StoryEditor

TOP 30 lídrov slovenských médií: Osobnosti, ktoré riadia mediálny trh

04.01.2024, 10:29
  • Na čele rebríčka Stratégií je šéf najväčšieho vydavateľstva, nasledujú ho šéfovia televízií.
  • Redakcia Stratégií rok čo rok zostavuje rebríček najvplyvnejších osobností slovenských médií. Pozrite sa, ako podľa nás dopadlo poradie za rok 2023. 

Zostaviť rebríček osobností, ktoré ovplyvňujú chod slovenských médií, nie je jednoduché. Keďže prepájame rôzne typy médií aj pozícií, žiadne poradie nebude dostatočne reprezentatívne, aby s nim každý súhlasil. Napriek tomu sa o to rok čo rok pokúšame. V rebríčku sme zohľadnili popularitu a znalosť lídrov, počet čitateľov, divákov, poslucháčov, počet značiek, ktoré osobnosti zastupujú, aj hospodárske výsledky. Ide však o naše subjektívne redakčné posúdenie. Toto sú top osobnosti, ktoré v uplynulom roku rozhodovali o tom, čo budú Slováci čítať, pozerať či počúvať.

1. Michal Teplica

generálny riaditeľ
News and Media Holding

image

Michal Teplica

NMH v roku 2023 potvrdili status najsilnejšieho vydavateľského domu. K širokej škále webov a printových titulov pribudla akvizícia roku 2023, a to je bulvárny denník Nový Čas a jeho online podoba čas.sk. News and Media Holding tak dnes ovláda dva najčítanejšie printové tituly Plus 1 deň a Nový Čas a je aj lídrom digitálu.

Pluska.sk je dokonca na absolútnej špičke návštevnosti slovenských webov, čas.sk sa pohybuje zhruba na piatom mieste. Pod značkou News and Media Holding vychádzajú lifestylové, spoločenské, odborné, ekonomické, detské, ale aj hobby tituly. Podľa názoru Stratégií je Michal Teplica najsilnejším mužom slovenských médií za rok 2023.

2. Marcel Grega

generálny riaditeľ
JOJ GROUP

image

Marcel Grega

JOJ Group sa darí dodržiavať plán: otvoriť každý rok jednu novú stanicu. V roku 2023 prišla na svet JOJ Svet. Okrem toho sa naplno rozbehla spravodajská JOJ 24. JOJ Play sa snaží dobehnúť svojho najväčšieho lokálneho konkurenta Voyo, ale ide na to s mierne inou stratégiou, ktorá je postavená na rozširovaní reklamného inventory, nie na poplatkoch za predplatné.

Jojke mimoriadne vyšla stávka na Ivetu, ktorej sa podarilo začiatkom roku ovládnuť slovenské obývačky. K prvým častiam si sadlo až milión divákov. Darilo sa aj osvedčeným formátom ako Nemocnica, Hranica a Česko Slovensko má talent. V roku 2024 budú kľúčovým projektom JOJ Group majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji. Uvidíme, ako sa im bude dariť po prechode z RTVS na JOJ.

3. Ľuboš Machaj

generálny riaditeľ
RTVS

image

Ľuboš Machaj

MAFRA

Nie je tajomstvom, že pre súčasnú vládnu garnitúru je jeho osoba vo vedení telerozhlasu neprijateľná. RTVS sa musí popasovať s novým systémom financovania. Od leta sú totiž zrušené koncesionárske poplatky a verejnoprávne médium bude financované priamo zo štátu. Parlament najnovšie výrazne znížil percento, ktoré dostane RTVS zo štátneho rozpočtu. Či to bude postačujúca suma na rozvoj média, sa ešte len uvidí.

Po zrušení programovej služby Trojka sa špekulovalo, že podobný osud postihne aj ďalšie vedľajšie kanály RTVS. Zatiaľ sa tak nestalo. Neprestalo sa však šepkať o tom, že nahnuté to má hlavne Šport, ktorý postupne v súboji s komerčnými televíziami prichádza o licencie na vysielanie kľúčových podujatí. Od RTVS sa už dlhšie čaká, že prinesie svoj pôvodný seriál. Zatiaľ sme sa ho nedočkali, ale vraj príde na obrazovky už v roku 2024 a pôjde o historickú rodinnú ságu Čas nádejí.

4. Peter Gažík

generálny ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 21:57