Po tom, ako dobový romantický seriál Dunaj, k vašim službám dostal pred letom pauzu, očakávalo sa, že Nemocnica, ktorú bude Jojka vysielať až do 13. júna, môže ku sebe pritiahnúť veľkú časť divákov. A to hlavne z dôvodu, že Markíza pustila do vysielania český kriminálny seriál Odznak Vysočina a slovenskí diváci nie sú najväčší fanúšikovia kriminálok.
Odznak Vysočina s hlavnou predstaviteľkou Monikou Himlerovou potvrdil vlažný záujem Slovákov k seriálom s krimi žánrom, no ani Nemocnica sa nedokázala výrazne nadýchnuť. Aj keď síce vyhrala deň v univerzálnej cieľovke všetkých divákov nad 12 rokov ako najsledovanejší nespravodajský program dňa a darilo sa jej viac ako Odznaku Vysočina, uhrala len priemerný výkon, aký dosahovala posledné mesiace popri dominujúcemu Dunaju.Nemocnica uhrala v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 rating 4,5 percenta a podielom na trhu išla na 20,6 percenta. Odznak Vysočina si pripísal rating 3,7 percenta a vyskočil len na 15,7 percentný trhový podiel. Verejnoprávna Jednotka vysielala glosátorskú šou Hit roka, s ktorou uhrala podiel na trhu slabých 10,1 percenta.
Celkovo sledovalo Nemocnicu 353 tisíc divákov starších ako 12 rokov, Odznak Vysočina pritiahol ku obrazovkám presne o stotisíc divákov menej a Hit roka si zaplo 194 tisíc divákov nad 12 rokov.Podvečerný valec
Najsledovanejším programom dňa v obchodne podstatnom komerčnom publiku divákov medzi 12 až 54 rokov si uchmatol pre seba podvečerný seriálový hit Mama na prenájom. Včerajšia 103. epizóda romantického seriálu Mama na prenájom zvíťazila s ratingom 5 percent a s vysokým trhovým podielom až 31,5 percenta.
Konkurenčná kuchárska šou Bez servítky si pripísala rating 3,6 percenta a trhový podiel 23,8 percenta. Súťažná šou na Jednotke Traf to!, ktorá zažíva veľmi slabé výkony, skúsila prilákať divákov včerajšou celebritnou časťou. Ani toto však nezabralo a podielom išla len na 5,7 percenta.Mamu na prenájom v univerzálnom publiku divákov nad 12 rokov sledovalo 330 tisíc divákov, Bez servítky sledovalo 226 tisíc divákov a Traf to! si zaplo len 114 tisícové publikum.
Divácky najúspešnejším spravodajským programom na trhu sa v univerzálnom publiku všetkých divákov nad 12 rokov sa stalo Najlepšie počasie na TV Joj. Pozrelo ich 371 tisíc divákov.Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA