Absolútnym víťazom Silvestra sa v oboch hlavných cieľových skupinách stal prvý ženský comedy špeciál na Slovensku s názvom Simona: Donaha!. V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 prevalcoval konkurenciu s nadštandardným ratingom 12,8 percenta a nadpriemerným trhovým podielom 31,8 percenta.
Viac než hodinový striptíz duše v podaní najobľúbenejšej komičky Simony, v ktorom sa zamýšľa nad telom, vzťahmi, feministkami, mužmi i turistikou, zabavil 633-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Aspoň na tri minúty si ho zaplo dokonca až neuveriteľných 1 117 tisíc divákov nad 12 rokov.
Druhým najsledovanejším koncoročným programom sa stal silvestrovský špeciál zábavnej šou Možné je všetko!, ktorý v cieľovej skupine 12-54 kraľoval trhu s fantastickým ratingom 12,5 percenta a podielom na trhu 30,6 percenta.Aj posledné hodiny roku tak divákom spríjemnili obľúbení herci a zabávači, ktorí sa postarali o neopakovateľné vtipné situácie a skvelú atmosféru. Okrem moderátora Dana Dangla im robili spoločnosť Adela Vinczeová, Tomáš Maštalír, Zuzana Kubovčíková Šebová, Juraj Kemka, Petra Polnišová, Adam Bardy, Petra Dubayová a Lukáš Latinák.
K obrazovkám Markízy pritiahli 526-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom zasiahli dokonca až 1 119 tisíc divákov v cieľovej skupine 12+. Podľa veľkého rozdielu medzi zásahom a sledovanosťou oboch programov vidieť, že diváci medzi stanicami prepínali v posledný deň roka vo výraznej miere.Markíza pritom takto výrazne zabodovala počas Silvestra po dlhých rokoch. Predchádzajúce ročníky zaraďovala na Silvestra do vysielania české komédie Babovřesky, či Kameňák, alebo skladala program napríklad zo zostrihov z Chart Show, Superstar, Tvoja tvár znie povedome či Let´s Dance. S takto vyskladaným programom sa zaraďovala až na tretie miesto v sledovanosti za Jednotkou a Jojkou.
Konkurenčné televízie Joj a RTVS mali preto v predchádzajúcich rokov silvestrovskú žatvu. Tento rok v silnejšej konkurencii oproti minulým rokom už zaostali. TV Joj uviedla zostrih zábavnej šou Inkognito a dosiahla v obchodnej cieľovke 12 až 54 ročných divákov rating 7,2 percenta a podielom na trhu 17,4 percenta a následnou novinkou Vtip za stovku, ktorým vyplnili program až do polnoci. Programová novinka s Ondrejom Kandráčom a Filipom Tůmom uhrala rating rovných 6 percent a trhový podiel 15,8 percenta.Jednotka RTVS uviedla špeciály zábavných šou Záhady tela (rating 5,9 percenta a podiel na trhu 15,7 percenta v cieľovke 12-54), Milujem Slovensko (s ratingom 6,5 percenta a trhovým podielom 15,7 percenta) a Neskoro večer si pripísalo rating 7,6 percenta a podiel na trhu 19,5 percenta.
Na Silvesta výrazne zaujal aj zápas našich juniorských hokejistov na Majstrovstvách sveta do 20 rokov. Aj keď sa našim v zápase s Američanmi absolútne nedarilo, prilákal popoludní ku obrazovkám na JOJ športe v univerzálnej cieľovke všetkých divákov nad 12 rokov nad pol miliónové publikum.Na Nový rok so zmenou cieľovky
Nový rok, v pondelok 1. januára 2024, si najlepšiu sledovanosť mimo spravodajstva uchmatla RTVS. V obchodnej cieľovke, ktorá sa od začiatku roka, po dohode medzi televíziammi, posunila o rok (z vekového rozmedzia 12 až 54 na 13 až 55 ročných divákov) bodovala Jednotka. A to tak podvečer, ako aj v prime-time.
Hitom v prime-time sa na Nový rok stala premiéra koprodukčného filmu RTVS Slúžka na Jednotke. Nenechalo si ju ujsť v univerzálnej cieľovke 468 tisíc divákov nad 12 rokov a v upravenej komerčnej cieľovke 13-55 dosiahol film rating 7,6 percenta a trhový podiel 18,4 percenta. V závese za ňou skončila nová rozprávka Najväčší dar na Markíze.
Rozprávkový film s Bolkom Polívkom uhral, v posunutej komerčnej cieľovke, rating 7,3 percenta a trhovým podielom sa dostal na 18,3 percenta. Celkovo ho sledovalo 295 tisíc divákov nad 12 rokov. TV Joj uviedla premiéru zahraničnej akčnej rozprávky Princezná, ktoré zaujala ratingom 6,2 percenta a podielom na trhu rovných 15 percent. V univerzálnom publiku sledovalo film Princezná 314 tisíc divákov nad 12 rokov.No celkovo najsledovanejším programom Nového roka mimo spravodajstva sa prekvapivo stala podvečernná repríza rozprávky Sedem zhavranelých bratov na Jednotke. V univerzálnom publiku sledovalo rozprávku v priemerne 477-tisíc divákov. Vo vynovenej obchodnej cieľovej skupine 13-55 uhrala rozprávka rating 8,2 percenta a podiel na trhu 22,9 percenta.
Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Od 1. 1. 2024 sú dáta analyzované v novej komerčnej cieľovej skupine 13-55. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA