Zjavne dobové a historické seriály sú aktuálne veľkým lákadlom pre slovenských televíznych divákov. Po úspechu minuloročného seriálu Dunaj, k vašim službám, na rovnakú silnú vlnu diváckeho záujmu včera naskočila aj historická seriálová novinka RTVS Čas nádejí.
Oba seriály okrem toho, že sa odohrávajú v rovnakom období prvej polovice 20. storočia a ich dej stojí na téme rodinnej ságy, majú spoločnú aj ďalšiu vec. Sú najväčšími výpravnými seriálovými produkciami v histórii tak Markízy, ako aj RTVS.
No kým Markíza natáča seriál priamo pre televízne vysielanie, pri novinke Čas nádejí je zretelnejšie, že seriál je natáčaný viac ako filmová produkcia, čo je mimochodom aktuálne trend aj v ponuke medzinárodných streamovacích službieb.8-dielny historický výpravný seriál Čas nádejí mapuje osudy slovenskej rodiny v priebehu rokov 1914 až 1951. V dramatickom príbehu plnom emócii a napínavých zvratov má divák možnosť sledovať najvýznamnejšie historické míľniky nášho národa. A to prvú svetovú vojnu a rozpad Rakúsko-Uhorska, vznik Československej republiky, druhú svetovú vojnu, Slovenské národné povstanie, či Február 1948. A práve to je veľká škoda, lebo množstvo historických udalostí a rozpletávajúce sa dejové linky by si rozhodne zaslúžili viac spomaliť a seriálu by pomohlo byť rozložený vo viacerých epizódach.
Prvé úvahy natočiť historický seriál prišli už pred piatmi rokmi, ale až v lete minulého roku sa pustila produkcia natáčať tento seriálový počin. Pôvodne niesol názov Niekde v Európe, no RTVS ho začiatkom tohto roka uviedla do vysielania už s názvom Čas nádejí. A odštartoval nad očakávania dobre a vedenie RTVS môže nad výsledkami sledovanosti otvárať šampanské.Včerajší rekordný nástup, v nedeľnom prime-time, zažila jeho prvé epizóda. Navyše Čas nádejí odštartoval najlepšie zo seriálov RTVS. Doteraz totiž všetky predošlé seriály telerozhlasu začínali pod pol miliónovým publikom.
Prvú epizódu Času nádejí si včera, 7. januára pozrelo v univerzálnej cieľovke priemerne 532-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Stal sa tak absolútne najsledovanejším programom dňa z celej ponuky všetkých televíznych staníc.
Navyše včera dokázali len tri programy celého dňa prilákať ku obrazovkám viac ako pol miliónové publikum. Ku Času nádejí sa pripojili ešte spravodajské programy Markízy a to Televízne noviny (517 tisíc) a Počasie (505 tisíc).
A práve len tieto dva programy dokázali predbehnúť Čas nádejí vo vynovenej obchodnej cieľovej skupine v rozmedzí 13 až 55 ročných divákov, keď Televízne noviny aj Počasie pripísali rovnaký rating 9,1 percenta a trhovým podielom išlo markizácke spravodajstvo na 25,2 percenta a informácie o počasí na 24,1 percenta. Úvodná časť Času nádejí dosiahla rating rovných 8 percent s podielom na trhu rovnako rovných 21 percent. Seriál sa tak teda stal aj v tejto komerčnej cieľovke najsledovanejším nespravodajským programom dňa.Od nového roka vynovenej obchodnej cieľovke bola dvojkou Markíza s reprízovým filmom Aquaman. Ten dosiahol rating 5,9 percenta a podiel na trhu 19,5 percenta. Film Hlas lásky zo života speváčky Celine Dion na Jojke uhral rating 5,5 percenta a vyskočil na 16,8 percentný trhový podiel. V univerzálnom publiku sledovalo Hlas lásky 267 tisíc divákov a Aquamana si zaplo 225 tisícové publikum divákov nad 12 rokov.
Včera napoludnie výrazne zabodovala aj stanica Joj šport s vysielaním druhého kola Svetového pohára v slalome žien v Kranjskej Gore, v ktorom dominovala naša Petra Vlhová. V obchodnej cieľovke od pol 12:30 do 13:30 hodiny dosiahlo druhé kolo slalomu rating 6,4 percenta a trhovým podielom išlo na 24,8 percenta. Celkovo sa triumf našej lyžiarky pozrelo až 406 tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.