Prvý prázdninový mesiac boli televízie už plne nastavené na letný režim a úspornú vysielaciu štruktúru. Je to logické, keďže v teplom letnom počasí trávi veľa ľudí na dovolenkách, alebo mimo domu a teda televízie počas leta vždy pociťujú silný odliv divákov od obrazoviek.
Plne to dokazujú aj rebríčky 300 najsledovanejších programov júla v oboch cieľových skupinách, v tom komečnom s cieľovou skupinou divákov medzi 12 až 54 rokov, na ktoré cielia reklamu komerčné stanice, ale aj v tom univerzálnom s cieľovou skupinou všetkých divákov nad 12 rokov, na ktorú sa fokusuje hlavne verejnoprávna televízia.
Vyskočil Odznak Vysočina
V komerčnom publiku ani jeden program nedokázal vyskočiť nad 7 percentný rating a rovnako sa žiadny program nedostal nad 29 percentný trhový podiel. Oproti predchádzajúcim mesiacom, kedy nemali programy problém pokoriť aj 10 percentné ratingy a dostať sa podielom na trhu vysoko nad 30 percent, je to výrazný rozdiel. Nad 6 ratingov sa dostalo len 11 relácií.
Všetky patria televíznemu lídrovi. Markíze sa tam usadilo päť relácií Počasia a šesť vydaní Televíznych novín. Spravodajstvo bolo celkovo počas júla úplný valec. V TOP 50 programov tejto cieľovky dokázali spravodajské programy svoju dominanciu tým, že obsadili až 41 priečok, pričom im patrí neprerušene aj prvých 12 pozícií.Zo 41 spravodajských programov sa tam dostalo Markíze 16 vydaní Počasia, 12 Televíznych novín, päť Športových novín a dokonca aj jedny Prvé televízne noviny o 17:00 hodine. Jojke sa tam preboxovali dve vydanie Novín TV JOJ, štyri relácie Najlepšieho poča...
Zostáva vám 85% na dočítanie.