Iveta a Druhá šanca, seriálové hity, ktorým reprízy neprajú.
StoryEditor

Keď sa z mega hitov sezóny nečakane stanú prepadáky. Prečo diváci odmietajú reprízy?

13.07.2023, 15:59

Iveta, na začiatku roka najúspešnejší seriál roka, zažila po pol roku s reprízou výbuch. No včera nezabrala ani letná televízna novinka Markízy, Šaty snov. Všetky večerné programy zatlačil futbal.

Počas letnej sezóny, kedy diváci trávia pre obrazovkami menej času, televízie zvyknú vysielať len reprízy programov a takmer vôbec nevyťahujú do vysielania svoje novinky. Tie si šetria do hlavnej jesennej vysielacej sezóny, kedy sedí pred televíziami oveľa viac divákov.

Tento rok to však úplne neplatí. TV Joj neprerušila vysielania svojho komediálneho seriálu Hranica a začiatkom tohto mesiaca ešte odvysielali aj premiéry posledných dielov prvej série svojej tohtoročnej novinky, tiež komediálneho počinu Tomáš a Diana.  

Urýchlený návrat na obrazovky

No aj keď má Jojka natočenú druhú sériu, rozhodla sa si ju ponechať na neskôr a vytiahla na stredajší večer silný kaliber – reprízu tohtoročného seriálového hitu Ivetu. Týmto ťahom zareagovali na Markízu, ktorá sa prekvapivo rozhodla tiež pustiť do vysielania na leto novinku reality šou Šaty snov.

image

Ivetu vrátili do vysielania po pol roku. Diváci sa k nej nevrátili.

A obe komerčné televízie museli byť zo včerajších výsledkov sledovanosti nemilo prekvapené. Vyzerá to tak, že Jojka ide v šľapajách Markízy a tiež zažila čo je to pri rýchlom opätovnom nasadení spraviť zo svojho ťažného koňa prepadák!

Markíza to zažíva s Druhou šancou, ktorú v dvojporcii vysiela v pondelkový prime-time. Jednotlivé epizódy jej však každý týždeň prepadávajú s podielmi na trhu na úrovni okolo 10 až 12 percent, čo je teda pre televíziu výrazný podpriemer.

Jojka však urobila ešte odvážnejší krok a znovu nasadenie svojho seriálového hitu urobila už po pol roku. A odvysielanie prvých dvoch dielov jej vôbec nevyšlo. Toto môže byť pre televíziu varovný prst, keďže sa má práve v polovici augusta pustiť do natáčania druhej série Ivety. Písali sme o tom v tomto článku. Svoj televízny hit si treba strážiť a nie ho servírovať divákom každých pár mesiacov.  

Pád z výslnia na úplné dno

V obchodne podstatnej cieľovej skupine mladších divákov Iveta prepadol prvý diel ratingom 2,3 percenta a druhý ešte horším výsledkom a to 1,7 percenta. Podielom na trhu dokázal seriál uhrať prvou epizódou 10,5 percenta a druhým 8,3 percenta. Pritom v premiére začiatkom roka to bola teda úplne iná káva.

image

Druhá šanca.

V komerčnom publiku 12 až 54 ročných divákov aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosahovala Iveta vysokú priemernú sledovanosť 12,6 percenta a trhový podiel v priemere 32,2 percenta. Doteraz si tak drží status bezkonkurenčne najsledovanejšieho nespravodajského a nešportového programu roka. Až sa nám nechce veriť, že hovoríme o tom istom seriálovom počine.

Aj v univerzálnej cieľovke všetkých divákov nad 12 rokov podal včera seriál nelichotivé výsledky. Prvú epizódu sledovalo 127 tisíc divákov a druhý podliezol hranicu sto tisíc, keď si ho malo pozrieť len 96 tisícové publikum vo veku nad 12 rokov. Napríklad oproti predtým vysielanému seriálu Tomáš a Diana stratila Jojka zo sledovanosti dva ratingové body.

Navyše v univerzálnom publiku sledovalo premiéru všetkých 8 epizód v priemere 627 tisíc divákov starších ako 12 rokov. Dokonca prvé dve epozódy z 8. januára sa môžu pochváliť najvyššou sledovanosťou, keď prilákali aj so započítaním trojdňovej odloženej sledovanosti ku obrazovkám až 860 tisíc divákov. 

Potrápil ich futbal

Rovnako ako Iveta sa trápila aj včerajšia novinka Markízy Šaty snov. Prvý diel uhral u komerčného publika totožný rating ako Iveta a to 2,3 percenta a druhý diel 2,1 percenta. Aj v univerzálnej cieľovke to bol pre novinku žalostný výkon, keďže prvú epizódu sledovalo 124 tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a druhý diel 99 tisíc. Markíza si týmto výkonom pohoršila aj voči predtým vysielaným reprízam 2 na 1.

image

Novinka Šaty snov včera nezaujali.

Markíza a Jojka však včera nestratili divákov len kvôli peknému letnému počasiu, ktoré drží Slovákov dlhšie von, ale aj tých, ktorí prepínali na verejnoprávny športový kanál. Stanica:šport vysielala atktívny zápas 1. predkola Ligy majstrov medzi Slovanom Bratislava a FC Swift Hesperange.

Ten sa stal v obchodnej cieľovej skupine s ratingami po polčasoch 2,4 a 3 percentá a trhovými podielmi 11 a 15 percent včera najsledovanejším večerným programom. V univerzálnej cieľovke ho malo sledovať 156 a 194 tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Boj repríz aj podvečer

Televízie zažívajú útlm aj počas podvečerov, pričom počas jarnej sezóny to bol rovnako atraktívny čas ako hlavný večerný prime-time. Počas hlavnej jarnej sezóny tam Markíza vysielala seriál Mama na prenájom a Jojka premiérové Bez servítky. Počas leta vysiela Markíza reprízy Rodinným prípadov a Jojka program nezmenila, len rovnako posiela do vysielania reprízy jej nasledovanejších vydaní Bez servítky.

A kým sa Rodinných prípadom výraznejšie darí v obchodne podstatnej cieľovke, na ktoré komerčné stanice predávajú reklamu, tak v univerzálnej cieľovke všetkých divákov nad 12 rokov viac divákov sleduje reprízu kuchárskej šou. Rodinné prípady dosiahli včera podvečer rating 2,4 percenta a podiel na trhu 19,9 percenta.

Kuchárska šou Bez servítky dokázala vyskočiť len na 1,6 percenta a podielom dosiahnúť maximum 13,4 percenta. V univerzálnej cieľovke sledovali Rodinné prípady 129 tisíc divákov starších ako 12 rokov a Bez servítky si pozrelo 150 tisícové publikum. V oboch prípadoch však stále ide pre televízie o výrazné podpriemery. 

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. december 2024 03:28