I keď sa slovenské televízie predháňali, ktorá z nich ponúkne po letnej prestávke viac programov, stále bolo cítiť, že sa zatiaľ televízni diváci nevrátili v plnej miere k obrazovkám.
Dôkazom toho je aj fakt, že včera len dva programy z ponuky všetkých staníc dokázali pokoriť hranicu 400 tisíc divákov pri obrazovkách. Ide konkrétne o Počasie a Televízne noviny, oba z dielne TV Markíza. V rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+ si Počasie pozrelo 423-tisíc divákov a stalo sa tak zároveň najsledovanejším pondelkovým programom trhu. Televízne noviny sledovalo 418 tisíc divákov.
V cieľovej skupine 12-54 však Počasie dosiahlo s ratingom 6,6 percenta a trhovým podielom rovných 26 percent len na druhú priečku. Predstihol ju prvý diel 5. série seriálu Pán Profesor, ktorý vysielala tá istá stanica.Vrátil sa pri sile
Najsledovanejším pondelkovým programom v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 sa tak stala úvodná epizóda 5. série diváckeho hitu Pán profesor. Pripísala si rating 8,4 percenta a vysoko nadpriemerný trhový podiel 30,1 percenta.
Premiéru tretej série zažil aj seriál Hranica na TV Joj. V rovnakej cieľovej skupine zaostal za Pánom profesorom s ratingom 3,6 percenta a podielom na trhu 13,1 percenta. Film Tancovať ďalej zaznamenal na Jednotke RTVS podiel na trhu iba 5,5 percenta.
Seriál s Tomášom Maštalírom a Gabrielou Marcinkovou pritiahol k obrazovkám TV Markíza celkovo 352-tisíc divákov starších ako 12 rokov, Hranicu na Jojke si zaplo 245 tisíc divákov a francúzsky film na Jednotke sledovalo 146 tisíc divákov.Úspešný štart má za sebou aj v poradí už 15. sezóna reality šou Farma. Aj tento program bol včera v druhom vysielacom čase večerného prime-timu lídrom v cieľovej skupine 12-54. Prvý diel s názvom Začíname odštartoval s ratingom 4,4 percenta a trhovým podielom 26,9 percenta. TV Joj vysielala novú epizódu zábavnej šou Inkognito, s ktorou v rovnakej cieľovej skupine dosiahla rating 2,3 percenta a trhový podiel 13,8 percenta.
Prvú epizódu Farmy s novým konceptom súboja troch generácií si nenechalo ujsť celkovo 233-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, Inkognito sledovalo 169 tisíc divákov.Slabší rozbeh podvečera
Jednotkou na trhu v oboch hlavných cieľových skupinách bola Markíza aj podvečer s premiérou úvodnej časti 2. série úspešného denného rodinného seriálu Mama na prenájom. V komerčnej cieľovej skupine 12-54 sa uviedla s ratingom 4,4 percenta a trhovým podielom 24,9 percenta. Bol to pre ňu síce úspešný štart sezóny, ale výraznejšie sa vzdialila svojím výkonom z jari.
Vtedy dokázala rozbehnutá prvá séria generovať Markíze podvečerný trhový podiel aj výrazne nad 30 percent.Jojka vrátila do vysielania premiérové časti svojej kuchárskej šou Bez servítky, ktorá v obchodnej cieľovej skupine 12 – 54 uhrala rating 3,6 percenta a podiel na trhu 10,7 percenta. Aj RTVS vytiahla do boja o diváka novinku, keďže na konci svojej jarnej sezóny ukončila trápiaci sa program Traf to!.
Nová súťažná šou s moderátorom Martinom Nikodýmom svojou prvou epizódou zaujala. V obchodnej cieľovke uhrala 10 percentný trhový podiel.Na ďalšie osudy seriálových postáv z Mamy na prenájom bolo zvedavých celkovo 284-tisíc divákov starších ako 12 rokov, Bez servítky zaujalo 226 tisícové publikum a nová šou Všade dobre, doma naj si zaplo 173 tisíc divákov.