Včera sa očakával veľký súboj Dunaja a Nemocnice, no ten sa nakoniec nekonal. Nemocnica Dunaju nestíhala.
StoryEditor

Veľký televízny súboj roka: Dunaj s návratom vo veľkom štýle, Nemocnica stráca dych

24.01.2024, 15:26
Autor:
michmich

Dobový seriál včera ovládol obe hlavné cieľové skupiny, predbehol aj spravodajské programy a stal sa suverénne najsledovanejším programom dňa z ponuky všetkých slovenských staníc.

Včera sa vrátili po takmer dvojmesačnej prestávke na obrazovky dva silné konkurenčné televízne projekty. Obľúbený dobový romantický seriál televízneho lídra Dunaj, k vašim službám, ktorý vstúpil do svojej piatej série a dramatický seriál z lekárskeho prostredia Nemocnica so štartom šiestej sezóny. 

Úvodná premiérová epizóda 5. série seriálu Dunaj, k vašim službám sa v oboch hlavných cieľových skupinách stala suverénne najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc.

image

Rudolf a Imrich v tajnej debate.

S veľkými ambíciami vstúpila do ďalšej sezóny aj jej priama konkurencia, seriál Nemocnica. Ale ten podľa výsledkov sledovanosti dal slabým výkonom pocítiť, že asi už stráca televízny dych. RTVS na svojom hlavnom okruhu - Jednotke - konkurovala komerčným televíziám trojdielnym českým filmom Docent.

Kým rodinná sága dosiahla v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 rating 8,3 percenta a trhový podiel 26,4 percenta, tak obe televízne ponuky konkurencie výrazne zaostali. Nemocnica na TV Joj uhrala rating 4,2 percenta a podielom na trhu sa dostala len na úroveň 13,1 percenta v komerčnej cieľovej skupine. Pre niekdajší ťahák sledovanosti je to v jeho histórii najhorší vstup do novej sezóny. Docent na Jednotke v rovnakej cieľovke si pripísal len 8,4 percentný trhový podiel. 

image

Čo prinesie nové séria Nemocnice?

"Dunaj, k vašim službám pritiahol k obrazovkám Markízy celkovo 507-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom v čase vysielania zasiahol až 650-tisíc divákov," pochválil sa PR manažér Markízy Lukáš Kočíšek. Sledovať Nemocnicu si v univerzálnej cieľovke vybralo celkovo 313 tisíc divákov nad 12 rokov a Docent prilákal ku obrazovkám 237 tisícové publikum. 

Darilo sa aj ďalšiemu seriálu TV Markíza, podvečernej Mame na prenájom. V komerčnej cieľovej skupine 13-55 utorková epizóda uhrala rating 6,4 percenta a trhový podiel 26,9 percenta. Kuchárska šou Bez servítky, na Jojke, si pripísala rating 4,8 percenta a podielom na trhu sa udržala v priemere stanice, keď dosiahla 19,9 percenta.

image

Mama na prenájom.

Jednotka odvysielala ďalšiu súťažnú epizódu relácie Všade dobre, doma naj, ktorá vyskočila na 7,2 percentný podiel na trhu.  

Podvečerný seriál Mama na prenájom si pozrelo celkovo 390-tisíc divákov starších ako 12 rokov, Bez servítky si zaplo 313 tisícové publikum a na Všade dobre, doma naj bolo zvedavých 237 tisíc divákov. 

Najsledovanejšou hlavnou spravodajskou reláciou na trhu boli v utorok tradične Televízne noviny (rating 7,1 percenta/podiel na trhu 25,8 percenta v CS 13-55). Súhrn najdôležitejších udalostí dňa si na obrazovkách trhového lídra pozrelo 469-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. 

image

Všade dobre, doma naj.

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. september 2024 08:49