Jesenná televízna sezóna odľtartovala dominanciou Markízy.
StoryEditor

Pán profesor odštartoval pri výraznej sile, darilo sa aj úvodnej epizóde Farmy

05.09.2023, 13:49

Včera sa nezačal len nový školský rok, ale aj televízie plnohodnotne spustili svoju jesennú vysielaciu štruktúru.

I keď sa slovenské televízie predháňali, ktorá z nich ponúkne po letnej prestávke viac programov, stále bolo cítiť, že sa zatiaľ televízni diváci nevrátili v plnej miere k obrazovkám. 

Dôkazom toho je aj fakt, že včera len dva programy z ponuky všetkých staníc dokázali pokoriť hranicu 400 tisíc divákov pri obrazovkách. Ide konkrétne o Počasie a Televízne noviny, oba z dielne TV Markíza. V rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+ si Počasie pozrelo 423-tisíc divákov a stalo sa tak zároveň najsledovanejším pondelkovým programom trhu. Televízne noviny sledovalo 418 tisíc divákov.

image

Pán profesor.

V cieľovej skupine 12-54 však Počasie dosiahlo s ratingom 6,6 percenta a trhovým podielom rovných 26 percent len na druhú priečku. Predstihol ju prvý diel 5. série seriálu Pán Profesor, ktorý vysielala tá istá stanica.

Vrátil sa pri sile

Najsledovanejším pondelkovým programom v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 sa tak stala úvodná epizóda 5. série diváckeho hitu Pán profesor. Pripísala si rating 8,4 percenta a vysoko nadpriemerný trhový podiel 30,1 percenta.

Premiéru tretej série zažil aj seriál Hranica na TV Joj. V rovnakej cieľovej skupine zaostal za Pánom profesorom s ratingom 3,6 percenta a podielom na trhu 13,1 percenta. Film Tancovať ďalej zaznamenal na Jednotke RTVS podiel na trhu iba 5,5 percenta.

image

Hranica.

Seriál s Tomášom Maštalírom a Gabrielou Marcinkovou pritiahol k obrazovkám TV Markíza celkovo 352-tisíc divákov starších ako 12 rokov, Hranicu na Jojke si zaplo 245 tisíc divákov a francúzsky film na Jednotke sledovalo 146 tisíc divákov.

Úspešný štart má za sebou aj v poradí už 15. sezóna reality šou Farma. Aj tento program bol včera v druhom vysielacom čase večerného prime-timu lídrom v cieľovej skupine 12-54. Prvý diel s názvom Začíname odštartoval s ratingom 4,4 percenta a trhovým podielom 26,9 percenta. TV Joj vysielala novú epizódu zábavnej šou Inkognito, s ktorou v rovnakej cieľovej skupine dosiahla rating 2,3 percenta a trhový podiel 13,8 percenta.

image

Farma 15.

Prvú epizódu Farmy s novým konceptom súboja troch generácií si nenechalo ujsť celkovo 233-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, Inkognito sledovalo 169 tisíc divákov.

Slabší rozbeh podvečera

Jednotkou na trhu v oboch hlavných cieľových skupinách bola Markíza aj podvečer s premiérou úvodnej časti 2. série úspešného denného rodinného seriálu Mama na prenájom. V komerčnej cieľovej skupine 12-54 sa uviedla s ratingom 4,4 percenta a trhovým podielom 24,9 percenta. Bol to pre ňu síce úspešný štart sezóny, ale výraznejšie sa vzdialila svojím výkonom z jari.

image

Mama na prenájom.

Vtedy dokázala rozbehnutá prvá séria generovať Markíze podvečerný trhový podiel aj výrazne nad 30 percent.

Jojka vrátila do vysielania premiérové časti svojej kuchárskej šou Bez servítky, ktorá v obchodnej cieľovej skupine 12 – 54 uhrala rating 3,6 percenta a podiel na trhu 10,7 percenta. Aj RTVS vytiahla do boja o diváka novinku, keďže na konci svojej jarnej sezóny ukončila trápiaci sa program Traf to!.

image

Všade dobre, doma naj.

Nová súťažná šou s moderátorom Martinom Nikodýmom svojou prvou epizódou zaujala. V obchodnej cieľovke uhrala 10 percentný trhový podiel.  

Na ďalšie osudy seriálových postáv z Mamy na prenájom bolo zvedavých celkovo 284-tisíc divákov starších ako 12 rokov, Bez servítky zaujalo 226 tisícové publikum a nová šou Všade dobre, doma naj si zaplo 173 tisíc divákov.

image

Bez servítky.

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
07. september 2024 08:06