Markíze sa podarilo vzbudiť pozornosť svojím volebným štúdiom. Okrem toho, že odvysielala exkluzívny exit poll, ktorý uverejnil diametrálne odlišné výsledky, ako nakoniec oficiálne dopadli voľby, dokázal televízny líder ku svojim obrazovkám prilákať najviac divákov. Markíza bola počas vysielania volebných štúdií suverénne najsledovanejšou televíziou na Slovensku.
Jej volebná noc vysielaná od 21:50 až do hlbokej noci dosiahla v obchodnej cieľovke 12 až 54 ročných divákov rating 6,7 percenta a priemerný podiel na trhu 35,2 percenta.
Nasledovala ju Jednotka, ktorá v komerčnom publiku dosahla trhový podiel 11 percent. Jojka so svojou volebnou nocou uhrala podiel na trhu 7,5 percenta a so svojou spravodajskou stanicou JOJ 24 v priemere 3,7 percenta. Televízii TA3 dosiahlo volebné štúdio podiel na trhu 7,2 percenta.
Diváci boli najviac zvedaví počas volebnej noci na exit polly. Pripravili ich dve televízie a to TV Markíza v spolupráci s agentúrou Focus a RTVS s agentúrou Median SK.
Všetky televízie štartovali svoje volebné štúdiá pred 22:00 hodinou, keďže vtedy sa mali uzavrieť volebné miestnosti.
Koniec moratória sa však posunul kvôli dvom problémom vo volebných miestnostiach, o 45 minút. Markíza vyriešila posunutie moratória šalamúnsky. Zvedavosť divákov uspokojila čiastočne a uverejnila výsledky exit pollu bez uvedenia toho, ktorý stĺpec ku ktorej strane patrí.Zverejnenie plného exit pollu Markízy sa jasnoznačne stao najsledovanejšou chvíľou volieb. Odkrývanie exit pollu a následné reakcie politikov sledovalo cez 620-tisíc divákov, čo Markízu vystrelilo do čela sledovanosti.
Po zverejnení exit pollov veľa divákov opúšťalo volebné štúdia. Ak išli spať s výrazne nesprávnymi informáciami, tak sa ráno asi prebudili poriadne prekvapení.
Dopoludnie plné politiky
Prvú spoločnú debatu lídrov víťazov volieb, okrem Smeru a SNS, ktoré v nedeľu odignorovali všetky pozvania do diskusií, priniesla pozornosť znovu Markíze. Debatou lídrov o 10:00 hodine uhrala v obchodnej skupine rating 6,3 percenta, čím si zabezpečila podiel na trhu 34,3 percenta. V univerzálnom publiku divákov vo veku nad 12 rokov ju sledovalo 321 tisíc divákov.
V čase vysielania politickej diskusie V politike, od 11:00 hodiny prevzala štafetu spravodajská ta3. V komerčnom publiku dosiahla rating 3,4 percenta a trhový podiel 16,9 percenta. V univerzálnej cieľovke ju pozeralo 239 tisíc divákov nad 12 rokov.
Najviac zabrala u divákov nasledovná debata politických lídrov na RTVS. Relácia v obchodne podstatnej cieľovke vyskočila celkovo na tretie miesto najsledovanejších programov dňa, keď skončila hneď za Televíznymi novinami a Počasím Markízy.
Debata O 5 minút 12 zabodovala v komerčnej cieľovej skupine s vysokým ratingom 7,3 percenta a podielom na trhu 31,3 percenta. V univerzálnom publiku diskusia prilákala až polmiliónové publikum, keď ju sledovalo 497 tisíc divákov nad 12 rokov.Týmto výkonom predbehla v oboch cieľovkách aj nasledujúci debatu Na telo na Markíze. Táto dosiahla v obchodnej cieľovke 12-54 rating 5,6 percenta a podielom na trhu išla na 25,3 percenta. V univerzálnom publiku ju sledovalo 344 tisíc divákov nad 12 rokov.
Úplne najsledovanejším spravodajským programom nedele však boli Televízne noviny na Markíze, ktoré v komerčnej cieľovke dosiahli rating až 9.3 percenta a podiel na trhu 30,3 percenta. V univerzálnej cieľovke všetkých divákov nad 12 rokov ich sledovalo až 561 tisíc divákov.
Trvdý súboj Pečie celé Slovnesko s Talentom
Nedeľné večerné vysielanie už patrilo zábave a ponúkli ju všetky tri hlavné televízne stanice. Jojka odvysielala ďalší diel šou Česko Slovensko má talent, Markíza Farmu DUEL a svoje silné želiezko v ohni vytiahla aj RTVS na Jednotke. Odštartovala 3. ročník svojej populárnej šou Pečie celé Slovensko.
Kým oba programy komerčných staníc sú už v plnom prúde vysielania, verejnoprávna televízia pekársku šou tradične štartuje neskôr, na prelome septembra a októbra. Populárny program síce odštartoval slabšie ako jeho predchádzajúce série, ale robil šou Česko Slovensko má talent relevantného súpera. Farma duel na Markíze za nimi výrazne nestíhala.
Pečie celé Slovensko na Jednotke a aj jojkrásky Talent si včera pripísali zhodný rating 6 percent. Rôzna dĺžka vysielania ale rozdiel medzi šou už zariadila. Talent dosiahol podiel na trhu na úrovni 20,8 percenta a Pečie celé Slovensko 19,6 percenta.Farma DUEL v obchodnej cieľovke uhrala rating 4 percentá a podielom vyskočila len na rovných 16 percent.
No RTVS dlhodobo cieli hlavne na univerzálne publikum divákov nad 12 rokov, teda aj tých starších ako 12 rokov. V tejto cieľovke ju sledovalo 380 tisíc divákov. Šou Česko Slovensko má talent tieto čísla nedosiahla, sledovalo ju 327 tisíc divákov nad 12 rokov. Na Markíze si zápas dvojice farmárov, pri ktorom si jeden z nich vybojoval návrat na statok, pozrelo 243 tisíc divákov nad 12 rokov.
Pečie celé Slovensko týmto výkonom bolo teda v univerzálnej cieľovke v nedeľu večer lídrom na trhu.