StoryEditor

Júnová TV sledovanosť: Mama na prenájom a Nemocnica zachraňovali mesiac

07.07.2023, 11:29

Výrazný úbytok divákov pred obrazovkami pociťovali televízie aj posledný mesiac pred prázdninami.

V júni kvôli peknému počasiu trávia Slováci čas radšej na čerstvom vzduchu a televízie tak zažívajú odliv divákov od obrazoviek. Televízie kvôli týmto prozaickým okolnostiam neprinášajú už žiadne nové projekty ani ukončujú aj série svojich obľúbených projektov. Nabiehajú tým na letnú vysielaciu štruktúru a aj v ich sledovanosti to výrazne cítiť.

Pošas celej jarnej sezóny sa v každom mesiaci dokázalo niekoľko programov v komerčnej cieľovej skupine dostať priemernou sledovanosťou nad hranicu 10 percent (rating), no v júni ani jeden program nedokázal pokoriť hranicu ôsmych ratingov a len dva programy sa dokázali prehupnúť cez 7 percentnú priemernú sledovanosť. A to epizóda Mamy na prenájom zo 6. júna a relácia Počasie z 8. júna.

image

Mama na prenájom.

Nad 6 ratingov sa prehuplo 25 programov. Ani v univerzálnej cieľovke sme nezažili žiadneho skokana. Žiadny z programov sa totiž nedokázal dostať nad pol milióna divákov pred obrazovkami. Nad 400 tisíc divákov zaujalo v júni 33 programov (25 z nich bolo spravodajských).  

Bez hokeja sa nadýchli

Kým v májovej sledovanosti miešal karty hokejový šampionát a RTVS vďaka vysielaniu hokejových zápasov vystrelila a zatlačila komerčné stanice na minimá, tak v júni sa Markíza a Jojka už bez konkurencie hokeja mohli v pokoji nadýchnuť. A veru bolo to cítiť. 

RTVS sa totiž v komerčnej cieľovke divákov vo veku 12 až 54 rokov podarilo dostať do rebíčka TOP 300 programov júna len 9 relácií a v univerzálnom publiku všetkých divákov nad 12 ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. január 2025 13:47