Silný súboj finále Farma 15 a celebritného špeciálu Pečie celé Slovensko.
StoryEditor

Silný súboj finále Farmy a celebritného špeciálu Pečie celé Slovensko. Kto zvíťazil?

18.12.2023, 14:53

Epizóda s vyvrcholením farmárskeho súperenia sa stala síce najsledovanejšou epizódou 15. série, no zároveň išlo o jej najslabšie sledované finále Farmy od začiatku vysielania tejto reality šou.

Farma za dlhých 15. sérií zažila už niekoľko experimnetov, pričom asi najväčšími sa môže pochváliť aktuálne ukončená séria. Nové rozdelenie súťažiacich, predduelové súperenie aj čoraz silnejšie zásahy umelej inteligencie výrazne ovplyvnili dianie na statku. A aj keď 15. sérii Farmy podľa sledovanosti divákov ubudlo, stále môže byť Markíza s najdlhšie vysielanou reality šou na Slovensku spokojná. 

image

Farma 15 finále.

Slabšie výkony sledovanosti 15. séria Farmy mohli spôsobiť silné zmeny vo formáte. Po prvý raz nebola peňažná výhra fixná, ale v priebehu hry ju farmári navyšovali ako odmenu za mince, či rôžne súťaže. Prišlo dokonca aj k opačnej forme, kedy farmári dokázali znížiť už nahranú sumu. Napríklad vypýtaním si, aby im Alica zahrala pieseň, alebo v médiách a na internete najviac rozoberané rozhodnutie pracovitého súťažiaceho Adama Rohárika. Ten si za odrátanie 10 tisíc z už nahratej sumy kúpil postup do semifinálového týždňa. No nebolo mu to nič platné, keďže následne odstúpil zo súťaže po psychickom nátlaku spoluhráčov.

image

Finále Farma 15. Vyhrala ho farmárka Lucia.

Sledovanosťou dokázala Farma svoju silu práve počas týždňa v bežné dni v druhom vysielacom pásme po 22 hodine. S piatkovými dielmi o 20:30 hodine vykazovala podobnú výkonnosť ako 14. séria (rating 4,5 až 5,7 ratingov). Markíza sa najviac vytrápila s farmárskymi duelmi, ktoré presunula na nedeľu. V silnej konkurencii Česko Slovensko má talent, alebo Pečie celé Slovensko, končil epizóda s duelom štandardne až ako tretia voľba divákov. 

Televízny líder sa spoliehal najviac na finále Farmy, keďže doteraz v každej sérii išlo o najsledovanejší diel a posledné ročníky mali finálové epizódy stúpajúci trend sledovanosti. Do karát včerajšej finálovej epizóde hral aj fakt, že obe konkurenčné televízie vysielali finále svojich ťažiskových formátov minulú nedeľu. Výnimku urobila len RTVS, ktorá túto nedeľu odvysielala ešte špeciálnu epizódu Pečie celé Slovensko, v ktorej piekli známe tváre.  

image

Víťazka Farma 15 Lucia Gašparíková.

Klesla, ale stále pri sile

Každoročne sa stal finálový priamy prenos Farmy najsledovanejších epizódou celého ročníka reality šou a nebolo tomu tak ani tento rok. No keď porovnáme výsledky včerajšieho finále s predchádzajúcimi ročníkmi, tak sa finále Farme darilo najslabšie.

image

Známe tváre sa pustia do pečenia pre Vianočný špeciál Pečie celé Slovenska.

Napríklad finále Farmy 13 v komerčnej cieľovke uhralo rating 9,6 percenta s podielom 26,2 percenta, celkovo si ho pozrelo 501-tisíc divákov. Minuloročný finálový priamy prenos 14. série Farmy si pripísal rating 9,1 percenta s podielom na trhu 31,3 percenta v komerčnej cieľovke. Celkovo si ho vlani pozrelo priemerne 489-tisíc divákov.

Finálové epizóda aktuálne skončenej Farmy 15 dosiahla v obchodnej cieľovke rating len 6,6 percenta a podielom na trhu jej výkon vyskočil na 23,6 percenta. Celkovo vyvrcholenie reality šou sledovalo v priemerne 371-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Kým v obchodnej cieľovej skupine divákov medzi 12 až 54 rokov sa finálové epizóda stala najsledovanejším nespravodajským programov dňa, v univerzálnej cieľovke všetkých divákov nad 12 rokov, teda kde sú zarátaní aj tí nad 54 rokov, vedenie prevzalo špeciálne vydanie šou Pečie celé Slovensko. Epizóda, v ktorej piekli známe tváre z obrazoviek, dosiahla v obchodnej cieľovke ratingom 5,9 percenta a podielovo sa usadila na úrovni 17,1 percenta. V univerzánom publiku ju sledovalo 443 tisíc divákov nad 12 rokov. 

image

Špeciál Pečie celé Slovensko vyhral Martin Nikodým.

V prime time bola trojkou na trhu TV JOJ, ktorá vysielala českú komédiu Vianočný príbeh. V obchodnej skupine 12-54 si s filmom pripísala ratingom 4,8 percenta a trhovým podielom išla na úroveň 17,3 percenta. Celkovo si Vianočný príbeh zaplo 298 tisíc divákov nad 12 rokov. 

Aj keď tento rok Markíza s Farmou netrhala rekordy, stále môže byť s jej výkonmi televízia spokojná. Dokazuje to aj fakt, že už počas finále moderátor Marek Fašiang informoval, že televízie budúci rok prinesie aj jej 16. sériu. 

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
10. september 2024 20:36