Súboj finálových epizód dvoch talentových súťaží dopadol víťazne pre Pečie celé Slovensko.
StoryEditor

Finále pekárskej šou viedlo so zdrvujúcou silou, divákov Talentu si získala operná ária

11.12.2023, 13:28

Z trojice finalistiek sa víťazkou 3. série Pečie celé Slovensko stala amatérska pekárka Tímea Strnálová.

Televízny víkennd sa niesol v znamení vyvrcholenia najväčších jesenných šou. Do finále v rovnaký deň dobehla šou Pečie celé Slovensko, ale aj Česko Slovensko má talent. Aj keď sa dal očakávať dramatický súboj v sledovanosti, žiadne prekvapenie sa nestalo.

image

Tri finalistky 3. série Pečie celé Slovensko.

Jasným favoritom, tak ako počas vysielania celej série, sa stala pekárska šou RTVS. Telerozhlas si tak so šou zopakoval dominanciu už tretí rok po sebe. Pre televíziu z Mlynskej doliny sa stáva šou "zlatou nosnicou" sledovanosti, ktorá im dokáže vygenerovať čísla hravo porážajúce aj komerčné stanice.

Rozpečené Slovensko

Nedeľný prime-time zdrvujúco ovládla šou Pečie celé Slovensko a dokonca s finálovou epizódou zažila najúspešnejší večer v tomto roku. Titul víťazky 3. série Pečie celé Slovensko si nakoniec odniesla amatérska pekárka Tímea Strnálová.

image

Finále Pečie celé Slvoensko.

Finále 3. série Pečie celé Slovensko dosiahlo v obchodnej cieľovke najvyšší rating tohto roka 9,7 percenta a rovnako rekordný trhový podiel 27,8 percenta. Najsledovanejším dielom sa stal aj v univerzálnom publiku všetkých divákov nad 12 rokov, v priemere si ho pozrelo 587-tisíc divákov. Týmto výkonom dokonca pokoril aj najúspešnejší diel aktuálne najsledovanejšieho seriálového hitu na slovenskom televíznom trhu Dunaj, k vašim službám.

image

Víťazi troch ročníkov Pečie celé Slovensko.

Pekárska šou mala tento rok v sledovanosti stúpajúcu krivku. Prvým dielom, na začiatku októbra, sa uviedla najrozpačitejším výkonom v celej svojej trojsezónnej histórii pri ratingu 6 percent a trhovým podielom 19,6 percenta. V univerzálnom publiku prvý diel podliezol aj 400-tisícovú hranicu. Ďalšie epizódy naberali na sile a najsilnejším dielom sa stalo práve včerajšie finále.

RTVS sa však s Pečie celé Slovensko tento rok ešte nelúči. Pre divákov si budúci víkend pripravila Vianočný špeciál, kde budú piecť celebrity. Tento raz sa do televízneho súťažného stanu dostavia speváčka Katarína Koščová, moderátor Martin Nikodým, herečky Dominika Kavaschová a Jana Kovalčíková, herec a scenárista Andy Kraus a herec a zabávač Peter Marcin. 

image

Finalisti ČSMT 2023 na finále.

Komerčné televízie nstíhali 

Komerčné televízie sa snažili pekárskej šou konkurovať vlastnými súťažnými šou. Jojka rovnako ako RTVS prišla s finálovou epizódou 11. série Česko Slovensko má talent a Markíza ponúkla posledný duel pred finálovým týždňom Farmy 15.

Kedysi veľký ťahák Joj posledné série síce stráca na sile, ale stále dokáže generovať televízii zaujímavé čísla. V aktuálnej sérii sa v priemere v komerčnej cieľovke 12-54 pohyboval rating okolo 5 až 7 percent a podielom na trhu sa v priemer dokázal držať na úrovni okolo 17 až 18 percent. Finále 11. série uhralo v obchodnej cieľovke rating 5,5 percenta a trhovým podielom dosiahlo 19,9 percenta. Celkovo si finálový prenos pozrelo 355-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

image

Česko Slovensko má talent finále.

Z ôsmych finálových vystúpení boli tento rok až štyri spevácke čísla, jedno reperské vystúpenie a predstavili sa aj tri akrobatické dvojice. A práve spevácke výkony obsadili najvyššie tri priečky diváckeho hlasovania. Z víťazstva sa nakoniec tešila 24-ročná Anna Slížová, ktorá predviedla opernú áriu. Divákov zjavne spevácke výkony bavia najviac, keďže sa Anna Slížová stala už šiestou interpretkou v Talente, ktorý dokázala vyhrať jednotlivý ročník.

Markizácka Farma sa dostala popri veľkých dvoch finálových šou konkurenice do výrazného podpriemeru. No oddnes sa zrejme bude môcť výraznejšie nadýchnuť a diváci sa k nej budú vracať, hlavne keď začína semifinálový zlatý týždeň, do ktorého sa dostalo šesť farmárov. Tí sa pobijú o tri finálové miesta a celé týždeň budú súťažiť v rôznych disciplínach o zlaté tehličky.  

image

Farma duel medzi Nikou a Matúšom.

Včerajší posledný farmárky Duel dosiahol v sledovanosti v obchodnej cieľovke divákov medzi 12 až 54 rokov len podpriemerný rating 3,9 percenta a podielom na trhu dokázal vyskočiť len na 13,8 percenta. Celkovo si reality šou v nedeľu pozrelo 263-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. november 2024 08:35