StoryEditor

Novembrová sledovanosť: Dunaju dokázalo sekundovať len Pečie celé Slovensko

07.12.2023, 10:38

Najväčšou zaujímavosťou TV novembra je čelo rebríčkov oboch podstatných cieľových skupín. Ohrievajú sa tam navlas totožné programy a to sa stáva málokedy.

Predposledný mesiac tohto roka sa situácia na televíznom trhu takmer nezmenila a november absolútne kopíroval október. Znovu valcoval dobový serial Dunaj, k vašim službám a šou Pečie celé Slovensko. No jednu zaujímavosť november predsa len priniesol.

NIe často sa stáva, že by na najvyšších priečkach v oboch podstatných rebríčkoch sledovanosti, teda v komerčnom 12-54 ročných divákov (ktorá by mala zohľadňovať záujem o televízny program v ekonomicky aktívnom obavateľstve), ale aj v univerzálnom 12 + (teda kde sú zarátaní diváci aj nad 54 rokov) bolo najvyšších 13. priečok úplne totožných.

Dobový klenot

V komerčnej cieľovej skupine 12 - 54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti znovu trhu viedaa Markíza. A čím sa pozrieme na vyššie, lukratívnejšie priečky rebríčka, tým častejšie sa tak objavujú práve programy televízneho lídra. V TOP 300 novembrových programoch sa môže Markíza pochváliť 156 priečkami, JOJke patrí 129 miest a RTVS si ukoristila 15 pozícií.

image

Dunaj, k vašim službám.

Dramatický rozdiel medzi Markízou, Jojkou a verejnoprávnym vysielateľom je logický, keďže komerčné televízie sa orientujú práve na mladšie, aktívne obyvateľstvo a predávajú svoju reklamu práve na výsledky tento cieľovej skupiny, RTVS sa orientuje skôr na cieľovku 12+, keďže ju sleduje aj staršie publikum.

Keď sa pozrieme na prvých 100 miest novembrového rebríčka, tak Markíze obsadila takmer tri štvrtiny všetkých pozícií. Patrí jej 72 priečok, Jojka ukoristila pre seba 23 pozícií a 5 miest získala verejnoprávna Jednotka. V tom 50-tke aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti Markíza svieti ať na 39 priečkach, Jojka sa usadila na 7 miestach a Jednotke šou Pečie celé Slovensko vypiekla 4 pozície. TV Joj sa podarilo dostať najvyššie českému filmu Ostrov. Odvysielala ho 18. novembra a usadil sa na 15. priečku. 

Prvé tri najvyššie priečky celého novembrového rebríčka patria serialu Dunaj, k vašim službám a to epizódam z 2., 19. a 30. novembra. Zároveň tieto tri diely dobového seriálového hitu aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti boli jediné programy novembra, ktoré dokázali pokoriť magickú hranicu 10 ratingov. Keď zostaneme pri ratingoch, tak 71 programov zdolalo 7 ratingov a z nich 11 sa dostalo nad 9 ratingov.

image

TOP 20 programov novembra v cieľovej skupine 12+.

Aj pri podieloch na trhu v novembri exceloval hlavne serial Dunaj, k vašim službám, ktorý sa z deviatich novembrových častí dostal až so štyrmi epizódami nad 30 percentný podiel na trhu. Teda každý tretí divák pred obrazovkami sledoval v čase vysielania práve tento dobový seriálový hit.

Najvyššie na 33,2 percentný podiel na trhu sa dostala epizóda zo začiatku mesiaca, z 2. novembra. A práve Dunaja potiahol tento deň aj markizácku Farmu, ktorú televízia vysielala po skončení seriálu. Farmárska reality šou z 2. novebra sa pripojila ku štyrom epizódam Dunaja, k vašim službám do skupiny piatich programov, ktoré sa v novembri prehupli cez 30 percentný podiel na trhu.   

11 polmiliónových programov

V univerzálnej cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti si televízie v rebríčku TOP 300 rozdelili pomer nasledovne - Markíza obsadila 139 priečok, Jojka 135 a Jednotka pre seba získala 26 pozícií. Keď nakukneme do najsledovanejšej novembrovej stovky, tak Markíza osadila viac ako polovicu programov (54 miest), Jojka si ukoristila 41 pozícií a 5 patrilo Jednotke.

image

Česko Slovensko má talent.

Dominancia Markízy sa ešte výraznejšie odráža v prvej 50-tke. Televízny líder okupuje 32 priečok, Jojke patrí 14 pozícií a 4 miesta obsadila Jednotke šou Pečie celé Slovensko. Keď sa v univerzálnej cieľovej skupine zameriame na počet divákov pred obrazovkami, tak vyše 400 tisícovým publikom aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti sa môže pochváliť až 179 novembrových programov. Nad pol milióna sa dostalo 19 relácií. Z nich patrí Markíze 12 priečok, tri si vybojovala Jojka a štyri miesta patria Jednotke.

Medzi 19-timi reláciami nad magickou hodnotou sledovanosti sa dostali okrem všetkých deväť v novembri odvysielaných dielov Dunaja, k vašim službám a štyroch epizód šou Pečie celé Slovensko už len spravodajské relácie. Dvakrát zabodovali Noviny TV Joj (14. a 17. miesto), tri vydania Televíznych novín na Markíze (15., 16. a 19. pozícia) a jedno jojkárske vydanie spravodajskej relácie Krimi (18. priečka).

Televízne koláče   

Skupina Markíza si so všetkými svojimi stanicami v novembri udržala pozíciu lídra na slovenskom televíznom trhu. V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 31,5 percenta, konkurenčná skupina Joj získala 21,7 percenta a RTVS rovných 11,1 percent. Jednotkou na trhu bola v novembri skupina Markíza počas všetkých 30 dní.

image

TOP 20 programov novembra v cieľovej skupine 12-54.

Aj samotná TV Markíza bola v júli najsilnejšou spomedzi slovenských staníc v cieľovej skupine 12-54, keď zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 19,8 percenta. Konkurenčná TV Joj uhrala 14,2 percenta a Jednotka 7,9 percenta.  

Novembrové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v komerčne najdôležitejšom prime-time medzi 19:00 až 23:00 hodinou, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 32,2 percenta, konkurenčnú skupinu Joj 23,2 percenta a RTVS rovných 13 percent. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 29 novembrových dní, jeden deň bola lídrom skupina Joj.

Samotná TV Markíza dosiahla v novembri v prime-time od 19:00 do 23:00 hodiny priemerný trhový podiel 21,3 percenta, TV Joj si pripísala rovných 16 percent a Jednotka rovných 10 percent.

Skupine Markíza darilo aj v prípade divákov starších ako 12 rokov. Dosiahla priemerný celodenný trhový podiel rovných 26 percent, skupiny Joj uhrala 21,1 percenta a RTVS 15,3 percenta. Trhové líderstvo brala skupina Markíza útokom aj v tejto cieľovke, keď viedla všetkých 30 novembrových dní.

image

Pečie celé Slovensko.

A ako sa darilo v novembri v cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov hlavným televíznym staniciam slovenským vysielateľov? TV Markíza zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 16,6 percenta, konkurenčná TV Joj uhrala 13,4 percenta a Jednotka dosiahla 11,4 percenta.   

Novembrové víťazstvo si v univerzálnom publiku divákov nad 12 rokov v komerčne najdôležitejšom prime-time medzi 19:00 až 23:00 hodinou znovu uchmatla skupina Markíza. Uhrala trhový podiel 28,5 percenta, skupina Joj 23,1 percenta a RTVS zaostala so 16,7 percentným podielom na trhu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 28 z 30 dní uplynulého mesiaca a 2 dni patrili Joj group.

V rovnakej cieľovke všetkých divákov nad 12 rokov patrí TV Markíza novembrové prvenstvo aj v prime-time 19:00 - 23:00 hodinou. Kým stanica Markíza získala trhový podiel 19,2 percenta, stanica Joj ju nasleduje s 16,6 percenta a Jednotka dosiahla 13,2 percentný trhový podiel.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
13. september 2024 10:41