy z predchádzajúcich sezón. Repríza tejto zábavnej relácie dosiahla v obchodne podstatnej cieľovke rating rovné 3 percentá a pripísala si 12,1 percentný podiel na trhu. V univerzálnom publiku všetkých divákov nad 12 rokov sledovalo Milujem Slovensko 247 tisíc divákov.

V obchodne podstatnej cieľovke 12-54 ročných divákov šou Milujem Slovensko predbehla romantická relácia Ruža pre nevestu, ktorá sa už blíži do samého finále. Ruža pre nevestu si u komerčného publika vyboxovala rating 4,8 percenta a podiel na trhu 18,4 percenta. Celkovo si šou pozrelo 239 tisíc divákov. Jojka s filmom Veľký dar získal v komerčnej cieľovej skupine 12-54 rating 3,1 percenta a podiel na trhu 13,7 percenta. Celkovo ho sledovalo len 163 tisíc divákov.

image

Ruža pre nevestu.

Celkovo najsledovanejším programom dňa v oboch cieľových skupinách boli Televízne noviny na Markíze. V cieľovej skupine 12-54 uhrali rating 5,5 percenta a podielom išli na rovných 30 percent. Deň vyhrali aj v univerzálnom publiku keď ich celkovo sledovalo 389 tisíc divákov nad 12 rokov.

Sobotná zábava

Sobotný deň mimo spravodajstva a semifinálových zápasov MS 2023 v komerčnom publiku vyhrala RTVS s talk šou Neskoro večer. No bola prenasledovaná reláciou Záhady tela a reprízou akčného filmu San Adreas na Markíze. Akčný film na Jojke Drsné mesto skončil až za nimi.

image

Neskoro večer.

Neskoro večer uhralo rating rovné 4 percentá a podielom na trhu išlo na 17,1 percenta. Záhady tela a film San Andreas dosiahli totožný rating 3,7 percenta, ale podielom išiel akčný film vyššie. Záhady tela vyskočili na rovných 16 percent a San Adreas to dotiahol na 16,7 percenta.

Film Drsné mesto na Jojke si pripísal rating 2,9 percenta a trhový podiel na úrovni 13,4 percenta.

Neskoro večer v univerzálnom publiku sledovalo 312 tisíc divákov, Záhady tela si zaplo 336 tisíc sledujúcich, San Andreas prilákal ku obrazovkám 175 tisíc divákov a Drsné mesto si pozrelo 158 tisícové publikum nad 12 rokov.

image

San Andreas.

Podvečer kvôli peknému počasiu klesol počet divákov aj slovenskému dinosaurusovi medzi televíznymi reláciami a to šoubiznisovej Smotánke. Relácia s moderátorkou šou Erikou Judínyovou dosiahla v komerčnom publiku rating 2,8 percenta a podielom na trhu išla na 21 percent. V univerzálnom publiku bolo na novinky zo šoubiznisu zvedavých 214 tisíc divákov.

V sobotu si zo všetkých programov dňa odnieslo titul najsledovanejšieho programu dňa Počasie na Markíze. Relácia s informáciami o počasí si pripísala u komerčného publiku rating rovných 5 percent a trhový podiel 26,5 percent. V univerzálnej cieľovke ho sledovalo 377 tisíc divákov nad 12 rokov.

image

Drsné mesto.

Nedeľa patrila finále hokeja

Posledný víkendový deň výrazne vyhral deň v oboch cieľových skupinách finálový zápas medzi Kanadou a Nemeckom. Všetky tri tretiny dosiahli v komerčnom publiku priemerný rating 7,8 percenta a trhový podiel v priemere 26,6 percenta.

image

Hráči Kanady oslavujú titul po finále majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji.

TASR
Celkovo všetky tri tretiny sledovalo v priemere 400 tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Na webe dosiahol zápas ďalších vyše 113 tisíc pozretí. Najsledovanejšia bola druhá tretina s ratingom 9,2, podielom na trhu šplhajúcich sa ku 30 percentám (29,3 percenta) a celkovým 468 tisícovým publikom v univerzálnej cieľovke.

image

Smotánka.

Podvečerný zápas o tretie miesto medzi domácimi Lotyšmi a USA dosiahol v komerčnej cieľovke 12-54 priemerný rating 3,8 percenta a podiel na trhu v priemere 23,5 percenta.

Celkovo si všetky tri tretiny v priemere zaplo 236 tisíc divákov nad 12 rokov a na webe dosiahol zápas ďalších vyše 86 tisíc pozretí.

Večer v prime – time okrem hokeja a spravodajstva bodoval film na Markíze Dovolenka za trest. V komerčnom publiku uhral rating 4,4 percenta a trhový podiel 16,9 percenta.

image

Barb a Star idú do Vista del Mar.

Komédia Barb a Star idú do Vista del Mar na Jojke totálne prepadla, keď ju predbehla aj repríza filmu na jej menšej stanici Pluske Siedmy syn. Komédia na Jojke dosiahla rating len 1,6 percenta a podiel na trhu 5,8 percenta a Siedmy syn uhral rating 1,8 percenta a podiel na trhu 6,4 percenta.

Aj v univerzálnom publiku sledovalo Siedmeho syna viac divákov. Zaplo si ho 90 tisícové publikum a Barb a Star idú do Vista del Mar sledovalo len 83 tisíc divákov nad 12 rokov. Komédiu Dovolenka za trest si na Markíze pozrelo 201 tisíc divákov.  

image

Dovolenka za trest.

Rovnako ako v sobotu Smotánka, nedeľný podvečer pocítilo odliv divákov od obrazoviek aj Nové bývanie na Jojke. V komerčnej cieľovke dosiahla relácia rating 2,9 percenta podiel na trhu 16,3 percenta a celkovo ju sledovalo len 255 tisíc divákov. To je skoro polovičný výkon ako dokázala relácia získať ešte pred pár týždňami.   

A ako sledovali diváci nedeľné politické relácie? Tak ako všetky relácie víkendu, tak tie potvrdili stratu divákov. Trojlístok nedeľných diskusií síce znovu dokázal prilákať ku obrazovkám státisíce divákov, no oproti predchádzajúcim týždňom boli všetky tri relácie v poklese. V komerčnom publiku sa najlepšie z nich darilo poslednej z nich, relácii Na telo s Michalom Kovačičom.

image

Nové bývanie.

Tá v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala rating rovné 4 percentá a trhový podiel 26,2 percenta. Debata moderátora Michala Kovačiča s Jaroslavom Naďom a Róbertom kaliňákom pritiahla k obrazovkám až 320 tisíc divákov nad 12 rokov.

Prvá nedeľná politická relácia na TA3 V politike, s moderátorom Rastislavom Ilievom a diskutujúcimi Milanom Majerským, Andrejom Dankom a Lászlóm Sólymosom dosiahla v komerčnom publiku o 11:00 hodine rating rovné 2 percentá a podiel na trhu 13,7 percenta.

Na ňu nadviazala verejnoprávna Jednotka s diskusiou O 5 minúť 12 s hosťami prezidentkou SR Zuzanou Čapútovou a neskôr diskusiou Branislava Gröhlinga a Juraja Šeligu. Tento politický duel dosiahol v komerčnej cieľovke rating 2,3 percenta a podiel na trhu 14,4 percenta.

image

Na telo.

V univerzálnom publiku sledovalo V politike 195 tisíc divákov a O 5 minúť 12 si pozrelo 248 tisícové publikum nad 12 rokov. Navyše reláciu o 5 minút 12 vysielala RTVS aj na svojom spravodajskom okruhu:24, kde si ju zaplo ďalších 50 tisíc divákov.

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 17:54