V júni kvôli peknému počasiu trávia Slováci čas radšej na čerstvom vzduchu a televízie tak zažívajú odliv divákov od obrazoviek. Televízie kvôli týmto prozaickým okolnostiam neprinášajú už žiadne nové projekty ani ukončujú aj série svojich obľúbených projektov. Nabiehajú tým na letnú vysielaciu štruktúru a aj v ich sledovanosti to výrazne cítiť.
Pošas celej jarnej sezóny sa v každom mesiaci dokázalo niekoľko programov v komerčnej cieľovej skupine dostať priemernou sledovanosťou nad hranicu 10 percent (rating), no v júni ani jeden program nedokázal pokoriť hranicu ôsmych ratingov a len dva programy sa dokázali prehupnúť cez 7 percentnú priemernú sledovanosť. A to epizóda Mamy na prenájom zo 6. júna a relácia Počasie z 8. júna.
Nad 6 ratingov sa prehuplo 25 programov. Ani v univerzálnej cieľovke sme nezažili žiadneho skokana. Žiadny z programov sa totiž nedokázal dostať nad pol milióna divákov pred obrazovkami. Nad 400 tisíc divákov zaujalo v júni 33 programov (25 z nich bolo spravodajských).Bez hokeja sa nadýchli
Kým v májovej sledovanosti miešal karty hokejový šampionát a RTVS vďaka vysielaniu hokejových zápasov vystrelila a zatlačila komerčné stanice na minimá, tak v júni sa Markíza a Jojka už bez konkurencie hokeja mohli v pokoji nadýchnuť. A veru bolo to cítiť.
RTVS sa totiž v komerčnej cieľovke divákov vo veku 12 až 54 rokov podarilo dostať do rebíčka TOP 300 programov júna len 9 relácií a v univerzálnom publiku všetkých divákov nad 12 ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.