StoryEditor

Dunaj kraľuje slovenskému televíznemu trhu, ani včera nenašiel premožiteľa

06.09.2023, 13:29

Dobovému seriálovému hitu sa najbližšie dokázali priblížiť relácie o Počasí oboch hlavných komerčných staníc.

S romantickým seriálom Dunaj, k vašim službám môže byť televízia Markíza spokojná, keďže jej každý diel generuje nadštandardné výsledky sledovanosti a tým potvrdzuje titul aktuálne najobľúbenejšieho seriálu na slovenských televíznych obrazovkách.

image

Dunaj, k vašim službám.

Včerajšia epizóda prepisovala rekordy aktuálnej jesennej  sezóny a  výsledkami sa už zaraďuje k najsledovanejším epizódam počas jarnej sezóny.

Dunaj sa včera neohrozene stal v oboch hlavných cieľových skupinách najsledovanejším programom dňa, pričom za sebou nechal aj všetky spravodajské relácie. Najbližšie sa k nemu priblížili obe vydania relácie o Počasí na TV Joj a Markíze, no obe skončili aj tak za dobovým seriálom s výrazným odskokom.

Včerajšia piata premiérová epizóda 3. série Dunaja v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 zvíťazila so zatiaľ najvyšším jesenným ratingom 7,8 percenta a vysokým trhovým podielom 27,7 percenta.

image

Nemocnica.

Konkurenčný seriál Nemocnica na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine zaostal s ratingom 5,4 percenta a podielom na trhu 19,2 percenta.

Verejnoprávna Jednotka vysielala francúzsku drámu Zviazaní životom.Táto snímka komerčným televíziám nestíhala a získala len 4,4-percentný podiel na trhu.

V univerzálnom publiku pritiahla rodinná sága k obrazovkám Markízy celkovo 477-tisíc divákov starších ako 12 rokov, ďalšie osudy lekárov z Nemocnice si pozrelo 349-tisíc divákov a film Zviazaní životom si zaplo 120-tisíc divákov.

image

Farma.

Jednotkou na trhu zostala Markíza aj po odvysielaní Dunaja. Jej vysielanie pokračovalo druhou epizódou reality šou Farma. Tá včera zaznamenala v cieľovej skupine 12-54 rating 3,4 percenta a trhový podiel 21,2 Jojka  vysielala v rovnakom čase seriál Tomáš a Diana, ktorý však ratingom 2,6 percenta a podielom na trhu 12,5 percenta za reality šou zaostal.

image

Tomáš a Diana.

Podvečer zostáva vlažnejší

A ako dopadol včerajší súboj televízií  počas podvečerného vysielania? Znovu vyhral seriál Mama na prenájom, no na vysoké výkony z jari zatiaľ nedokáže nadviazať. Druhá epizóda druhej série  si  pripísala v cieľovej skupine 12-54 rating 3,8 percenta a trhový podiel rovných 25 percent. Kuchárska šou Bez servítky na TV Joj uhrala v rovnakej cieľovke rating 3,2 percenta a podielom na trhu išla na úroveň 21,7 percenta.  

Druhú časť svojej novej súťažnej relácie odvysielala aj RTVS na Jednotke. Všetko dobre, doma naj si v obchodnej cieľovke udržala podobný trhový podiel ako s prvou epizódou a to 9,4 percenta, no v univerzálnom publiku relácii divákov už vo väčšej miere ubudlo. Sledovalo ju totiž len 119-tisíc divákov, čo je jednodňový prepad oproti štartu šou o 54-tisíc sledujúcich nad 12 rokov.   

image

Mama na prenájom.

Prepad divákov oproti predchádzajúcemu podvečeru zažili aj komerčné stanice, ale nie tak výrazne ako Jednotka. Mamu na prenájom si pozrelo 265-tisíc divákov starších ako 12 rokov (prepad za deň 19-tisíc divákov) a Bez servítky kleslo tisícku pod 200-tisícovú hranicu (prepad za jeden deň o 27-tisíc divákov). Je to logické, lebo pri tak teplom počasí ako bolo večera je ešte veľa divákov mimo domova. 

Už vyššie sme písali, že sa darilo aj reláciám o počasí na TV Joj aj Markíze. Najlepšie počasie na Jojke uhralo v komerčnom publiku rating rovných 6 percent a podiel na trhu 22,5 percenta a Počasie na Markíze si pripísalo rating 5,7 percenta a trhový podiel jej vyskočil na 24,2 percenta. Na štvrtom mieste skončili Televízne noviny na Markíze, ktoré ratingom 5,5 percenta dosiahli trhový podiel na úrovni 26,3 percenta.

image

Všade dobre, doma naj.

Zároveň tieto tri spravodajské relácie spolu s Dunajom boli jediné štyri programy dňa, ktoré dokázali pokoriť hranicu 400-tisícového publika pred obrazovkami. Jojkárske Najlepšie počasie sledovalo celkovo 447-tisíc divákov nad 12 rokov, Počasie na Markíze si zaplo 412-tisíc a Televízne noviny si pozrelo 401-tisícové publikum.

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. január 2025 14:52