Takýto vizuál mal zatiaľ posledný, minuloročný Big Brother.
StoryEditor

Markíza oprašuje po 18-tich rokoch ďalší formát. Pripravuje reality šou Big Brother

14.06.2023, 15:57

Televízny líder ohlásil veľkú novinku. Po návrate Love Island, Survivor alebo Ruže pre nevestu sa znovu rozhodol zaloviť v minulosti a vyťahuje pre divákov ďalšiu šou, s ktorou však v roku 2005 pohorel.

Na scénu vracajú reality šou Big Brother, ktorou chcú prilákať na svoju streamovaciu platformu ďalších mladých ľudí. Rovnako ako v prípade ďalších reality šou ako Love Island či Survivor by malo ísť aj pri Big Brotner o česko-slovenskú verziu. No nakrúcať by ju mali v bulharskej Sofii, kde má licencovaný formát postavené zázemie a šou tam natáčajú podľa licencie aj iné krajiny.

image

Niekdajšie logo Big Brother.

Do ponuky streamovacej služby Voyo by sa mala dostať koncom roka, hneď po skončení tretej série Love Islandu, ktorú budú vysielať od septembra. „V týchto dňoch sa púšťame do kastingov na výber súťažiacich,“ prezradil generálny riaditeľ Matthias Settele na stretnutí s novinármi.

Markíza s Novou si zvolili síce zaujímavý formát, ale budú mať ťažkú úlohu. Obe totiž už formát vysielali v roku 2005 a ani jedna z nich nezožala s touto reality šou vtedy úspech. Konkurenciu im totiž vtedy robila TV Prima a TV Joj inou reality šou Vyvolení, ktorú si českí aj slovenskí diváci oveľa viac obľúbili.

Vtedajší nezáujem divákov o Big Brother nezachránili ani moderátori, vtedy najväčšie hviezdy televízie, Vilo Rozboril a Zuzana Belohorcová. O osude šou bolo preto rozhodnuté a Markíza sa k nej už vracať vtedy nechcela.

Aktuálne svoje rozhodnutie po 18 rokoch prehodnotila. Šou chcú priniesť v novej podobe a dúfajú, že ňou zaujmú práve mladšiu cieľovú skupinu, ktorá takéto formáty hľadá práve na streame.  

image

Big Brother vysielala Markíza prvýkrát v roku 2005.

Vyše 500 sériií po celom svete

Big Brother je celosvetovo známa reality šou, ktorú vytvoril John de Mol Jr. Prvýkrát sa vysielala v Holandsku v roku 1999 a následne sa jej popularita rozšírila do celého sveta. V šou zatvoria do jedného umelo vybudovaného domu súťažiacich, ktorí sú izolovaní od vonkajšieho sveta bez prístupu k televízii, rádiu či internetu.

Dom je moderne zariadený s vírivkou, saunou, VIP apartmánom, loftom a ďalším luxusom. Obyvatelia domu sú počas pobytu nepretržite monitorovaní živými televíznymi kamerami a mikrofónmi. Súťažiaci sú povinní vykonávať domáce práce a úlohy im prideľuje produkcia. Úlohy sú navrhnuté tak, aby otestovali ich schopnosti tímovej práce a komunitného ducha.

image

V roku 2005 vyhral Big Brother čašník z Bratislavy Richard Tkáč.

Správy z vonkajšieho sveta im môžu byť príležitostne poskytnuté len ako odmena. Okrem toho môžu byť súťažiacich poskytnuté len správy o mimoriadnych udalostiach ako výsledky národných volieb, či o pandémii COVID-19.

V priebehu súťaže sa o súťažiacich hlasuje, kým nezostane len jeden účastník a ten vyhrá finančnú odmenu.

Do roku 2022 bolo odvysielaných po celom svete 504 sezón Big Brother vo viac ako 62 franšízových krajinách a regiónoch. Rekordérom, čo sa týka počtu odvysielaných sérií, je USA, kde už spoznali 25 víťazov. V posledných rokoch čoraz viac zahraničných produkcií vysielajú šou, tak ako plánuje Markíza, práve na videostreame.

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. apríl 2024 17:50