Celosvetovo úspešná podnikateľská reality šou Dragons‘ Den mieri už túto jeseň na obrazovky televízie Markíza pod slovenským názvom Jama levova. V spolupráci so Slovenskou sporiteľňou ponúkne odvážnym a ambicióznym ľudom s výnimočným podnikateľským nápadom, vynálezcom a autorom revolučných myšlienok jedinečnú šancu získať významnú finančnú investíciu do ich originálnych projektov.
Princíp je veľmi jednoduchý. Účastníci šou predstavia svoj nápad či existujúci biznis piatim ostrieľaným investorom. Tí sa následne rozhodnú do tých najlepších produktov alebo služieb zainvestovať svoje vlastné peniaze a pomôžu talentovaným podnikateľom preraziť.
„Dragons‘ Den, Shark Tank, DieHöhle der Löwen, Imperiul Leilor, Den D – to je len niekoľko názvov, pod ktorými je šou Jama levova známa v zahraničí. Tento výnimočný formát sa dočkal už viac než štyridsiatich adaptácií a s úspechom sa vysielal v krajinách po celom svete vrátane USA, Veľkej Británie, Fínska, Nemecka či všetkých našich susedných štátov. Som preto veľmi rád, že už túto jeseň sa k nim pridá aj Slovensko a pevne verím, že sa divákom a diváčkam bude naša verzia šou páčiť,“ povedal Matthias Settele, generálny riaditeľ skupiny Markíza.
Počas dvadsiatich dvoch rokov vysielania bolo na svete preinvestovaných približne 600 miliónov dolárov a z programu vzišlo množstvo úspešných biznisov.
Teraz tento celosvetovo úspešný formát prichádza v tom najmodernejšom šate aj na Slovensko! Piatim mimoriadne úspešným investorom, ktorí sa vypracovali od piky, predstavíme originálne podnikateľské nápady a existujúce firmy, do ktorých sa oplatí investovať nemalé čiastky výmenou za podiel vo firme. Investori okrem financií ponúkajú aj svoje odborné rady a sprostredkovanie cenných kontaktov.Reality šou, dprezentuje príbehy talentovaných, zručných a vynaliezavých Slovákov a Sloveniek, ktorí sa neboja zariskovať. Svoj priestor dostanú jednotlivci aj firmy so zaujímavým predmetom podnikania, s prekvapivým príbehom alebo s nezvyčajnými nápadmi. Môže ísť o drobné biznisy, rodinné podniky, etablované značky, ktoré chcú expandovať, aj miliónové startupy so záujmom o silného partnera. Ani oblasť podnikania nie je nijako ohraničená. Môže ísť o jedinečné produkty, módu, gastro, ekologické riešenia, projekty s edukatívnym presahom, služby či technológie a aplikácie.
„Pre tento feel-good formát je mimoriadne dôležitá vysoká kvalita castingu. Záleží nám na čo najväčšom počte investícií, preto sme hľadali nápady a projekty, ktoré budú mať reálnu šancu našich neúprosných investorov presvedčiť, že za to stoja. Diváčky a diváci sa tak môžu tešiť na množstvo naozaj zaujímavých, nevšedných a inovatívnych podnikateľských projektov,“ vysvetľuje Silvia Majeská, programová riaditeľka skupiny Markíza.
„Ako najväčšej banke na Slovensku nám záleží na úspešnom príbehu krajiny. Jeho súčasťou by malo byť zdravé podnikateľské prostredie.Dlhšiu dobu sme hľadali formát, ktorý by nám pomohol priniesť zaujímavé podnikateľské príbehy širšej verejnosti a s televíziou Markíza sme našli spoločnú reč, ktorej výsledkom je šou Jama levova. Veríme, že môže prispieť k rozvoju podnikavosti Sloveniek a Slovákov,“ dodáva Dáša Juríková, riaditeľka Brand hubu Slovenskej sporiteľne.
Formát Dragons‘ Den má pôvod Japonsku, kde ho vyvinula a v roku 2001 prvý raz uviedla na obrazovky tamojšia Nippon TV, celosvetovo ho distribuuje spoločnosť Sony Pictures Television. Na konte už má viac než 30 ocenení, napríklad v USA získal štyri roky po sebe prestížnu cenu Emmy.
A kto bude teda v pätici nekompromisných investorov?
- Tatiana Ondrejková -spoluzakladateľka a CEO úspešného cestovateľského portálu Pelikan.sk, prevádzkuje aj dva medzinárodné e-commerce obchody a patrí medzi najúspešnejšie podnikateľky na Slovensku
- Milan Dubec- podnikateľ, vizionár v IT oblasti, mediálny magnát a zároveň aktivista a filantrop, založil množstvo populárnych slovenských webov a služieb (Aktuality.sk, Pokec.sk, Azet.sk), je akcionárom spoločnosti Ringier Slovakia Media
- Juraj Fehervari - zakladateľ najrýchlejšie rastúcej značky barefoot topánok na svete - Be Lenka. Unikátny produkt, globálny rast a firemná filozofia mu priniesli niekoľko prestížnych ocenení. V roku 2021 pridal do svojho portfólia inovatívnu dizajnovú barefoot značku Barebarics a retailovú sieť PLAN BE
- Igor Kolla- v roku 1990 založil úspešnú telekomunikačnú spoločnosť Antik Telecom, jeho podnikateľské aktivity sa neskôr rozšírili aj za hranice Slovenska, najmä do Ázie, je tiež vizionárom, ktorý stojí za viacerými inovatívnymi projektami
- Igor Rattaj-úspešný slovenský podnikateľ a akcionár v spoločnosti Tatry MountainResorts, najväčší investor v rámci voľnočasových aktivít a turizmu nielen na Slovensku
Vizitka relácie Jama levova
žáner: reality šou
výkonná producentka: Natália Harrell
showrunner:Volker Michels
kreatívna producentka: Katarína Vargová
režisér: Lukáš Kodoň