Ako prvý o prešetrovaní Markízy Protimonopolným úradom informoval dnes portál Živé.sk. Úrad má preverovať, či je v poriadku, aby si Markíza kládla takéto podmienky.
„Protimonopolný úrad SR dostal na základe verejne dostupných informácií dva podnety, ktorými sa zaoberá,“ uviedla pre Živé.sk hovorkyňa úradu Adriana Oľšavská. Bližšie to konkretizovať nechcela, keďže úrad nekomentujeme prípady, ktoré aktuálne posudzuje.
A o aký problém sa vlastne jedná?
Ide o čerstvý prípad zo začiatku novembra, kedy Markíza rozposlala médiám tlačovú správu, v ktorej obvinila dvoch slovenských operátorov Antik a DSi Data z porušovania pravidiel platnej zmluvy, ktorú mali podpísanú medzi sebou. Generálny riaditeľ skupiny Markíza Peter Gažík vtedy uviedol, že odstúpenie od zmlúv z ich strany je oprávnené. No zároveň pripustil, že u nich stále platí ochota rokovať, aby dospeli ku vzájomnej dohode.
Televízny líder odmietal, aby operátori ponúkali lacnejšie televízne balíčky, v ktorých súčasťou nie sú ich kanály. Napríklad Antik dovtedy ponúkal aj balíček bez staníc Markízy a JOJ takmer o 7 eur lacnejší. Zaujímavosťou je, že majiteľom ANTIKu je zhodou okolností tvár samotnej televízie. Ide o Igora Kollu, ktorý bol jedným z piatich investorov v markizáckej šou Jama levova.
Obaja operátori si nemohli dovoliť prísť o ponuku najsledovanejšej televíznej skupiny na Slovensku a tak televízia po tlaku dosiahla svoje. Obaja operátori obmedzili predaj balíčkov, v ktorom chýbali televízne stanice skupiny Markíza.
Problém riešilo v lete aj UPC
V lete podobný problém riešil aj operátor UPC. Aj ich zákazníkom hrozilo, že mohli prísť o ponuku programov z portfólia Markíza Group. Spoločnosť UPC sa nakoniec s Markízou dohodla doslova na poslednú chvíľu. Okrem toho, že v ich ponuke programy Markízy zostali, pribudla v ich portfóliu dovtedy u nich chýbajúca stanica Markíza Krimi.