Vynovená verzia doteraz najsledovanejšej zoznamovacej reality šou na Slovensku Nevesta pre milionára, ktorú Markíza vysielala pred 16-timi rokmi (vtedy ešte s názvom Nevesta pre milionára) si nakoniec zachránila reputáciu a po úvodných rozpačitých, až podpriemerných výkonoch ožila a zabrala.
Ženích Tomáš Tarr si vo finále Ruže pre nevestu vybral za vyvolenú Petranu Galatea Oráčovú. Vyhrala tak najkontroverznejšia a na internete najkomentovanejšia účastníčka šou. Jej meno sa skloňovalo s pomenovaním favoritka už od začiatku vysielania šou.Markíza na konci piatkovej finálovej epizódy odvysiela, že dvojica stále tvorí pár a Petrana niekoľkokrát už za Tomášom letela do Thajska. V šou sa spoločne priznali, že je to iné ako počas šou a že sa musia od úplného začiatku spoznávať aj v bežných každodenných situáciách, ale zatiaľ im to klape. Naopak bulvárne médiá stihli priniesť informáciu, že dvojica sa vraj stihla rozísť a pár už netvoria.
Zoznamka ožila v polovičke sérieŠou na Markíze prvou epizódou, začiatkom marca uhrala ratingom 4,7 percenta, čím dosiahla trhový podiel 16,6 percenta a celkovo ju sledovalo 247-tisíc divákov nad 12 rokov. Ďalšími epizódami klesla Ruža pre nevestu ratingami ešte nižšie.
Spôsobil to aj fakt, že veľa mladých divákov sledovalo zoznamku na markizáckej streamovacej platforme, kde si jednotlivé epizódy mohli pozrieť aj v 24 hodinovom predstihu. Samotná Markíza sa pochválila, že šou na Voyo už od úvodu patrila neohrozene medzi jej najsledovanejšie programy.
Nie je to nič nevídané, keďže streamovacie služby sú cieľovkou hlavne u mladšieho diváka a na nich cieli aj táto zoznamka. Rovnako tomu tak je aj pri reality šou Love Island či Survivor.„Sme nadšení z obrovského záujmu používateľov našej streamovacej služby Voyo. Ruža pre nevestu sa od prvého dňa umiestňuje na čele rebríčkov najúspešnejších titulov na Voyo, sleduje ju obrovské množstvo používateľov, generuje rekordné počty videní videa a prináša najviac nových predplatiteľov. Zdá sa, že naša produkcia vytvorila skutočný streamovací hit,“ pochválil sa PR manažér Markízy Lukáš Kočíšek.
No sledovanosť sa začala približne v polovici vysielania šou meniť aj v lineárnej televízii. Zoznamka vyskočila ratingom ku 5 percentám a podielom na trhu sa dostala na priemer stanice, čo je okolo 23 percent.Finále Ruže pre nevestu malo v obchodnej cieľovke 12 - 54 dosiahnuť tento piatok rating 5,4 percenta s podielom na trhu išlo 22 percent. Ide o druhý najlepší rating aj podiel od začiatku vysielania šou.
Čo sa týka obchodne podstatnej cieľovky, medzi 12 až 54 ročnými divákmi, tak najsledovanejšiu časť odvysielala Markíza 15. mája, kedy epizóda vyskočila na rating 5,8 percenta a trhový podiel sa jej dostal na úroveň 22,5 percenta. Súboj nádejných neviest o srdce atraktívneho slobodného podnikateľa Tomáša Tarra si vtedy nenechalo ujsť 309 tisíc divákov.
Finále Ruže pre nevestu však dokázalo práve v univerzálnej cieľovke dovtedy najsledovanejšiu epizódu poraziť, keď si tento piatok večer zaplo definitívny výber nevesty 316-tisíc divákov starších ako 12 rokov.Pripravujú už druhú sériu?
Podľa našich informácií Markíza rozhodla o pokračovaní šou druhou sériou už počas úvodnej, ešte nepresvedčivej, polovice šou. A to práve z dôvodu, že bola maximálne spokojné, ako čísla jej Ruža pre nevestu generuje na Voyo. Najskôr prichádzala do úvahy aj tá alternatíva, že by druhú sériu odvysielali len na streamovacej platforme. No po vzkriesení šou v televízii, by mohol televízny líder priniesť Ružu pre nevestu II. aj v lineárnom vysielaní možno už budúci rok na jar.
Najnáročnejšie bude pre televíziu okrem neviest nájsť vhodného adepta do "role" ženícha. „Áno, je to náročný, niekoľko mesiacov trvajúci proces, keďže kvalitný casting je pri tomto formáte kľúčový,“ zakončil pre Stratégie PR manažér televízie Lukáš Kočíšek.
Šou má svojho najsledovanejšieho predchodcuTento celosvetovo úspešný formát, s originálnym názovom The Bachelor, sa vrátil na obrazovky TV Markíza po dlhých 16 rokoch. Tentokrát so slovenským názvom Ruža pre nevestu. V minulosti ho diváci a diváčky mohli poznať pod názvom Nevesta pre milionára.
Na ceste plnej vzrušujúcich stretnutí, emócií, humoru, ale aj intríg, stretol úspešný 29-ročný podnikateľ celkovo 18 žien, s ktorými sa v priebehu 12-tich epizód postupne zoznamoval, zbližoval, vyraďoval ich a hľadal medzi nimi svoju potenciálnu životnú partnerku.
Atraktívny a charizmatický Tomáš Tarr sa narodil v Štúrove, momentálne však žije a pracuje v thajskom Bangkoku. Podniká v kreatívnom priemysle, kde má množstvo klientov, ktorým sa stará o marketingovú podporu. Okrem toho investuje a pracuje na otvorení vlastného biznisu. Príležitostne sa venuje modelingu a herectvu. Napriek tomu, že nikdy nemal núdzu o ženy, posledné roky bol sám, lebo sa mu nedarilo nájsť tú pravú.„Ponuka účinkovať v šou Ruža pre nevestu je pre mňa výzvou a zároveň akýmsi dobrodružstvom na ceste hľadania lásky. Viaceré moje vzťahy v zahraničí stroskotali práve na kultúrnych rozdieloch či rozdielnej mentalite žien, na akú som bol dovtedy zvyknutý. Aj to bol dôvod, prečo som kývol na ponuku TV Markíza využiť možnosť stretnúť svoju spriaznenú dušu prostredníctvom tejto šou. Nájsť si v tomto hektickom období môjho života dievča zo Slovenska, s ktorým budem mať veľa spoločného a s ktorým môžem zdieľať svoje hodnoty a zápal pre prácu, bola pre mňa motivácia, ktorá v rozhodovaní jednoznačne zvíťazila,“ priblížil ešte na začiatku šou Tomáš Tarr.
Novou šou sprevádzal talentovaný mladý herec a model Krištof Králik, ktorého si diváci a diváčky obľúbili v seriálovom hite Pán profesor a predtým moderoval aj magazín Voyo News. Zaujímavosťou je, že väčšina diania šou Ruža pre nevestu sa natáčala v krásnom exotickom prostredí v Turecku a len posledné dve epizódy sa natočili doma na Slovensku.